Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

aldri brukt tapatalk jeg, og ingen planer om å gjøre det heller,

hva er fordelene?

Vel, fordelene var at det var lett å være oppdatert og du får varsel når du får en ny p.m og lignende. Det var også det lett å "surfe" gjennom forumet. Kategoriene var lett å finne fram og bruke. Akkurat nå er det ingen fordeler egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte Tapatalk for første gang for tre år siden (Windows Phone), men jeg likte egentlig ikke å bruke løsningen (treg og uoversiktelig). Jeg ga appen en ny sjanse da jeg kjøpte en iPhone for litt under et år siden, men det var ikke mye bedre (litt bedre var det, men ikke mye bedre). Jeg bruker derfor kun browserløsninger og aller helst i kombinasjon med en PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen over, ingen ved siden av! BMW :cool:

Det er ganske tett i toppen når det gjelder de tyske premium bilmerkene. Forskjellen på 1,8 millioner solgte biler og f.eks 1,74 millioner biler som Volkswagen AG solgte i 2014 er minimal. Volkswagen har forøvrig satt igang et investeringsprogram på intet mindre enn 24 milliarder Euro eller ca. 220 miliarder kroner for å bli verdens desidert største premium bilprodusent innen 2019. VAG har en total omsetning som er 2,5 ganger større enn BMW samt et overskudd som er 1,8 ganger større enn BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En e46 står strandet. Hjulet eksploderte og var helt revet av. Jeg bånner på hjem, henter et av mine hjul og gir det til dem, bytter det for dem, med mitt verktøy og min jekk. Smiler fint og vinker de avgårde. Igjen sitter jeg med flatt batteri i Audien. Haha. Var ingen bakker i nærheten, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på e36 her og kan fortelle meg hva dette som ligger nedi reservehjulsbrønnen er?

Er det til SMG kassen? Prøvd og søke opp delenr. men finner ingenting

Har ikke noe sont i 325n min hvertfall :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

There are three tubes that go to your charcoal canister. Two small blue lines and one big fat black hose. The black hose is the vent for the charcoal canister and terminates behind the plastic cover inside the right rear tire. One of the small blue lines runs up to the engine bay and the other is the vent line that comes from the fuel expansion tank (located behind the plastic cover in the right rear tire well).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tett i toppen når det gjelder de tyske premium bilmerkene. Forskjellen på 1,8 millioner solgte biler og f.eks 1,74 millioner biler som Volkswagen AG solgte i 2014 er minimal. Volkswagen har forøvrig satt igang et investeringsprogram på intet mindre enn 24 milliarder Euro eller ca. 220 miliarder kroner for å bli verdens desidert største premium bilprodusent innen 2019. VAG har en total omsetning som er 2,5 ganger større enn BMW samt et overskudd som er 1,8 ganger større enn BMW.

Akkurat her tror jeg du skriver noe bare for å skrive noe Fredrik. Hva VAG kommer til å investere og hva de eventuelt omsetter for har da veldig lite med BMW sin posisjon som verdens ledende premiumprodusent å gjøre. Volkswagen Group (altså tidligere VAG) er ingen premiumprodusent i seg selv, de eier derimot premium merker som Audi, Bentley og Porsche men de har også ikke premium merker som VW, Skoda og Seat. VAG skal derimot investere en hel masse penger på å bli verdens største bilprodusent, altså de vil blir større en Toyota. Audi er selvsagt deres våpen i premiumsegementet akkurat som VW, Porsche, Bentley og Lamborghini er i sine segmenter. Tilbake i 2010 husker jeg de høye herrer i Audi (jeg hadde selv to Audier den gang og var på mitt laveste BMW entusiastiske nivå) gikk ut å sa at innen 2015 så skulle de lede premiumsegementet, slik gikk det jo ikke. De har rett også slett ikke teknologien, attraktive nok modeller eller imaget for hamle opp med BMW ennå.

Til nå har BMW bevist at de lager de beste bilene, har den beste teknologien og har derfor best grep om markedet. Det er derfor BMW lever rekord salgstall år på år, de gjør veldig mye riktig om dagen. Derfor mitt utsagn, ingen over og ingen ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fordelene var at det var lett å være oppdatert og du får varsel når du får en ny p.m og lignende. Det var også det lett å "surfe" gjennom forumet. Kategoriene var lett å finne fram og bruke. Akkurat nå er det ingen fordeler egentlig

Jeg syns det er lett å være oppdatert.

Jeg får beskjed når jeg får PM og lignende.

Jeg syns det er lett å surfe gjennom forumet.

Jeg syns det er lett å finne frem å bruke forumet.

Så alle dine fordeler har igrunn jeg også. Å jeg bruker kun vanlige bimmers.

Altså web utgaven. Og da har jeg faktisk ennå flere fordeler enn du nevner du hadde med tap.

Jeg får ingen brå oppdatering der alt brått blir mye verre.

Jeg har likt oppsett på bimmers uansett om jeg går på bimmers på mobilen. Nettbrett eller PC. Så blir ikke forvirra av ulike oppsett her å der.

Trenger ikke en app som tar plass på mobilen og koster penger.

Slipper bugs å feil og manglende funksjoner i en tredieparts app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik da... som med alt annet henger det meste sammen på en eller annen måte. Volkswagen er allerede nesten større enn Toyota når det gjelder antall produserte kjøretøyer (hhv. 9,73 millioner vs. 9,90 millioner) så det er ikke dette som er poenget. Det som imidlertid er poenget er at enkelte VW modeller skal bli et premium bilmerke (bl.a Passat) og at Audi skal ble enda mer eksklusivt. Meningen er trolig at Audi skal markedsføres direkte mot de mer sportslige og dyre modellene som BMW produserer og bl.a Passat mot 3-serien og 5-serien. Dette åpner opp for at Skoda kan etablere seg der Passat er idag (dette ser vi allerede delvis har skjedd med Superb og Octavia). Volkswagen spiller på den måten videre på de musklene BMW ikke har når det gjelder diversifisering av de ulike bilmodellene (på tvers av merkenavn og modeller) på de ulike markedene. Volkswagen stiller opp med en bredde som BMW ikke kan matche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...