Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fin start på helga...

Miataen har slukt all kjølevæske, olje i ekspansjonstank og den ryker som en industripipe ved hardt pådrag.

Overhaling av hele toppen blir fort 20000kr som jeg ikke har. I tillegg skulle jeg egentlig bytte tannstang og kalesje, og det koster 15000 i deler....påkost på nesten 40000kr på en bil som er verdt 25-30000kr lukter svidd. Påkost på gamle biler tar aldri slutt, og er egentlig lite smart...

Det interessante er jeg hadde identisk problem med den forrige Miata 1.8 jeg hadde, men det var i mars 2007....Den gangen brukte jeg 15000kr på bilen før jeg noen uker etter smalt i en fjellvegg. 

Ikke godt å si om man skal gidde å hive seg på denne runddansen igjen. Bil er en berg og dalbane, det er helt klart.  

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin start på helga...

Ja disse japanske bilene blir fort dyre å vedlikeholde gitt, kjøp deg en gammel Tysker heller :) Er pokker så fornøyd med E34, den blir brukt hver bidige dag og ting liksom bare funker hele tiden. Dyreste utlegget jeg har hatt på den er dekk... Billige slitedeler også :)

  

Jepp... helt enig... det er måten å gjøre det på... :)

 

Apropos... Jeremy Clarkson: https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson

Da har jeg gitt min stemme for å få verdens beste bilshow tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 299,- nå for 11kg stålflaske.

Hehe ahj, viktig å begynne når du har muligheten

Det er helt riktig, årets første grill så var det -7 ute. Trodde jeg skulle fryse ballene av meg, men totalt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ser for meg fullstendig krise hos Stenshagen Bil BMW og Bavaria nå! Det kunne vært min bil! Hadde blitt frustrert og sinna. Stakkars eiere som venta tålmodig på bilene sine!

Nja, Stenshagen finnes egentlig ikke lenger. De tre butikkene som var er blitt til bavaria og bilia. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er innafor å poste her, men er det noe interresse for å få utført detailing på Sørlandet? Har handlet så mye bilpleie de siste årene som jeg aaaaldri kommer til å bli kvitt om jeg ikke begynner å polere andre biler igjen. Holder iallfall til i Lillesand, Aust Agder. Bare å sende PM om noen er lystne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger noen som er villig til å gi meg en skikkelig innføring på dcn style detailing ivertfall :P

 

Har liksom aldri blitt til at jeg tør å ta steget til og handle inn ting. Blir meget fort en kostbar affære men det er nok helt klart verdt det.

 

Holder meg til skikkelig håndvask men pleier å gi bilen til en detailer når det kommer til polering og skikkelig lakkrens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig håndvask er helt klart det første steget inn i galskapen, Pautomagi.

 

Tips nr. 1 er vel å holde for øyene når du betaler, og å ikke informere eventuell samboer/kone om hva de forskjellige tingene koster!

 

Det er utrolig mye å sette seg inn i som nybegynner. Jeg begynte med en Collinite #845, en liter Surfex HD, en liter Prickbort, en liter Iron X og en liter P21S Power gel felgrens i tillegg til en stor vaskebøtte, vaskehanske og en god Chemical Guys såpe.

 

DENNE pakken her pluss DENNE voksen er en veldig god start. Her har du egentlig det du trenger for en skånsom vask og beskyttelse av bilen, pluss 5-10 microfiberkluter og noen påføringspads til voksen.

Etter det er det jo seff poleringsmaskiner, polish, rensemaskin til interiør, plastikkfornyer, vindusforsegling, forsegling til stoff og skinnrensesett ting som blir sett på som nødvendigheter.

 

Det er veldig mye jåleri ute og går også, men det er kanskje litt av moroa? Poenget mitt er iallfall at det kanskje ikke er nødvendig å investere 20-30 000 første året for å så finne ut at detailing ikke er noe for en allike vel. Da er det kanskje bedre å sette bort bilen en eller to ganger i året og få den polert for noen tusenlapper, også heller stå for vasking og voksing gjennom året selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk begge deler...

Ser ut som en X3 eller X5 var involvert i ulykken: http://www.dagbladet.no/2015/03/13/nyheter/innenriks/kjedekollisjon/38194312/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått å irritert meg over en lipelyd jeg ikke har funnet ut av på såverommet, nå fant jeg nett ut at det var padden jeg bruker som lagde lyd..... Det er vell ikke helt normalt? Koblet den ut , tror den går i bosset imorgen :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...