Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er at BMW forlanger intet mindre enn 45300 kroner ekstra for en tilsvarende Touring (og få kjøper en sedan idag). VW skal kun ha et tillegg på 6600 kroner for stasjonsvogn. Man bør uten tvil kikke minst tre ganger på BMW's prislister før man bestemmer seg for hva man vil kjøpe... :???:

Jeg klarte ikke å dy meg, og spesifisere én Passat stasjonsvogn og én 520d Touring, begge med 190 hk diesel, AWD og automatgir, og likt utstyr så langt det lar seg gjøre. Begge bilene er det jeg vil kalle godt utstyrt, men ikke helt over kanten overdådig. PDF av spesifikasjonene ligger vedlagt.

Pris på Passaten: 663.200,-

Prisen på BMWen: 802.790,-

I BMW-prisen er Advantage Edition-pakka priset med 70.380, men denne har vært på tilbud til 25.000 i snart to år. Pr. i dag er den priset til 19.900, så vi kan trekke fra kr. 50.480. Videre inkluderer prisen kun 163 hk, og 190 hk koster ca 15.000 kr mer. Dermed ender vi på kr. 767.310 for BMWen med 190 hk, og altså en merkostnad på ca 100.000 i forhold til Passaten, som jo er en del, men slett ikke så ille i forhold til hva man får for pengene. (BMWen har f.eks. Head-up Display, noe Passaten ikke har. Så er det kjøreopplevelsen, da...)

BMW pleier å kjøre xDrive-kampanje 2-3 ganger i året, og om man timer kjøpet kan man da spare ca. 40.000 på BMWen, og differansen blir bare ca. 60.000 ned til Passaten!

Legge 60 ekstra høvdinger på bordet og få en godt utstyrt F11 fremfor en Passat? Da begynner billig-argumentet å bli ganske tynt for Passaten, spør du meg! :-)

BMW F11.pdf

Passat Stasjonsvogn Highline.pdf

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å dy meg, og spesifisere én Passat stasjonsvogn og én 520d Touring, begge med 190 hk diesel, AWD og automatgir, og likt utstyr så langt det lar seg gjøre. Begge bilene er det jeg vil kalle godt utstyrt, men ikke helt over kanten overdådig. PDF av spesifikasjonene ligger vedlagt.

Pris på Passaten: 663.200,-

Prisen på BMWen: 802.790,-

I BMW-prisen er Advantage Edition-pakka priset med 70.380, men denne har vært på tilbud til 25.000 i snart to år. Pr. i dag er den priset til 19.900, så vi kan trekke fra kr. 50.480. Videre inkluderer prisen kun 163 hk, og 190 hk koster ca 15.000 kr mer. Dermed ender vi på kr. 767.310 for BMWen med 190 hk, og altså en merkostnad på ca 100.000 i forhold til Passaten, som jo er en del, men slett ikke så ille i forhold til hva man får for pengene. (BMWen har f.eks. Head-up Display, noe Passaten ikke har. Så er det kjøreopplevelsen, da...)

BMW pleier å kjøre xDrive-kampanje 2-3 ganger i året, og om man timer kjøpet kan man da spare ca. 40.000 på BMWen, og differansen blir bare ca. 60.000 ned til Passaten!

Legge 60 ekstra høvdinger på bordet og få en godt utstyrt F11 fremfor en Passat? Da begynner billig-argumentet å bli ganske tynt for Passaten, spør du meg! :smile:

 

Man kan sikkert få spesielle rabatter og gode tilbud på 5-serien, men det kan man garantert også på Passat. Litt avhengig av motorisering og utstyr er jeg derfor temmelig overbevist om at en Passat er tildels mye billigere enn en 5-serie. BMW markedsfører da også heller enklere varianter av 3-serien som premiumalternativet til bilmodeller som Passat, Mondeo, 508 etc... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel ikke skrive direkte tips om slikt her, men inne på den popcorn-greia, der ligger alt ute :)

 

 

 

Noen her som driver med RC forresten? 

Har selv en Traxxas Rustler VXL, samt et DJI P2 Quadcopter, kjekke leker :)

Filma litt i dag, men har ikke fått Fatshark-brillene mine enda, så resultatet blir ikke imponerende bra enda....

 

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...