Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen sett "vossen cv3" replicaene til GS?

Heter noe sånnt som GS IFG50.

De var ikke så galen pris på, hadde nok kledd e60 godt :)

Visst noen vet om noen andre slike felger så si ifra :)

Endret av Mariuskv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den samme som du linket til her forrige gang, skjønner at det ikke er så ofte dere MB eiere har noe å glede dere over når det kommer til bil men ikke gjenta deg selv da :)

Så må jeg få minne folket om at BMW 5-serie har en feilprosent på kun 1,5% av 1000 biler på ADAC sin "Pannenstatestikk". MB E-klasse har en feilprosent på.....wait for it........ hele 11%. Synd det E-klasse, 5-serie bryter sammen MYE sjeldnere enn E-klasse :P

http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_detailergebnisse_2014/pannenstatistik_obere_mittelklasse.aspx

Verd å merke seg at 5-serien regnes med sin lave feilprosent som en av de med driftsikkre bilene på tvers av alle klasser, så hvordan MB har fått til det resultatet hos Dekra er ikke godt å si. Men siden BMW var best hos Dekra i fjor, og Audi året før der igjen så kommer kanskje det hele an på hvem som betaler mest. Også hadde det jo vært litt smart om artikkelforfatteren (som forøvrig er kjent MB entusiast) sjekker litt flere kilder og aktører før han lager sin artikkel :)

 

Jeg kan ikke tysk, men er ikke dette en statistikk om hvor ofte forskjellige biler trenger veihjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuja, i følge drosjesjåfiisen som kjørte meg hjem i natt det ikke nødvendigvis feilfritt bilhold man fikk når man kjøpte det ene eller andre av de to merkene.

Han hadde begynt å bytte bil hvert andre år, fordi bilene ikke tålte taxidrift 24/7 i tre år lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tysk, men er ikke dette en statistikk om hvor ofte forskjellige biler trenger veihjelp?

"Pannen" betyr jo motorstopp på Tysk så det kan sikkert være det, går vel på hvor mange biler som havarer langs veien :) Så det går jo mer på ren driftsikkerhet og sikkert ikke så mye på kvalitet, men driftsikkerhet følger jo gjerne kvalitet :)

Nuja, i følge drosjesjåfiisen som kjørte meg hjem i natt det ikke nødvendigvis feilfritt bilhold man fikk når man kjøpte det ene eller andre av de to merkene.

Han hadde begynt å bytte bil hvert andre år, fordi bilene ikke tålte taxidrift 24/7 i tre år lenger.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg tror bilene vi ser i dag ikke er laget med samme fokus på at ting skal vare. Det er ganske synd egentelig, man blir på en måte litt snytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parkerer bare med brekk jeg

 

kanskje i 1gir om det er i bratt bakke

Bruker alltid et gir jeg. Bare brekket og bilen i N er jo litt risiko om brekket er litt dårlig uten at man vet det.

En jeg gikk på skolen med parkerte i N og med brekket. Ganske så flatt der. Dagen etter stod ikke bilen utenfor huset. Han trodde den var stjålet helt til han oppdaget at den stod langt inn i døra på bilen til naboen på andre siden av veien..

Den ene bilen min har ikke håndbrekk den. Eneste muligheten der er å sette den i P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Park-splinten tåler ganske mange KG så med mindre du hiver den i park når du triller skal det mye til :)

Dog vis det er bratt bakke tar jeg på brekket først så den henger mer på brekk enn splinten. Får så vondt når jeg må dra den ut av park med et smell :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig fint å ha en Audi. Jeg driter i om jeg må sparke "girspaken" dit jeg vil, eller om den faller av, eller om bilen triller utfor et stup og sprenger. Det er vel dette de kaller et "bekymringsfritt bilhold." Så jeg kan virkelig anbefale Audi! Kjøp en i sølvfarge, så slipper du også å vaske den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vittig artikkel om en moped på mini-rullende landevei :Phttp://www.roganytt.no/moped-sprengte-testeren-til-statens-vegvesen/

Flonoen: Bare pisspreik. Bilen gjør nytten sin, men det er en gammel og omtrent verdiløs bil, så det er ikke så farlig om den blir litt bulket, eller havarerer. Morsom på glatten, det skal den ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

noen som har peiling på hvordan en kan fikse greiest forsikring via verge(foreldre)? Kan jeg stå som eier av bil, og verge som medeier, og ha forsikring på verge? Er en jeg kjenner som har det på denne måten, men forstår ikke helt hvordan det blir gjort slik? Går det dersom en er "samboer", ikke som i et ekteskapslignende forhold, men altså bor på samme adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste trur eg er om bilen også står på foreldrene dine da. M5'n min står på min far, da M5 på 20 åring er syke priser. Ca 15 000 i året full kasko med sjåfør under 24 betaler eg nå.

Spør om en av foreldrene dine kan ringe rundt å sjekke, få litt tilbud så velger du det billigste. :)

Kan også vere lurt å etterhvert kjøpe en billig bil som man setter på seg selv så du jobber opp bonusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...