Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Drivstoffgjerrig, ja. Driftssikker, ikke helt enig :P Er veldig mye problemer med disse motorene, men det kommer nok ofte av at de plasseres i alt for store båter, slik som f.eks. Uttern d68, kan ikke fatte og begripe at Uttern som fabrikant har ment at den motoren var tilstrekkelig i den båten...

Jeg jobber med fritidsbåter i det daglige og basert på mine erfaringer, så ville jeg anbefalt båter med utenborsmotor i klassen flonoen ser etter.

En kamerat som jobber som motorinstallatør hos Nidelv sier det stikk motsatte, var til og med på råd ifra han jeg valgte nettopp denne motoren. De motoriserer 590 Sport og 610 Sport med denne maskinen og han forteller at de før langt mer raklmasjoner på Volvo Penta D4 maskinene enn denne lille 1,7 litern.

Hva slags problemer er det snakk om?

Det virker litt smått med 120hk i en såpass stor båt som D68 ja.. Hvordan er den i en D55, eller Nidelv 590?

I Nidelv 590 passer den veldig fint, da får du en toppfart på ca 35 knop og det er passelig i en slik nett og liten daycruiser. I D68 kan den oppleves som en smule for slapp, men fungerer egentelig helt greit i og med at dette ikke er noe sjøsterk skrog i utgangspunktet :) Men den er ikke så veldig kultivert i gangen så en moderene firetakter vil nok oppleves som mer støysvak og behagelig, men med 4,3 liters bensin V6er er historien en helt annen igjen.

Kanskje man skal fortsette der med tanke på total manglende interesse for båter for de av oss som ikke kan svømme...? :P

Er vel ikke noe verre enn det evinnelige mas om Mercedes og internett abonnement....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg diskutere Mercedes! Så en utroooooolig strøken w123 sedan i nyyydelig sølv med tidsriktige penta? felger i stad. Lenge siden sist jeg snudde for å ta en nærmere titt på noe. :)

Så en strøken og orginal hvit S123 i går, den fanget blikket mitt midt i all køen :P Er ganske fine biler egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg diskutere Mercedes! Så en utroooooolig strøken w123 sedan i nyyydelig sølv med tidsriktige penta? felger i stad. Lenge siden sist jeg snudde for å ta en nærmere titt på noe. :)

Rett og slett nydelige biler, må vel være noe av det mest solide som er laget? Var med en kollega og kjøpte en i fjor, kjempefin bil, virket ganske moderne å kjøre også. Selv har jeg ikke noe forhold til de, men kjenner mange som hadde besteforeldre som hadde de også videre. Original bil den du så eller?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett nydelige biler, må vel være noe av det mest solide som er laget? Var med en kollega og kjøpte en i fjor, kjempefin bil, virket ganske moderne å kjøre også. Selv har jeg ikke noe forhold til de, men kjenner mange som hadde besteforeldre som hadde de også videre. Original bil den du så eller?! :)

Den jeg så var helt original og mest trolig nyrestaurert. Så ikke en flekk på den! Utrolig nydelig sølvfarge og, angrer på at jeg ikke tok bilde av den :) Det er noe med "less is more". Det funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg så var helt original og mest trolig nyrestaurert. Så ikke en flekk på den! Utrolig nydelig sølvfarge og, angrer på at jeg ikke tok bilde av den :) Det er noe med "less is more". Det funker! :)

Close enough? :lol:

n49j4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det her er tulletråden, men å publisere et slikt bilde? En eller annen lov må ulovliggjøre det der... 

Kan gjerne se på en original og strøken w123, men det der...... blir bare harry og helt feil!

Det skal mye til for at jeg mener ting er harry...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal bare ta igjen fordi vi har snakket for mye om båt og det var visst ugreit.... For min del kan vi gjerne diskutere litauisk poesi, er omtrent like spennende som å diskutere Mercedes :P

Hvilke poeter anbefaler du, og hvilke verk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...