Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke slik at en avtrekksvifte i pipen skaper et undertrykk i huset. Det er den ikke kraftig nok til... vi snakker ikke om en kjøkkenventilator heller. Poenget er å skape et svakt sug oppover i pipen slik at røyken ikke trekker nedover i tiden det tar før pipen er varm... og når pipen er varm trekker røyken oppover av seg selv... :)

Jeg bodde forøvrig i blokk fra jeg var 18 og flyttet for meg selv til jeg var 33. Da hadde jeg spart opp nok penger til å bygge et nytt hus uten å låne penger. Det var den gangen før hus og tomteprisene tok helt av. Jeg savner ikke å bo blokk... :)

Blir uansett en form for undertrykk så lenge man trekker mer luft ut enn man tilfører, men selvfølgelig, er ikke akkurat snakk om at det blir vakuum inne heller ;D Samtidig dimensjonerer man ofte ventilasjon i forhold til en viss personbelastning, og når man da tenner opp ved som forbruker endel oksygen vil man fort oppleve dårlig luft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å kjøpe meg speilreflekskamera, men har lite(les null) peiling. Trenger ikkje å være ny, men gjerne med litt instillinger og som tar gode biler.

Har hatt Canon D1000 før, og dama har nikon d40x men er den noe å ha? Kom gjerne med tips/forslag til noe for i 1-4k klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...