Marius2002 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Så mye diskusjon for så lite... Er ikke alltid den som nærmest må åpne fremmedordboken for å finne nye og fancy synonymer, for å skrive lengst mulig, som fenger min interesse. Ja men er ikke det moro å diskutere? Og meget underholdende lesestoff om det blir litt temperatur i diskusjonene. Jeg tar meg selv i å rakke ned på BMW her inne svært ofte, spesielt når BMW blir hypet opp. Når det er sagt, er jeg jo inne på et BMW-forum for en grunn, jeg liker BMW svært godt. !! Endret Juli 5, 2015 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Gøteborg ja F90, skal dit selv på torsdag. Hva er det å finne på der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Jeg tar meg selv i å rakke ned på BMW her inne svært ofte, spesielt når BMW blir hypet opp Hva er egentelig vitsen med det, det er jo på en måte litt...respektløst.. Hvorfor skal det rakkes ned på og nærmest gjøres narr av oss som virkelig er BMW frelst (fanboy, trangsynt osv), hvorfor skal det nærmest vinkles til noe negativt. Jeg tar meg forøvrig i å oppservere at flere av de som oppfører seg sånn ikke har BMW selv, tilfeldighet? Selvsagt skal man kunne bruke forumet selv om man ikke har BMW, men da synes jeg det skulle fungere slik at man viser litt respekt. Jeg liker veldig mye forskjellige biler, men her på Bimmers som er ett BMW forum ønsker jeg personlig å fokusere 100 prosent på BMW (altså, jeg vil gjerne beholde mye av skylappene mine). Da vil jeg egentelig ha meg frabedt spydige tilnærminger som enkelte kommer med, all den tid det er BMW jeg "promoterer" her på dette BMW forumet! Det bør og skal være lov å digge BMW 100 prosent her, uten å måtte bli kritisert av en gjeng som ikke en gang har BMW. Gøteborg ja F90, skal dit selv på torsdag. Hva er det å finne på der da? Gøteborg er en nydelig by, iallfall i dag som det var 30 varmegrader og fortsatt er solide 22 varmegrader ute. Man har jo som alltid Liseberg, ellers så vil jeg anbefale Volvo Museum som vi var på tidligere i år HPVL, eriksen76 og sandersander reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=61159231&sort=0&model=1.744.3732&make=0.744&ref=fas&searchclickthrough=true Kan dette være en morsom og solid sommerbil? Bare spør om den kan være det, hypotetisk. Ønsker ingen lang utredning om hvor stygg den er, for det synes ikke jeg den var. Ble litt forelsket i interiøret, fantastiske seter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Blir ikke Auda TT omtalt som konebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Er det ikke de der som er "farlige" å kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Hva er egentelig vitsen med det, det er jo på en måte litt...respektløst.. Hvorfor skal det rakkes ned på og nærmest gjøres narr av oss som virkelig er BMW frelst (fanboy, trangsynt osv), hvorfor skal det nærmest vinkles til noe negativt. Jeg tar meg forøvrig i å oppservere at flere av de som oppfører seg sånn ikke har BMW selv, tilfeldighet? Selvsagt skal man kunne bruke forumet selv om man ikke har BMW, men da synes jeg det skulle fungere slik at man viser litt respekt. Jeg liker veldig mye forskjellige biler, men her på Bimmers som er ett BMW forum ønsker jeg personlig å fokusere 100 prosent på BMW (altså, jeg vil gjerne beholde mye av skylappene mine). Da vil jeg egentelig ha meg frabedt spydige tilnærminger som enkelte kommer med, all den tid det er BMW jeg "promoterer" her på dette BMW forumet! Det bør og skal være lov å digge BMW 100 prosent her, uten å måtte bli kritisert av en gjeng som ikke en gang har BMW. For å gjøre ting klart Fredrik90, jeg går ikke til personangrep noen gang og aldri gjort narr av noen whatsoever, jeg kan være uenig men svarer alltid saklig. Jeg har tidligere eid BMW i lang tid og sannsynligheten for at jeg går til anskaffelse for en igjen er stor, enten det blir bil nr 1 eller bil nr 2. Vitsen med å rakke ned? Nei det kom kanskje feil ut, men jeg mener det er så mange andre bilmerker som gjør det like bra eller bedre enn BMW på enkelte områder og det er viktig å huske på. Altså ikke være helt A4 at BMW er best uansett hva hele tiden. BMW gjør veldig mye bra og jeg har respekt for de og det de gjør. At jeg ikke har BMW er vel fordi jeg vil prøve noe annet som skiller seg ut. Jeg liker godt 1-serie coupe, men madammen sa nei når jeg egentlig hadde bestemt meg for denne. Siden vi er to må jeg finne noe som vi er enige om, da økonomien ikke strekker til 2 biler i første omgang. På forumet her liker jeg å følge med på prosjekter og bildetråder , da det er svært mange fine BMW-biler i dette landet og kunnskapen folk har når de bygger biler fra scratch! Jeg har også skrudd så mye E36 selv at jeg har bygd opp stor kunnskap av disse over tid og derfor sitter endel på tekniske delen av forumet også. Ellers liker jeg spesielt gamle BMWer og har hatt BMW 2002 som en favoritt og fortsatt er det, samt Z4 og E36. Men det er så mye annet på markedet som kanskje burde trekkes inn og sammenlignes av og til. 316: Audi TT er kult, jeg har selv vurdert dette! Burde prøvekjøres, de er overraskende god Endret Juli 5, 2015 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Er det ikke de der som er "farlige" å kjøre? Farlige, åssen da? Ikke fått med meg det Jo, er sikkert konebil men jeg har hatt en Mini Cooper S også, så jeg bryr meg vel ikke nevneverdig Går vel helt greit med 180 turbohester og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 En god diskusjon blir aldri feil bare man ikke forventer og bli enig hele tiden. Når det er sagt så skulle man være litt spesiell for og kjøpe BMW på 80 tallet. Man burde like og skille seg ut samtidig som man burde være litt over middels interessert i teknikk. Husker godt søskenbarnet mitt kom jeg fra statene ferdig utdannet F16 flyger. Da kjøpte han seg en E28 525ia. Det var en bil som var relativt sjelden da men merkelig nok veldig populær blant flygere. Husker det sto klistrelapper fra diverse flyskoler på de femmerne som vi hadde stående på høggeri. Når jeg begynte og interessere meg for BMW rundt 92 så var det og påfallende mange flygere som jeg kjøpte biler av. Den første BMWen i distriktet jeg virkelig husker og ha lagt merke til var en rød M535 E28. Det husker jeg som en lekker bil men det var langt ifra noen vanlig bil. BMW på 80 tallet i Norge hadde litt av den samme statusen som Saab. Bil for de spesielt interesserte men hadde du først skaffet deg en så ble du veldig lojal. Fredrik 90, eriksen76 og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Farlige, åssen da? Ikke fått med meg det Jo, er sikkert konebil men jeg har hatt en Mini Cooper S også, så jeg bryr meg vel ikke nevneverdig Går vel helt greit med 180 turbohester og. Husker ikke helt, så kan være jeg er på bærtur. Var noe om kraftig understyring og lett for å velte i svinger. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Er ikke første generasjon tt bedre i fwd-versjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 For å gjøre ting klart Fredrik90, jeg går ikke til personangrep noen gang og aldri gjort narr av noen whatsoever, jeg kan være uenig men svarer alltid saklig. Jeg har tidligere eid BMW i lang tid og sannsynligheten for at jeg går til anskaffelse for en igjen er stor, enten det blir bil nr 1 eller bil nr 2. Vitsen med å rakke ned? Nei det kom kanskje feil ut, men jeg mener det er så mange andre bilmerker som gjør det like bra eller bedre enn BMW på enkelte områder og det er viktig å huske på. Altså ikke være helt A4 at BMW er best uansett hva hele tiden. BMW gjør veldig mye bra og jeg har respekt for de og det de gjør. At jeg ikke har BMW er vel fordi jeg vil prøve noe annet som skiller seg ut. Jeg liker godt 1-serie coupe, men madammen sa nei når jeg egentlig hadde bestemt meg for denne. Siden vi er to må jeg finne noe som vi er enige om, da økonomien ikke strekker til 2 biler i første omgang. På forumet her liker jeg å følge med på prosjekter og bildetråder , da det er svært mange fine BMW-biler i dette landet og kunnskapen folk har når de bygger biler fra scratch! Jeg har også skrudd så mye E36 selv at jeg har bygd opp stor kunnskap av disse over tid og derfor sitter endel på tekniske delen av forumet også. Ellers liker jeg spesielt gamle BMWer og har hatt BMW 2002 som en favoritt og fortsatt er det, samt Z4 og E36. Men det er så mye annet på markedet som kanskje burde trekkes inn og sammenlignes Det var ikke deg jeg siktet til når det gjaldt spydigheter og personlige tilnærminger, bare så det er sagt. For å skape en god diskusjon er det selvfølgelig greit å trekke inn andre biler, men om enkelte ikke vil være med på den sammenlikningen så synes jeg de skal få lov å være i fred så lenge dette er ett rent merkeforum. Det synes jeg man burde ta høyde for når man først skal diskutere andre biler her, er noen uenige og mener "BMW er best uten protest" så bør det være greit akkurat her inne. Føler meg forøvrig litt feilaktig fremstilt som "BMW fanboy", med tanke på alle de andre "ikke BMW" bilene jeg går å sjesker på og gjerne skulle hatt. De her inne som kjenner meg personlig vet heldigvis bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Da kjøpte han seg en E28 525ia. Det var en bil som var relativt sjelden da men merkelig nok veldig populær blant flygere. Husker det sto klistrelapper fra diverse flyskoler på de femmerne som vi hadde stående på høggeri. Når jeg begynte og interessere meg for BMW rundt 92 så var det og påfallende mange flygere som jeg kjøpte biler av. Litt artig akkurat det der, første eier i Tyskland på min E34 520i var flyger hos Lufthansa. Øverst i bakruta står det fortsatt ett Boeing klistremerke jeg ikke har hatt hjerte til å fjerne, litt rart at en pilot velger en dau 520i som bil. Men var sikkert leasing bil eller så fikk han nok fart og spenning på jobb Andre eier som igjen var første eier i Norge og som hadde bilen i 11 år var kriminaltekniker i Agder Politidistrikt, han har vært litt i media i forbindelse med flere store kriminalsaker. Edit: Beklager dobbelpost! Endret Juli 5, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Mmm.. Søteste jenta i Søndre Land kjørte E28 520i. Svart m/shadowline. Hun er mye av grunnen til at jeg i dag kjører Bmw. Min første E39 var svart med shadowline, gjett 1 gang hvem som ratta den før den kom i mitt eie.. Søteste jenta i Søndre Land Endret Juli 5, 2015 av Nytern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Sammenliknet med Audi A4 er historien selvsagt noe helt annet, den var helt ny i 1995 og noe annet skulle bare mangle. Men litt tidligere ble det sammenliknet med Audi 80 og der er forskjellene i kvalitet minimal, altså hvis man sammenlikner en sen E36 med en tilsvarende Audi 80 Cab For noe sludder, dette vet du at bare er tull og tøys. Selvsagt ble BMW regnet som en seriøs konkurrent i premiumklassen på denne tiden, Audi derimot slet med å få innpass her helt til de kom med 100 C4 i 1991 og A8 i 1994. BMW startet sitt seriøse inntog i premiumklassen i sent 1986 med E32, som påfølgende år kom i lang utgave og som 750I med V12er. Denne satte den aldrene W126 helt i bakleksa hva avgikk teknikk, comfort og kjøreegenskaper. W140 tok godt forspranget men ble ofte kritisert av bilpressen for å være uelegant og tung der E32 var mer klassik elegant og smidig. E31 8-serie kunne vært en større suksess en hva den var, men timingen var dårlig og bilen kostet dessverre mer enn det smakte kontra konkurrenter som R129 (som kom med mindre motorer). Auto, Motor und Sport var likevel ikke mindre beskjedne enn at de utnevnte 850 CSI som klassens målestokk i 1992. E34 kom i 1988 og tok umiddelbart over posisjonen som klasseleder, W124 ble satt på en god andreplass. I årene 1988, 1989, 1990, 1992, 1993, 1994 og 1995 ble E34 kåret til "Das beste Auto der Welt" og satt stort sett W124 på andre plass i de aller fleste biltester og testdueller. W124 og E34 lå også veldig gjevnt på ADAC sin Pannenstatestikk i årene 1990-1998, E34 gikk foran og helt til tops i J.D Power sin kvalitetsundersøkelse i USA. E36 vs W201 var litt mer ugjevn, E36 hadde overlegen kjøredynamikk, moderne design og teknikk. W201 var komfortabel og solid men gammelmodig og dyr i følge datidens testdueller mellom disse to. Modeller som E46, E39 og E38 var med på å ytterligere befeste BMW sin posisjon som en sterk kandidat i Premiumsegmentet, en slags videreføring av BMW sine påbegynte ambisjoner og fremtog ifra slutten av 80 tallet. På samme måte tok modeller som E65, E9x, E6x samt introduksjonen av X5 BMW helt opp til å bli verdens ledende premiumprodusent i 2005 Morro med krangler her..eller.... hissige diskusjoner Eneste jeg bemerket med F90 var at det er feil å sammenligne a4 med E36 da A4 var nylansert og at det bare skulle mangle at den var bedre.... Men at E32 var sååå mye bedre enn w126 som også var aldrende er .....greit? Og at E34 var bedre enn w124 fordi....den var nyere? skjønner ikke jeg.... Litt sånn dobbeltmoral.... Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg