Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Eh satt på spissen blir dette bilen min har verken bremser eller airbag som funker men alt annet funker derfor kan jeg bruke den.

At Stig har kappa fjøra ei runde gjør ingenting, han vet om det. Andre kjører med knekte fjærer i to år før de får vite om det..

Ja det er satt på spissen. Derfor skal jeg også utbedre dette, jeg har heller ikke skrevet noe annet. Men man kan jo spørre en mekaniker hva som er værst og en direkte trafikk fare, kappa fjærer eller overflate rust på bremserør. Begge deler er fyfy, men det ene er vesentlig mer farlig og direkte enn det andre.

Men selvsagt, alt kan settes på spissen. Heldigvis er ikke verden så sort hvitt :)

Edit:

Faen!! Nå klarte jeg å dobbelpose igjen, er ett helvette å poste med mobilen! Kan noen moderatorer fikse dette?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la han holde på, ser dog ut som straffen er:

Direkte avskilting, 1500kr i bot pr fjær, og prikk i førerkort.

jeg har faktisk blitt stoppet pga kappede fjærer engang med en scorpio, å ble tatt for det på stedet,

fikk mangel lapp med spesifikk beskjed hvor det sto at fjører var kappet og feil farge på blinklys å feil db på eksos.

fikk jeg bot ? nei .

fikk jeg prikk ? nei.

ble jeg avskiltet ? nei.

herligheten jeg ble stoppet med er den på bildet :-)

post-70576-0-55817700-1436870727_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom og engasjerende tema dette her.

Argumenter for og imot kappa fjÆrer.

Stig, skjønner at du vil forsvare deg, men det er de andre som har de beste argumentene. Nemlig at det er ulovlig og forandre understell på en bil uten Godkjente deler.

Godt at det er noen her inne som forstår det. :-)

Men vi trenger ikke å bli uvenner av den grunn :-)

Selv har jeg nettopp kjøpt H&R senkefjærer til hverdagsbilen E38. (Monteres i løpe av måneden.)

Slik at jeg kommer litt nærmere landjorda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom og engasjerende tema dette her.

Argumenter for og imot kappa fjÆrer.

Stig, skjønner at du vil forsvare deg, men det er de andre som har de beste argumentene. Nemlig at det er ulovlig og forandre understell på en bil uten Godkjente deler.

Godt at det er noen her inne som forstår det. :smile:

Men vi trenger ikke å bli uvenner av den grunn :smile:

Selv har jeg nettopp kjøpt H&R senkefjærer til hverdagsbilen E38. (Monteres i løpe av måneden.)

Slik at jeg kommer litt nærmere landjorda ;-)

joda joda, jeg skjønner deg godt jeg,

ikke misforstå meg, men når noen uvitende sier at det er livsfarlig,

da har de lite peiling på hva de snakker om, å bare for å ta et eksempel hvor mange e30`r å e28`r å e34`r går i landet her med coilovere som ikke er lovlig i norge ? det er ganske så mange, eller air ride på mange andre,  

problemet mitt blir når folk ikke har filla peiling hva de snakker om, å det er så mange kontrester, hvor langt skal man dra det ? å hvis det nå til slutt koker ut i at det er rett og slett livsfarlig med kappa fjører fordi det er forbudt å gjøre noe med understellet uten å få det godkjent ? ja da begynner det jaggu meg å bli veldig mange livsfarlig dødsmaskiner av e30 å e28 etc etc som går med understell som ikke er mulig å få godkjent i norge pga de mangler tuv.

så da spør jeg deg espen a, mener du alle med coilovere uten tuv er dødsmaskiner ? :-) eller generelt senkesett uten tuv ( mye av dette fra statene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at det ikke er bra,sier bare at det går fint an å kjøre med. men nå synes det jo rimelig godt at han kjører jo med typ punkterte dempere på den e36`n da , å som jeg sa i stad, det er forskjell på å kappe ei runde,kontra dele fjøra på midten, :-P

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler er potensielle dødsmaskiner. Det spørs hvem som sitter bak rattet ;-)

Selv hadde jeg ALDRI kjøpt understellsdeler som ikke er godkjent!

Den sjanse tar jeg ikke!

Ikke sorter jeg ruter heller, for hvis folk syntes jeg er stygg får de se en annen vei! ;-)

Og takk for video FredrikE24. Viser mer enn 1000 ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er utdannet bilmekaniker, er enig at det ikke er bra, men gjør det gjerne uansett. Applaus :)

du veit det at det er en mellom ting mellom BRA og "rett å slett dødsfarlig å du kommer til å utslette hele jordkloden" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler er potensielle dødsmaskiner. Det spørs hvem som sitter bak rattet ;-)

Selv hadde jeg ALDRI kjøpt understellsdeler som ikke er godkjent!

Den sjanse tar jeg ikke!

Ikke sorter jeg ruter heller, for hvis folk syntes jeg er stygg får de se en annen vei! ;-)

Og takk for video FredrikE24. Viser mer enn 1000 ord!

nei, men faktisk så kan du da dømme omtrent alle som har coilovere på e28-e30e34 nedenom og hjem ;-)

ja den videon var kjempe bra :-) et godt eksempel på hva som skjer om du kjører med deffekte dempere så den går å rir på bump stoppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappede fjører i 2015? Hmm, trodde slikt forble i fortiden på Ford 17M osv.. Hvis ikke en kan forsvare 2-3000,- for senkefjører kan man likesågrett la vær, eventuelt spare opp. Min mening...

Ser selv på Eibach-fjører til min Veloster. TUV-godkjente. Hvordan er det å bare bytte disse? Fordeler/ulemper? Er det vits i å bare kjøpe fjører eller burde bytte hele demperen? Den er igrunn lav nok, men litt høy i hjulbuene foran.

Har bare vært delvis med på å bytte til coilovers på Golf 3 og sluttfasen på å bytte til M-understell på E34.

Med andre ord lite erfaring.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappede fjører i 2015? Hmm, trodde slikt forble i fortiden på Ford 17M osv.. Hvis ikke en kan forsvare 2-3000,- for senkefjører kan man likesågrett la vær, eventuelt spare opp. Min mening...

Ser selv på Eibach-fjører til min Veloster. TUV-godkjente. Hvordan er det å bare bytte disse? Fordeler/ulemper? Er det vits i å bare kjøpe fjører eller burde bytte hele demperen? Den er igrunn lav nok, men litt høy i hjulbuene foran.

Har bare vært delvis med på å bytte til coilovers på Golf 3 og sluttfasen på å bytte til M-understell på E34.

Med andre ord lite erfaring.

joda jeg er veldig enig , stort sett alle bilene jeg har hatt med senk har vert godkjent i vognkort.

men hvis man har kjøpt en e34 520 som skal kjøres ihjæl iløpet av vinteren etc etc, å man har gitt 5000 for bilen, da skjønner jeg godt de som velger å kappe ei runde kontra kjøpe fjører å få dette ført inn i vognkortet. noen her prater jo som om dette er livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...