Haukefer Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Meget imponert over nye Volvo V70.. Har en 2014 V70 som leiebil nå, kjørt Stord-Kristiansand idag, ca 6t, kjente ingenting i hverken rygg eller baken God kjørekomfort, minus er litt liten motorisering (D2 1,6d) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Sitat til F90: Kan ikke fatte og begripe hvorfor du drar inn MB og rusten i dette, er ikke int. i en MB vs Bmw diskusjon. Jeg vet hvilket merke som er best for jeg har god erfaring med begge, det har ikke du! Jeg synes oljeforbruk er irriterende og vil helst slippe dette, engine of the year hele tiden hjelper lite når det ikke funker.. Og nei ikke rust da, men oksidering.. blemmer i lakken, kall det nå hva du vil Jeg synes det er urovekkende at 2012 modeller har dette, mest sannsynlig eigd av entusiaster siden vi er på Bmw forum. Ble rettåslett litt skuffet over f10 etter og ha lest dette. Poenget var uansett, hvordan kan bmw komme så ekstremt godt ut når 80% av motorene har betydelige feil, ( i mine øyne vertfall ) Og nå plages med bobler i lakken? Endret Juli 30, 2015 av Skulebollen Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Noen som har skrudd på nivåregulering på en e34? Har nettopp byttet regulator/ventil samt noen slanger, sliter med at den detter helt nedpå bak. Noen som vet om det må luftes? Ser det er en luftenippel på regulator, men tror kanskje den er til å slippe ut trykk i systemet om en skal reparere/bytte deler på trykksatt system... Takk for eventuelle innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Dette systemet er vel veldig likt det som sitter på Mercedes-Benz fra samme tid! Har du tatt av justerringsstaget på reguleringsventilen og helst opp og ned bilen noen ganger? På MB er det "selvluftende" hvertfall. Gi meg to minutter så skal jeg studere E34 SLS systemet litt ekstra nøye Sånn, ser at systemet er litt annerledes, er nok litt enklere å kvitte seg med luft på Mercedes-systemet... Jeg ville løsnet slangene ute ved demperne og startet motoren mens jeg matet på med olje i tanken, da bør det meste gå rett ut Endret Juli 30, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Sitat til F90: Kan ikke fatte og begripe hvorfor du drar inn MB og rusten i dette, er ikke int. i en MB vs Bmw diskusjon. Jeg vet hvilket merke som er best for jeg har god erfaring med begge, det har ikke du! Jeg synes oljeforbruk er irriterende og vil helst slippe dette, engine of the year hele tiden hjelper lite når det ikke funker.. Og nei ikke rust da, men oksidering.. blemmer i lakken, kall det nå hva du vil Jeg synes det er urovekkende at 2012 modeller har dette, mest sannsynlig eigd av entusiaster siden vi er på Bmw forum. Ble rettåslett litt skuffet over f10 etter og ha lest dette. Poenget var uansett, hvordan kan bmw komme så ekstremt godt ut når 80% av motorene har betydelige feil, ( i mine øyne vertfall ) Og nå plages med bobler i lakken? Jeg tror kanskje at du må sette ting litt i perspektiv her. Vi er tross alt på et forum, og hva skjer på et forum? Jo, folk prater om alt mulig, og folk kommer for å få hjelp med problemer de har. Det er aldri noen som lager en tråd for å fortelle alle at bilen deres ikke har hatt registerhavari. Det er ingen som lager tråd om at deres 2012 F10 ikke har problemer med lakken. Det er veldig lett å skape et falskt helhetsinntrykk om en bils driftsikkerhet på et forum. Jeg har feks hatt en e90 med den beryktede 4er dieselen som slet med turbohaveri, samt den andre 4er dieselen som sleit med registerhavari, og ingen av de hadde nevneverdige problemer. Sistnevnte hadde også gått over 180.000km når den ble solgt. Nå prøver jeg ikke å si at BMWs motorer er feilfrie, for det er de ikke, men det kan være lurt å ta et skritt tilbake og se hvor mange som ruller på veiene og som mest sannsynlig ikke har store problemer. Jeg synes forresten at det er skikkelig dritt å kjøpe ny bil når man har en viss kunnskap. Ingen modeller er feilfrie, og man leser om problemer i hytt og pine på alle modeller. Av og til skulle jeg ønske at jeg ikke kunne noenting og bare valgte bil basert på andre ting enn potensielle feil noekult, scoot og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Dette systemet er vel veldig likt det som sitter på Mercedes-Benz fra samme tid! Har du tatt av justerringsstaget på reguleringsventilen og helst opp og ned bilen noen ganger? På MB er det "selvluftende" hvertfall. Gi meg to minutter så skal jeg studere E34 SLS systemet litt ekstra nøye Sånn, ser at systemet er litt annerledes, er nok litt enklere å kvitte seg med luft på Mercedes-systemet... Jeg ville løsnet slangene ute ved demperne og startet motoren mens jeg matet på med olje i tanken, da bør det meste gå rett ut Takk for tips! Helt supert. Skal gå over det i morgen og lufte. Satser på jeg får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Jo skjønner alt det der.. Men når forumbruker på forumbruker tar seg en tur ut og ser på dørene sine, og finner bobler i lakken. Så blir man jo litt skeptisk.. Er trossalt nye biler. Og oljeforbruket er jo en velkjent sak. VAG sliter vel med det samme Jeg har nå hatt div. bmw nå og har aldri vert fornøyd med kvaliteten. Men så kjøper jeg ikke bil fordi jeg vil ha god kvalitet da ( Ja alle Bmw jeg har hatt har vert slitne ) Har jo en M3 med 117.000 km. hvor di siste 20k km har det vert lagt ut 30 på girkassen, og nå går den ikke i gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Ja det virker veldig amatørmessig at såpass nye biler har slike problemer. Man får litt "Mercedes 2000-tallet"-vibber. La oss for guds skyld håpe det ikke er så gale. Jeg har vært utrolig heldig med mine biler så langt. Jeg sliter med å velge ny bil dog. Ser i området 100.000-200.000, og jeg tørr ikke å kjøpe e60 av de håpløse grunnene jeg nevnte i forrige innlegg. Har sett litt på nyere V70 2008- og tok en tlf til en Volvo-kyndig kamerat. Her var det ikke bare å kjøre på nei. 1.6D og 2.0D var bare å glemme, for her var det tull med DPF som tettet seg, og det var derfor noe som skulle tas på 120.000km service. Pris ca 30.000,- med service... Så litt på Alfa 159 fordi jeg alltid har digget den bilen. Etter 30 min med research finner jeg ut at 1.9D er en Fiat-motor som sliter med ALT. Da var plutselig 99% av 159 utelukket. Tok derfor en titt på Saab fordi man får mye for pengene. Viser seg at de bruker samme 1.9D som Alfa Blir vel sikkert en V70 2.4D med automat, da jeg syns det er fantastiske komfort-maskiner, og det er til syvende og sist madammen som bestemmer da hun skal disponere bilen. Synes de er litt for dyr enda.. Endret Juli 30, 2015 av Rublings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Sitat til F90: Kan ikke fatte og begripe hvorfor du drar inn MB og rusten i dette, er ikke int. i en MB vs Bmw diskusjon. Jeg vet hvilket merke som er best for jeg har god erfaring med begge, det har ikke du! Jeg synes oljeforbruk er irriterende og vil helst slippe dette, engine of the year hele tiden hjelper lite når det ikke funker.. Og nei ikke rust da, men oksidering.. blemmer i lakken, kall det nå hva du vil Jeg synes det er urovekkende at 2012 modeller har dette, mest sannsynlig eigd av entusiaster siden vi er på Bmw forum. Ble rettåslett litt skuffet over f10 etter og ha lest dette. Poenget var uansett, hvordan kan bmw komme så ekstremt godt ut når 80% av motorene har betydelige feil, ( i mine øyne vertfall ) Og nå plages med bobler i lakken? Jo jeg drar inn MB og rust fordi det er noe MB entusiaster nekter å innse, tenk deres fantastiske biler er laget av dårlig materialer for at produsenten skal spare penger. Ja du har vel erfaringene dine du, men erfaringende ifra titusen vis av spurte bileiere samsvarer ikke med disse såkalte erfaringene dine. Du tenker på BMW sine 66 priser fra Engine of the Year? stemt frem av 65 biljournalister ifra 30 land. Nei de har helt sikkert ikke peiling, men MB har da vunnet Car Engine of the Year hele 7 ganger da.... Joda, en E klasse kan gå 600 000 km som taxi, påkosten er som Wicky har demonstrert bare ca en halv million kroner. Verdens beste bil meg langt opp der sola aldri skinner For å prøve å være litt seriøs, om det viser seg at F10 har ett problem med at lakken oksiderer under disse gummipakkningene så er dette dumt. Men tviler på at det er ett veldig utbredt tilfelle for da ville jeg ha hørt om det. Også må vi ikke glemme "massehysteri", når først en har sett blemmer i lakken så har alle det (er jo ikke så mange hvis man leser i tråden) for å prøve å få lakket opp dørene igjen gratis (om ikke det er blemmer så er det greit å bli kvitt parkeringsår og riper). Problemet ditt er at BMW kommer så godt ut som de gjør fordi det ikke er problemer med 80 prosent av motorene dems Det gjør at jeg er enda tryggere på å ha valgt riktig merke og modell, ingen bil er feilfri men man kan redusere risikoen ved å velge riktig. Jo skjønner alt det der.. Men når forumbruker på forumbruker tar seg en tur ut og ser på dørene sine, og finner bobler i lakken. Så blir man jo litt skeptisk.. Er trossalt nye biler. Og oljeforbruket er jo en velkjent sak. VAG sliter vel med det samme Jeg har nå hatt div. bmw nå og har aldri vert fornøyd med kvaliteten. Men så kjøper jeg ikke bil fordi jeg vil ha god kvalitet da ( Ja alle Bmw jeg har hatt har vert slitne ) Har jo en M3 med 117.000 km. hvor di siste 20k km har det vert lagt ut 30 på girkassen, og nå går den ikke i gir Så du sier BMW er dritt fordi du selv kun har erfaringer med 10 000 kroners BMWer, ja det forklarer jo en hel del. Attpåtil når du først kjøper en BMW så kjøper du den som har historiens værste girkasse (forørig laget av ZF så BMW kan ikke klandres der) Skulle nesten tro du gjør det med vilje Gå tilbake til en sur gammel W124, logg deg inn på Mercedes Entusiast forum eller respekter at her diskuterer vi BMW som faktisk gjør det veldig bra om dagen Det synes jeg man bør få lov å nevne uten at noen skal bli sure, selv om det lille stikket til Wicky var payback men høyst unødvendig. marius paulsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Meget imponert over nye Volvo V70.. Har en 2014 V70 som leiebil nå, kjørt Stord-Kristiansand idag, ca 6t, kjente ingenting i hverken rygg eller baken God kjørekomfort, minus er litt liten motorisering (D2 1,6d) Jeg har kjørt V70 2005 (D5 163 hk) i 8 år (min far sin arbeidshest med snart halv million på tellern). Det er den aller beste langtursbilen jeg har kjørt. Setene er ubestridt beste biten, tett etterfulgt av komforten (som er helt nydelig i både by og landevei). Volvoen er ex drosjebil og har stor drivstofftank. Kjørte 1300 km. etter hver påfyll, det er rått på langkjøring, rekker jo hele turen uten å måtte fylle på. Også er den bilen kanongod på vinterføre. Den beste forhjulstrekkern jeg har kjørt om vinteren. Dekka spinner nesten aldri på oppoverbakker, vs. Golften til brodern som gir opp enkelt. Kanskje det er pga. tung og stor dieselmotor over forhjula, kanskje det er fordi svenskene kan lage biler som takler snø - bra er den hvertfall. Girkassa er litt trist dog, ikke helt med på notene hele tiden. Kanskje det bare er vår som er sliten etter så mange år. Også, for oss som bor rett ved grensa, er service og deler bokstavelig talt nesten halvparten så dyrt i Sverige. En gang kjørte jeg på motorveien og fulgte ikke ordentlig med på objekter langt fremme. Plutselig dukket det en svær pose i lufta rett foran meg. Jeg fikk panikk i sekundet jeg fikk med meg at jeg holdt på å kjøre rett på noe (skjønte ikke med en gang hva det var) og tok en kraftig unnamanøver, den aller krappeste av de 11 årene jeg har kjørt bil. Bilen reagerte utrolig forutsigbart og ble ikke ustabil i det hele tatt. Da skjønte jeg at jeg undervurderte Volvoen og ble mye tryggere på bilen. De er faktisk veldig forutsigbare biler under "dårlig tid" kjøring når man har fått litt selvtillit, selv om de kan virke for myke i oppsettet (motsatt av sportslig) når man cruiser rundt. Jeg tror folk med trening i de bilene (politi o.l.) kan være langt mer kapable i utrykningssituasjoner enn man tror. Jeg mener de er enda godere biler for norske forhold enn det f eks standard 5-serie med bakhjulstrekk er. Her kjører de fleste langturer, kjører på snø og kjører som regel på dårlige veietapper daglig. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Jo jeg drar inn MB og rust fordi det er noe MB entusiaster nekter å innse, tenk deres fantastiske biler er laget av dårlig materialer for at produsenten skal spare penger. En stor blemme da Chrysler kom inn i Daimler-Benz, heldigvis har dette blitt kraftig tatt hånd om på senere modeller. Jeg tror nok at selv MB-entusiaster innser dette, men mine erfaringer er at det utenom det er greie biler som fint konkurrerer med BMW på de fleste andre områder til tross for at de to modellene(E-klasse(210) og 5-serie(E39) feks.) mulig har to vidt forskjellige kundegrupper med tilhørende ulik fokus på hvordan de er å kjøre/bruke/leve med. MBE(Mercedes-Benz Entusiastklubb) har et stort hull og da tenker jeg på entusiaster med hjerte for 210 modellen som så kjent ruster ut av en annen verden, i klubben er det nok 2-5 aktive medlemmer som forguder modellen(det er på mange måter en veldig bra bil, særlig med CDI motor eller V8 bensin). Det går mye i polering og tynnstoff i alle hulrom for å holde det i sjakk, det er vel en hobby det også. Ellers er modellene før og etter svært så populære. Når det gjelder feil som oppstår på ulike modeller, så tar 210 kaka mtp. rust selv fra tidlig alder var det et betydelig problem, bortsett fra det, så mener jeg å kjøpe en nyere BMW idag ikke vil by på mange problemer, ei heller Mercedes. Ellers så synes jeg man må tenke over at vi ofte diskuterer MB vs. BMW av litt eldre årgang med mye forskjellig vedlikehold og bruk. Det vil på mange måter påvirke de ulike erfaringer vi har. Flertall BMW i min familie hvertfall og vi er storfornøyde gjennom snart 15 år, tror ikke det er planer om å skifte merke, da også BMW har vist seg å være enkle å skru på selv(gjennomtenkt). Vi har heller ikke for vane å spinne piruetter, gjøre burnouts og denslags, det er normal, snill bruk. Det kan jo si noe om hvorfor vi er fornøyd med kvaliteten(Noen kuler, bremseklosser, skiver, filtre og olje er det som behøves stort sett). Jeg er jo litt skadet etter å ha eid 124 i snart 5 år, men har vel flere ganger nevnt at da jeg selv kjørte BMW hver dag, så ble det kjørt mye mer bil. Av den simple årsak at BMW er glade kjøremaskiner. Det er også litt skummelt å konkludere med at F10 har et oksideringsproblem på grunnlag og ha lest om det, det er vel uansett vanskelig å innhente data på akkurat hvor hyppig dette forekommer. At M54 bruker olje er en kjent sak, litt usikker hvor kritisk dette er i hverdagen, annet enn at man fyller på en slant når bilen selv ber om påfyll, kan neppe være verre enn det så lenge det ikke skjer noe drastisk med forbruket plutselig. At BMW har dårlig kvalitet, det mener jeg er tull. Endret Juli 30, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 (endret) F90. Jeg skrev som sagt jeg ikke ville ha en MB vs Bmw diskusjon. Jeg har tre Bmwer, for tiden ingen MB. Min neste bil skal bli en e91 evt. e60 facelift. Så hvorfor jeg er så ekstrem Mb entusiast vet ikke jeg Har ikke skrevet noe i denne diskusjonen om at MB er best. Jeg vet også at w210 er den bilen som ruster mest av alle biler jeg har kjennskap til. Men jeg, som den Bmw mannen jeg er! Er skuffet over blemmene på f10, og oljeforbruket på Bensinerne. Vet ikke motorkoden, men en 06 mod. 750i har vel ikke m54? Denne er vertfall kjent for og bruke olje også. Også har vi subframe disaster.. Ikke spesielt kjekt og få dette heller.Dette er jo klar konstruksjonsfeil og Bmw burde dekke dette. Men det går jo ikke å diskutere Bmw sine feil her, for da er det jo krig med engang. Da slenger man før dritt om ett annet merke Mine Bmwer har forresten vert i 60000 kr. klassen og ikke 10 Endret Juli 31, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Jeg har kjørt V70 2005 (D5 163 hk) i 8 år (min far sin arbeidshest med snart halv million på tellern). Det er den aller beste langtursbilen jeg har kjørt. Setene er ubestridt beste biten, tett etterfulgt av komforten (som er helt nydelig i både by og landevei). Volvoen er ex drosjebil og har stor drivstofftank. Kjørte 1300 km. etter hver påfyll, det er rått på langkjøring, rekker jo hele turen uten å måtte fylle på. Også er den bilen kanongod på vinterføre. Den beste forhjulstrekkern jeg har kjørt om vinteren. Dekka spinner nesten aldri på oppoverbakker, vs. Golften til brodern som gir opp enkelt. Kanskje det er pga. tung og stor dieselmotor over forhjula, kanskje det er fordi svenskene kan lage biler som takler snø - bra er den hvertfall. Girkassa er litt trist dog, ikke helt med på notene hele tiden. Kanskje det bare er vår som er sliten etter så mange år. Også, for oss som bor rett ved grensa, er service og deler bokstavelig talt nesten halvparten så dyrt i Sverige. En gang kjørte jeg på motorveien og fulgte ikke ordentlig med på objekter langt fremme. Plutselig dukket det en svær pose i lufta rett foran meg. Jeg fikk panikk i sekundet jeg fikk med meg at jeg holdt på å kjøre rett på noe (skjønte ikke med en gang hva det var) og tok en kraftig unnamanøver, den aller krappeste av de 11 årene jeg har kjørt bil. Bilen reagerte utrolig forutsigbart og ble ikke ustabil i det hele tatt. Da skjønte jeg at jeg undervurderte Volvoen og ble mye tryggere på bilen. De er faktisk veldig forutsigbare biler under "dårlig tid" kjøring når man har fått litt selvtillit, selv om de kan virke for myke i oppsettet (motsatt av sportslig) når man cruiser rundt. Jeg tror folk med trening i de bilene (politi o.l.) kan være langt mer kapable i utrykningssituasjoner enn man tror. Jeg mener de er enda godere biler for norske forhold enn det f eks standard 5-serie med bakhjulstrekk er. Her kjører de fleste langturer, kjører på snø og kjører som regel på dårlige veietapper daglig. Ja, virker som en drivstoff gjerrig bil. Hadde faktisk ikke hatt noe problem med å velge V70 neste gang jeg skal ha ny bil. Har fortsatt 8 dager å teste bilen på. Turen går til Danmark imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Og ikke ruster nyere Volvoer noe særlig heller. Se påv70 fra 2003--> du finner nesten aldri noe rust på de. kjøreegenskapene heller ofte mot komfort, men de kan kjøres hardt også. Er ikke uten grunn de gamle v70ene til politi ofte blir pusset opp i stedet for å bli byttet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Ja, virker som en drivstoff gjerrig bil. Hadde faktisk ikke hatt noe problem med å velge V70 neste gang jeg skal ha ny bil. Har fortsatt 8 dager å teste bilen på. Turen går til Danmark imorgen Ikke sant. Dette med at man må ha bakhjulstrekk og BMW som bruksbil er teit. Finnes så mye annet okei, som gir mer for pengene ofte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg