Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gleden blir nok større av å ha en bil nr to som er mer spesiell, enn å kjøre en grei 3 serie til daglig. Du går vel lei av ting du bruker hver dag du også :)

Eh ja :( Går an å ha småfornuftig kosebruksbil og grei lekebil samtidig også. Begge deler må ikke være enten eller.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke F10 530d er en kjedelig bil jeg, den er det perfekte kompromis mellom krefter og drivstoff økonomi i hverdagen. Jeg vurderte jo som sagt E60 M5 før denne, men jeg synes ikke driftskostnadene i daglig bruk kan forsvares på noen som helst måte. 530en er noe treigere men forsatt rask og sterk nok til å være gøy, men om jeg vil kan jeg sette på cruisekontrollen og cruise på 0,5 liter per mil. Det går ikke med en M5, Top Gear var faktisk inne på at 530d er det perfekte kompromiss mellom M5 og 520d :)

Jeg tror ikke noe som helst jeg, er kun veldig entusiastisk og det regner jeg med er lov. Selv E34en min gir meg noe enormt med kjøreglede, dau og gammel men jeg DIGGER å kjøre den bilen av uforklarlige grunner. Skjønner at å kjøre Passat TDI over lengre tid dreper alt som forbinner bil med entusiasme og glede :P

Poenget mitt med den kommentaren er at du er flink til å forsvare ditt valg av bil, men å rakke ned på andres valg det er fullt lovlig. Jeg synes det er supert at vi alle har forskjellig smak, det gjør ikke en avensis, passat eller noe annet til en dårligere bil om du ikke ville kjøpt den selv. Tenk litt over det du skriver, du må ikke kjøre den tøffe gutten i BMW stilen helt ut hele tiden.

Synd at du tenker slikt. Jeg kjører en liten E90 med 143hk dieselmotor. Ja, den går ikke så bra som din 6 serie, men på svingete veier tipper jeg at jeg har minst like morsomt som deg. Man må ikke ha en bil med minimum 250hk og bensin for i det hele tatt ha det gøy med bil.

Du missforstod nok årsaken til den kommentaren der. Min 6 serie er heller ikke i nærheten av en sportsbil. Og jeg er helt enig med deg ang svingete veier, da er ikke nødvendigvis HK det som er viktig. Mindre og lettere bil med stivere understell er alfa omega der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med valg av ny bil... Kjenner jeg gjerne kan fortsette med BMW, men er lite spennende til under 150 000. Frister litt med E87, ellers heller jeg mest mot VAG. A4 B7 og A3 fra samme tidsperiode liker jeg veldig godt og det er utrolig hvor mye man får for pengene der i forhold til BMW. Et annet moment er at BMW er mye dyrere å forsikre. Priseksempel for meg med 40% bonus: 2007 318d med 143 hk koster 17.000 i året med 6000 i kjørelengde (!!!!) mens en 2009 VW Scirocco med 1.4 tfsi på 160 hk koster 8.000. Nesten samme sak for 118i, tror den havnet på 16.000 i forhold til VW Golf MKV som kostet rett over 9.000. Audi ligger ca. midt mellom BMW og VW og da er det 1.9tdi og 2.0tdi som vurderes.

Har egentlig ikke så mange krav bortsett fra at jeg vil ha skinn eller alcantara og at jeg ikke gidder å sveive ned vinduene manuelt. Bilen må være nyere enn 2005. A3 og 1-serie må være 3-dørs, A4 kan være sedan eller vogn mens 3-serie må være vogn eller coupe. Golf bør helst være 3-dørs, men kan leve med en vanlig 5-dørs også. Er det noen biler jeg overser, og er det noen som har erfaring med noen av disse bilene og kan gi meg noen hint i riktig retning?

Edith: Legger ved denne her, den så riktig så fin ut. http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=5309664&finnkode=28441869 Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Fredrik... Forbinder ikke den dieselbørsa du har med noe sporty, egentlig. Hadde du kjørt E60 M5 hadde du definitivt hatt noe å fare med, men nå fremstår du bare som litt høy på deg selv med sånn småcocky holdning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt med den kommentaren er at du er flink til å forsvare ditt valg av bil, men å rakke ned på andres valg det er fullt lovlig. Jeg synes det er supert at vi alle har forskjellig smak, det gjør ikke en avensis, passat eller noe annet til en dårligere bil om du ikke ville kjøpt den selv. Tenk litt over det du skriver, du må ikke kjøre den tøffe gutten i BMW stilen helt ut hele tide

Mitt innlegg var ett svar til din cocky holding om at dieselbil ikke var noe å ha om livet var for kort til å kjøre kjedelige biler. Folk må få kjøre akkurat hva de vil, men når noen kommer med spydige stikk i retning mine biler så svarer jeg med samme mynt. Spesielt når vedkommende ikke en gang kjører BMW, da gidder jeg ikke å få spydigheter så lenge dette er ett BMW forum.

Hehe, Fredrik... Forbinder ikke den dieselbørsa du har med noe sporty, egentlig. Hadde du kjørt E60 M5 hadde du definitivt hatt noe å fare med, men nå fremstår du bare som litt høy på deg selv med sånn småcocky holdning. :)

Blir du aldri lei av å skrive fjas å piss? Om jeg fremstår som høy på meg selv fordi jeg yttrer min entusiasme så får det bare være..

Lurer også på hva som gjør en vanlig F11 og en E34 til en spennende bil. Mener ikke å være frekk, men det er jo helt vanlige biler (bortsett fra at 530d-en har mye kraft, da).

Nå er det vil ingen regel som sier hva slags biler man kan være entusiast av, de aller fleste av oss her inne kjører helt vanlige BMW modeller og vi anser oss vel som entusiaster likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver jeg fjas og piss hele tia mener du? Jeg har ikke kommet med noe usaklig personangrep på deg, akkurat. Har ikke noe i mot deg jeg, du må vel tåle å høre at jeg ikke finner bilen din like spennende og sporty som deg. Det er jo ikke noe sportsbil du har akkurat. Respekterer hva du mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vil ingen regel som sier hva slags biler man kan være entusiast av, de aller fleste av oss her inne kjører helt vanlige BMW modeller og vi anser oss vel som entusiaster likevel.

Nå blander du påstander igjen. Å være bilentusiast har ingenting å gjøre med hva man kjører selv (man kjører jo som regel det man har råd til, og det er det ingenting i veien med - det bør være uvesentlig). Men det er beskrivelsen "spennende bil" du og jeg snakker om. Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler ja, men jeg tror de fleste vil si seg uenig i at F11 og E34 med normale motorer er så spennende at de kan kalles spennende biler. Derfor blir det ironisk og rart å snakke om andre sine biler som om de er så mye kjedeligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver jeg fjas og piss hele tia mener du? Jeg har ikke kommet med noe usaklig personangrep på deg, akkurat. Har ikke noe i mot deg jeg, du må vel tåle å høre at jeg ikke finner bilen din like spennende og sporty som deg. Det er jo ikke noe sportsbil du har akkurat. Respekterer hva du mener jeg. :)

Er bare litt lei av alle de fjollete og negative kommentarene du til stadighet kommer med, ikke bare mot meg men også andre her inne. Er ikke snakk om noen personangrep, iallfall ikke som jeg har lagt merke til.

Må man ha sportsbil for å være entusiast? Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre synes om min bil, jeg føler meg privilegert som har akkurat den bilen jeg har. Mange her virker så misfornøyd med hva de har og lar det gå ut over andre som er fornøyd med hva de har. Behøver janteloven å være så veldig tydelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blander du påstander igjen. Å være bilentusiast har ingenting å gjøre med hva man kjører selv (man kjører jo som regel det man har råd til, og det er det ingenting i veien med - det bør være uvesentlig). Men det er beskrivelsen "spennende bil" du og jeg snakker om. Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler ja, men jeg tror de fleste vil si seg uenig i at F11 og E34 med normale motorer er så spennende at de kan kalles spennende biler. Derfor blir det ironisk og rart å snakke om andre sine biler som om de er så mye kjedeligere :P

Har jeg sagt at mine biler er spennende? Jeg har sagt at de gir meg kjøreglede og eierglede, jeg synes F10en kan være spennende fordi den kan kjøres fort. Jeg finner glede i å kjøre E34 da det er en bil som begynner å bli sjelden og som byr på en god gammel BMW følelse. For min del behøver ikke alt å være så forbaska spennede, er mye mer enn det som bygger opp under min bilinteresse og valg av bil.

Så må vi huske på folks definisjon av spennede er vidt forskjellig :) Om en Passat er like spennede som en BMW F10 får være opp til hver enkelt å avgjøre :)

Edit: Beklager dobbelpost

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare litt lei av alle de fjollete og negative kommentarene du til stadighet kommer med, ikke bare mot meg men også andre her inne. Er ikke snakk om noen personangrep, iallfall ikke som jeg har lagt merke til.

Må man ha sportsbil for å være entusiast? Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre synes om min bil, jeg føler meg privilegert som har akkurat den bilen jeg har. Mange her virker så misfornøyd med hva de har og lar det gå ut over andre som er fornøyd med hva de har. Behøver janteloven å være så veldig tydelig?

Kjenner meg ikke igjen i det du sier men skal ta det til meg. Beklager, har ikke vært meningen å virke nedlatende :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi snakke om noe annet? :)

Hvilken motor er best (driftsmessig/kostnadsmessig) av N54 og N55?

I type E9X med 2 turboer på :P

Gått mellom 80K-110K km, og skal gå 50-60K til.

Leser at N54 kan trimmes litt mer, N55 er litt sterkere på lavt turtall, og har valvetronic. Høres ut som mer som kan gå gale (?)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi snakke om noe annet? :)

Hvilken motor er best (driftsmessig/kostnadsmessig) av N54 og N55?

I type E9X med 2 turboer på :P

Gått mellom 80K-110K km, og skal gå 50-60K til.

Leser at N54 kan trimmes litt mer, N55 er litt sterkere på lavt turtall, og har valvetronic. Høres ut som mer som kan gå gale (?)

Har ikke N55 også en turbo? Mener å huske å ha lest det, den har twinscroll turbo istedenfor twin turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg nevnt i samtaler jeg ikke har noe med? driter i om folk elsker bmw eller mercedes. alle er forskjellige. La folk like passat eller 530 eller 420. Who cares? Jeg elsker mercedes siden det alltid har vært en mercedes i familien siden 1950tallet i pakistan... har elsket 7seriene mine (E32 38 65) men F01 er råtten iforhold til w221 S klasse. Hvordan kan jeg si det? Jo fordi jeg kjører begge bilene "daglig" og tilbakelegger minst 1000km pr bil i uka. 7serien er sporty og nett å kjøre. Men vil man egentlig ha det i en stor luksuscruiser? Nope... En slik bil skal gli sømløst, gi deg god plass og komfort..Der er S klasse overlegen delux på både A8 og 7serie. 

Og angående de brukerundersøkelsene... eneste grunnen til at BMW vinner er at bmw-eierne sitter på verksted og har masse tid til å svare på sånt mens merce-eierne er ute og bruker bilen fordi ingenting går galt og at de derfor ikke har tid til å svare på undersøkelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...