Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort sett synes jeg at trafikken ikke er rett sted å "leke", men unntak gjør vi nok alle her. Men jeg kan understreke at jeg IKKE oppfører meg som beskrevet over her, kjører noen forbi meg så tilpasser jeg mitt kjøremønster for å gjøre manøvren minst mulig farlig. Ikke kjører jeg under fartsgrensen for så å gasse på når det kommer biler og skal forbi, hva iallverden skulle jeg få ut av det annet enn høyt drivstoff forbruk. Jeg legger meg på fartsgrensen pluss moms, på med cruisecontrollen og slapper av :)

Nå er det bare det at brorparten av alle Tesla som er solgt i Norge er 60 og 85 modellene, og da snakker vi rundt 500-600 000 kr i pris. Rett rundt der en velutstyrt tilsvarende Passat, A4, Q5, V70 eller XC70 koster. Folk strekker også gjerne billånet litt lengere enn hav de ellers ville ha gjort nettopp pga det sparer inn på mange andre plasser, så jo det er veldig mange som bytter inn smør og brød biler i Model S.

Også må jeg presisere 650 nm ifra 1500 rpm på 530en, tror nok jeg skulle klart å klå de fleste Tesla på norske veier i hastigheter over 100 km/t :)

Det er helt riktig. Noen ganger blir jeg så flau over å kjøre BMW at jeg gremmes, rett og slett. Jeg var så dum her forleden å forville meg inn på en Esso stasjon en sen fredagskveld, der var det jo selvfølgelig en dust som herjet en stakkars rullemalt E34 rundt på plassen så blårøyken sto. Der og da skulle jeg ønske det var ett sort hull jeg kunne gjemt meg og E34en min i, men jeg smøyg meg igjennom blårøyktåken og bort mens jeg håpet at ingen så at jeg kjørte samme bil som denne k.....

Vi er jo på et BMW forum så man kan kanskje ikke forvente at folk er helt objektive i denne diskusjonen, men det er ingen tvil om at Tesla Model S engasjerer og det er bra. Det hadde vært værre om Model S ble totalt ignorert som en annen Corvette C7 (som også er en temmelig hurtig bil med sine 0-100 Km/t på 4 sekunder). En av de store utfordringene for Tesla har vært spontanutlading av batteriet når man f.eks gir full gass over lengere tid (f.eks 100-200 Km/t). Da reduseres uttaket av strøm til motoren for å skåne batteriet. Dette vises ved at sjåføren får en orange stiplet linje i speedometeret. Såvidt jeg vet har begrensningen vært et relé som kontrollerer hvor mye effekt som kan hentes ut av batteriet i løpet av en relativ tidsperiode. Dette releet er nå endret så batteriet tåler vesentlig mer belastning (fra 1300 til 1500 Ampere). Jeg tror derfor ikke at du har en sjanse med din BMW mot 85D/90D modellene som har denne oppgraderingen selv i høyere hastigheter (med alle forbehold iom. at jeg ikke selv har en Model S og/eller har tilgang til de siste dataene/nyhetene)... :)

Skrevet

Driver med garasjebygging jeg, skulle egentlig begynne med forskaling til såla i dag men Suburban til svigerfar røk så vi måtte bytte kryss i mellomaksling i mårra. Skal bli veeeeldig godt med ferdig garasje, den følelsen av å kjøre bilen inn i garasjen gleder jeg meg vilt til!

har garasje, men ekke mange gangene jeg har kommet hjem og kjørt bilen inn, står annen bil der hehe :P

hadde besøk av gamle e30'n din søndag ;) han som eier den handla no deler av meg :)

syntes dne så litt kjent ut når jeg så den se,

Skrevet

Ja det er moro å se hvor mye Tesla engasjerer. Som jeg har sagt i tidligere anledning så vil jeg selv ikke ha Tesla Model S, fordi de i Molde er litt blærete. Men jeg synes det Tesla gjør er bra, og Tesla-eiere,(ikke alle, men noen) er kanskje lyskryss-racere og synes dette er stas og som jeg sa fordi de kan... Alle med BMW ligger brei i svingene en eller annen gang iløpet av vintersesongen, fordi de kan... Hilux-eiere kjører litt i grøft og over tinger og forsker nye veier, fordi de kan... Store BMW-dieseler ligger vel fint på Autobahn/motorvei men trør på når det trengs uten å bekymre seg, fordi de kan... 

For å ha det sagt finnes det unntak osv osv osv., men dette burde jeg egentlig ikke nevnt, men man har en tendens til å bli vanskelig av og til her  :beer:

Skrevet

har garasje, men ekke mange gangene jeg har kommet hjem og kjørt bilen inn, står annen bil der hehe :P

hadde besøk av gamle e30'n din søndag ;) han som eier den handla no deler av meg :)

syntes dne så litt kjent ut når jeg så den se,

Tøft! Har vel ikke fått på coilovers enda? Morsomt at han ble fornøyd med den da!

Skrevet

Kjøpt meg båt idag.. Har ikke hatt båt siden jeg konfimerte meg så var deilig å få seg egen båt igjen [emoji1]

Edit: lurer på om jeg får pressa ordet båt inn litt flere ganger i ett så lite innlegg. Båt.

429e667f00935167785da0fb7a4c8534.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

fikk snap av deg , herlig lyd da :) ! så ut som datra di hadde det alright på tur også ! 

Skrevet

Hadde som alltid dårlig tid igår på vei hjem med A8en...and guess what...samme blæradritten som plagde meg i byen med teslaen sin i helgen var også på vei i samme retning...uten å forklare så mye så nevner jeg bare at han ikke hadde sjans mot A8en i fart :)

Skrevet

Hadde som alltid dårlig tid igår på vei hjem med A8en...and guess what...samme blæradritten som plagde meg i byen med teslaen sin i helgen var også på vei i samme retning...uten å forklare så mye så nevner jeg bare at han ikke hadde sjans mot A8en i fart :)

Hva slags A8 er det snakk om? :)

Skrevet

4,2v8 Bensin. Drar bedre enn teslaen (aner ikke hvilken) når begge bilene er i fart :)

Da regner jeg med han ble litt furt :P

Skrevet (endret)

4,2v8 Bensin. Drar bedre enn teslaen (aner ikke hvilken) når begge bilene er i fart :)

I Trondheim for noen år siden lå jeg bak en Polo 1,2 i min Hilux, og den lå bak Audi A8 4,2 samme som din. A8en lå bare å cruiset i fartsgrensen, mest sannsynlig på cruisekontroll. Poloføreren var av den aggressive sorten, når poloføreren så sitt snitt i å kjøre forbi oppdaget A8føreren dette og når poloen hadde startet å legge seg ut bare forsvant A8en. Tja Poloen roet seg kraftig og kjørte som folk deretter. A8en så jeg ikke mer til :)

Endret av Marius2002
Skrevet

En ting er å "forsvinne".....teslafolka bremser jo ned når folk ikke kommer forbi...?

Oja, det er jo ukult. Det var heller ikke det jeg mente med "fordi jeg kan" i tidligere innlegg, men det tok jeg igjen som en selvfølge folk skjønte. Det er ikke slik du beskriver i Molde ihvertfall med Tesla-eiere.

Skrevet

Typisk å måtte reise 3 uker på jobb nå som endelig sommervarmen er kommet til Vestlandet!

Men det blir kanskje artig, mønstrer matros/kokk. Så det kan bli servert mye forskjellig til middag frammover! Hehe

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...