Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken bil ?

Jeg la merke til at i svigers sin gamle vw passat er det en egen vinterhjul og sommerhjul funksjon for å justere akkurat dette.

Aner ikke hvordan det er på bmw men regner med de nyere bilene kanskje har noe sånt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tidenes dummeste spørsmål, men går det ann å justere hvor mye "feil" et speedometer skal vise? Speedometeret i nye bilen viser 8 km/h for lite.

Hiv på større hjul :lol:

Men det er veldig normalt med feilmargin. Ser at på 7-serien min så er det presis 10% feil. Veldig lett å beregne iallefall. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil ?

Jeg la merke til at i svigers sin gamle vw passat er det en egen vinterhjul og sommerhjul funksjon for å justere akkurat dette.

Aner ikke hvordan det er på bmw men regner med de nyere bilene kanskje har noe sånt ?

E34 sedan.

Hiv på større hjul [emoji38]

Men det er veldig normalt med feilmargin. Ser at på 7-serien min så er det presis 10% feil. Veldig lett å beregne iallefall. haha

Slenger på noe 20 tommere jeg [emoji23] Er vanlige Style 16 felger jeg har på. 16x7 eller noe. Den andre bilen min med throwing star felger (17x8 og 17x9) viser 5 km/h for mye. Vet det er vanlig med feilmargin, men syns 8 var litt mye. Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilken fart vi var i når vi så på den fartsmåleren langs veien. Men viste 8 kmh for lite i hvertfall. Men ja, er klar over det. Var mer interessert i å vite om dette er noe som kan justeres. :) Syns 8 km/h var litt mye.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilken fart vi var i når vi så på den fartsmåleren langs veien. Men viste 8 kmh for lite i hvertfall. Men ja, er klar over det. Var me interessert i å vite om dette er noe som kan justeres. :)

Fartsmålerne langs veien er ikke til å stole på, dessverre. Sjekk med GPS.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske idiotisk det der. En jeg jobber med har Toyota, speedomteret der viser ofte 8-9km/t for lite i forhold til GPS. Så har han kjøpt seg en sånn odb måler. 

Der kan han også hente ut farten, den stemmer overens med GPS. 

Altså så legger Toyota inn misvisning med vilje på speedometer. 

Det gjør helt sikkert andre produsenter også, problemet med dette er når misvisningen ikke er lik. Når en bil er spot on og den andre viser 8km/t for mye så kan det for ende med irriterte sjåfører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles vanlig finn.no på mobilen....

Scroll HELT ned...trykk på klassisk version....

and ure back :)

Den knappen har jeg alltid brukt ja, men den var ikke der når jeg var på finn i går. De sa også at det ikke var mulig lenger når jeg klaga.

post-49693-0-70797200-1440767659_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...