Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

post-45412-0-90438200-1442067569_thumb.j

Det banket på døra, da jeg åpnet var det ingen der. Bare en bamse, moro med litt krig før kampen i kveld :P

Endret av 316
Skrevet

Fikk et godt innbytte tilbud på bilen hos en forhandler i dag. Og par timer senere ringer en å vil kjøpe. Fikk bud 10k over innbytte. Hodet mitt sier innbytte, er det helt på tryne å tenke slik? Er jo veldig risiko fritt å bytte inn fremfor salg...

Skrevet

Jeg tror muligens jeg hadde valgt innbytte da. Er verdt litt å få til en bekymringsfri handel, men til gjengjeld er det muligens lettere å prute på den bilen du har tenkt å kjøpe hos forhandleren, slik at den reelle besparelsen bli enda høyere?

Skrevet

Ja det tenker jeg også så jeg takket pent nei, da ble budet økt så nå får jeg 20' over innbytte + omreg så da var den solgt gitt :-( er merkelig å selge drømmebilen. Men trenger stasjonsvogn noen år nå. Så har funnet en F11 530d xdrive 2015 modell :-)

Hmm slo meg at jeg nesten kunne prøvd å prute på den uber feite 535i F11 på finn egentlig... :P

Skrevet

Kondolerer. :)

Selv om bilen du har kjøpt sikkert er helt fantastisk på de fleste måter er jeg ikke heeeeelt i enig i beslutningen din om å kvitte deg med 6-serien. :)

Skrevet

I forhold til at parts n retards er til salgs.

Nå finner ikke jeg regnskapstall for 2014, og jeg ser det finnes to firma som er registrert som parts n retards. Et av dem er et AS, og det er dette jeg foutsetter er tilsalgs.

Nå er det mange ting som ikke fremgår i regnskapet på proff.no, som forsvarer deres salgspris på selskapet, men jeg vil tro at blant annet goodwill alene utgjør et par million. Et tall som gjerne kommer mer til syne ved due diligence i tillegg til mye annet. De svake resultatene de siste årene kan feks være avskrivninger osv og/eller andre ting som ikke kommer frem i regnskap. Jeg syns hvertfall at forholdstallet mellom vareforbruk og omsetning er SVÆRT godt- noe som lover godt for videre satsing og som forteller at selskapet absolutt har potensiale.

At man velger og selge et slikt selskap, kan handle om tapt motivasjon eller andre mer spennende muligheter som dukker opp. Et såpass lite selskap krever MYE arbeid i perioder og er absolutt ingen 8-16jobb eller en stafettpinne man kan gi videre og håpe på at ny leder driver like godt sånn at man kan sitte på eiersiden og"håve inn".

Absolutt en spennende mulighet for andre i samme bransje som kan utnytte stordriftsfordeler ved oppkjøp og feks restrukturere selskapet. Pnr er en solid aktør og har gode vekst muligheter, men det krever kanskje en leder som er bedre på en vekstfase enn oppstartsfasen som selskapet trygt har tilbakelagt.. Uten at jeg vet noe mer om selskapet eller eier annet enn hva som står på finn og proff..

Skrevet

Vi kjørte par dager H1 nordover og litt omkring Sonoma og Napa for par uker siden. Ikke like flott som H1 sydover fra SF men absolutt et flott å sted å cruise rundt :)

Ikke så ille i en slik bil heller :)

post-40035-14421464741894.jpg

Fikk jammen men en tur innom indycar race også på Sonoma raceway.

post-40035-14421465887095.jpg

post-40035-14421466510605.jpg

Skrevet

Kult!... Når det gjelder tradisjonelle amerikanske biler synes jeg at det er litt merkelig hvor fine de kan være i USA og samtidig ganske harry her i Europa. Det er noe med hele settingen/konteksten i statene som gjør at jeg heller vil kjøre en Corvette/Camaro/Mustang enn f.eks en BMW/MB. Britiske CAR Magazine hadde for noen år siden en artikkel der de kjørte en Smart (som den gangen var helt ny) fra New York til Los Angeles. Folk de møtte på turen bare måpte over bilen og lurte på om den hadde en motor og/eller om den evt. gikk på radiaktive isotoper eller lignende. I Tyskland er Smart noe av det kuleste man kan ha hvis man bor i en av de store byene... :) 

Skrevet (endret)

Tyskland kapitulerer for flyktningepresset (ca. 40000 i døgnet) og gjeninnfører grensekontrollen. Dermed er Schengen-samarbeidet satt ut av spill og nasjonalstatene igjen 100% suverene/aktive. Nå må hver stat i EU/EØS bare sikre seg selv så godt som råd er. Her i Danmark drøftes det nå om hjemmevernet (heimevernet) skal utkommanderes til grenseområdene mot Tyskland. Hvem hadde trodd at vi skulle få slike kaotiske tilstander for bare noen måneder siden?...  :???:

Endret av Fredrik
Skrevet (endret)

Tyskland kapitulerer for flyktningepresset (ca. 40000 i døgnet) og gjeninnfører grensekontrollen. Dermed er Schengen-samarbeidet satt ut av spill og nasjonalstatene igjen 100% suverene/aktive. Nå må hver stat i EU/EØS bare sikre seg selv så godt som råd er. Her i Danmark drøftes det nå om hjemmevernet (heimevernet) skal utkommanderes til grenseområdene mot Tyskland. Hvem hadde trodd at vi skulle få slike kaotiske tilstander for bare noen måneder siden?... :???:

Synest det er veldig rart at dei gir asyl eller opphold til nokken av dem.

Ingen som husker da dei brant ned norske og danske ambassaden for noen år siden og brant norskeflagget flagget i Syria.

For meg kan dei berre sitte der nede å kjempe for det dei har. Stor kjefta feiginger. Redd for noen heimelaga kalasnikover.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Endret av R4F431
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...