Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vel i Molde er det friskt vær også. Kjøpte på Clas Ohlson en værstasjon fra Netatmo, meget fornøyd. Har en app hvor jeg ser tempratur i stuen hjemme og utetemp, sitter på jobb og vet hvordan det er hjemme.

Anbefales! Vindmåler og regnmåler fås kjøpt til.

Dette er nå(Der det står 19 - Very Low er luftforurensning)

2jcf24k.jpg

 

Fancy.. Ser ut som et greit alternativ til denne. :P

11355066_832592323498281_1830062769_n.jp

 

Apropos vær..

Da var årets vinterdekk test 2015 ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at Goodyear vant piggfritt i fjor, mens R2 var på andre plass og nå er det omvendt. Lurer på om dekkene har endring i det hele tatt. 

Både i pigg og piggfrittlistene ligger Nokian som nr1 i år, og i fjor var de på nr 1 (pigg) og nr 2 (piggfritt). :P

 

I tillegg sto det i fjor at Nokian dekkene var soleklart best på snø og isdekke, men at de var noen av de verste, om ikke de verste, på våt vei. 

Goodyear dekket som nå er på andre plass i piggfritt, som vant over R2 i fjor ligger helt i toppsjiktet på vinterføre OG våt vei. Ikke lett å få til, virker det som, så rart at disse ikke vant i år også. Hvert fall det dekket jeg hadde valgt. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka 8 kom i fjor. Var ikke lovlige, så måtte handle fra Sverige. Ila senhøsten/vinteren en gang, fikk de gjennom en prøveordning på at det var greit med flere pigger pr. rullemeter, så lenge de ikke slet mer på veibanen enn andre godkjente piggdekk. Antar de får fortsette å selge dem i årene fremover :) 

Så ja, dette er hvert fall 2. året Hakka 8 har vært på markedet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett før. En ganske kul deo som gir de rette 70-talls assosiasjonene (les: Porsche 917 m.fl.). Den lukter imidlertid ikke særlig bra... best å se på... :)

 

gallery_38233_76_1552182.jpg

 

 

bimmerR: Hehehe... en fantastisk sten... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte kommer det nye Nokian Hakkapeliitta dekk? Ser de har kommet til 8 nå, mine vinterdekk er Hakkapeliitta 4.. :P

 

 

Hakka 8 kom i fjor. Var ikke lovlige, så måtte handle fra Sverige. Ila senhøsten/vinteren en gang, fikk de gjennom en prøveordning på at det var greit med flere pigger pr. rullemeter, så lenge de ikke slet mer på veibanen enn andre godkjente piggdekk. Antar de får fortsette å selge dem i årene fremover :)

Så ja, dette er hvert fall 2. året Hakka 8 har vært på markedet :P

Hakka 8 kom i 2013, og før det kom Hakka 7 i 2009. Hakka 6 finnes ikke, og Hakka 5 kom i 2006. Så Hakka 4 må være minst 10 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...