316 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Drifting ser jeg på som totalt meningsløst og bortkastet, men artig at en nordmann har klart å gjøre seg til verdensmester i det da Vi har jo ikke så mange verdensmestere i bilting herfra så det er jo bra Men 0-100, det er meningsfylt moro... Logisk! tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Husker å ha lest at Aasbø hjulkjørte e30n med s38 motor til Finland. Like etter han startet hjemturen datt eksosen av nesten helt foran ved manifoilen. Uten å ha noe å hjelpe seg med hjulkjørte han den hjem igjen uten eksos! Tipper det var en lang tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Er rimelig imponerende og starte her, også ende opp med det han ha klart nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Halve moroa med bil er jo å ligge bredt. Synes det er mest morro å ha grep jeg. Så det blir litt g-krefter i svingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 E30en til Aasbø hadde vel en original S50B30. Før han begynte med E30en hadde han en sliten, blå Volvo 360 med sveisa diff som ble kjørt ekstremt hardt. Jeg møtte han og kameratene hans på industriområdene i Ski i 2003/04 en gang. Jeg filmet mye herjing og sladding med blant annet den 360en - det var ganske opplagt at han hadde god trening i dette og lå noen hakk over alle andre - det var imponerende å se hvordan han sladdet på tørr asfalt i ganske høye hastigheter med bare 115ish hester til rådighet. Ingen andre hadde guts til å holde så høye inngangshastigheter i svinger og rundt hushjørner. Folk flest som driver slik i ungdomstiden roer seg ned, blir fornuftig/kjedelig og får seg en normal jobb. Men Aasbø stagnerte ikke, og det er gøy å se at han gjorde hobbyen om til et levebrød. Daniel., bimmerR og noekult reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 S50 kanskje det var ja Synes det er veldig kult at han satser såpass som han gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 noen her inne som har noe erfaring med Lakering av skinn interiør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 E30en til Aasbø hadde vel en original S50B30. Før han begynte med E30en hadde han en sliten, blå Volvo 360 med sveisa diff som ble kjørt ekstremt hardt. Jeg møtte han og kameratene hans på industriområdene i Ski i 2003/04 en gang. Jeg filmet mye herjing og sladding med blant annet den 360en - det var ganske opplagt at han hadde god trening i dette og lå noen hakk over alle andre - det var imponerende å se hvordan han sladdet på tørr asfalt i ganske høye hastigheter med bare 115ish hester til rådighet. Ingen andre hadde guts til å holde så høye inngangshastigheter i svinger og rundt hushjørner. Folk flest som driver slik i ungdomstiden roer seg ned, blir fornuftig/kjedelig og får seg en normal jobb. Men Aasbø stagnerte ikke, og det er gøy å se at han gjorde hobbyen om til et levebrød. Nå er dette litt ulikt drifting, men jeg har to lignende historier selv. Pleide å gå og møte et par kompiser på Oslo Handelsgym. Der gikk gutta fra Karpe Diem, Magdi og Chirag. Hver gang jeg var der stod de i storefri og rap-battlet med hverandre. Ser jo hvor de er nå, blant Norges mestselgende artister. Det samme med fotballspilleren "Moa" (Mohammed Abdellaoue). Han gikk en klasse under meg på Sinsen skole. Hver gang jeg så han, så jeg han med en fotball. Når jeg pleide å møte han på gata, hadde han fotball på bakken som han lekte rundt med. Endte opp med å bli proff. Kult med slike historier, elsker dem Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Halve moroa med bil er jo å ligge bredt. På vinterføre ja, fordi da sliter man ikke dekk og drivverk Men det er vel ikke akkruat det jeg vil kalle drifting, skal vel være grep, lyd og masse røyk også? Men 0-100, det er meningsfylt moro... Logisk! 0-100 er totalt meningsløst, eneste nyttige med det er å bruke det som en målestokk for å måle bilers prestanda opp imot hverandre. Rundetider på en bane derimot synes jeg er meningsfylt moro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 noen her inne som har noe erfaring med Lakering av skinn interiør? Bruk farge av samme type som swissvax etc leverer til restaurering. Slike produkter som kommer fiks ferdig på boks til lavpris trekker ikke inn i skinnet, den bare legger seg utenpå. Prøvde å forklare dette til en på jobben, i dag kjører han rundt med forseter som ser like oppsprekt ut som en knust iphone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Bruk farge av samme type som swissvax etc leverer til restaurering. Slike produkter som kommer fiks ferdig på boks til lavpris trekker ikke inn i skinnet, den bare legger seg utenpå. Prøvde å forklare dette til en på jobben, i dag kjører han rundt med forseter som ser like oppsprekt ut som en knust iphone. Det er vel svindyrt?? Hvis en skal lakere hele interiøret Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 På vinterføre ja, fordi da sliter man ikke dekk og drivverk Men det er vel ikke akkruat det jeg vil kalle drifting, skal vel være grep, lyd og masse røyk også? Men nå er da drifting biler bygget opp for å kunne takle presset av driftingen, og dekk er jo en selvfølge.. (Profesjonell) drifting går ut på vinkel, røyk, show faktor, og ting som å "linke" sammen svingene, og når du kjører mot en annen, ligge nærmest mulig, og "herme" etter den som leder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 (endret) Men nå er da drifting biler bygget opp for å kunne takle presset av driftingen, og dekk er jo en selvfølge.. (Profesjonell) drifting går ut på vinkel, røyk, show faktor, og ting som å "linke" sammen svingene, og når du kjører mot en annen, ligge nærmest mulig, og "herme" etter den som leder. Ja det vet jeg da, men jeg svarte på en kommentar om at det var gøy å ligge sidelengs. Ja, det er gøy å ligge sidelengs på snø da det ikke sliter på dekk og drivverk i noen særlig grad. Sikkert kult på asfalt også men det er ikke noe for meg for da snakker vi kostnader, hver sin interesse Endret Oktober 11, 2015 av Fredrik 90 janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 (endret) Trodde det var s38 som stod i e30en til aasbø. Mener å huske en tråd på bilforumet med bilder fra de malte fortauskantene rød og kvit for å få curbs og sladdet 8tall på en liten fotballbane med grus med en volvoen.. Det er utvilsomt at øving gjør mester. Leif Ove Anstnes (verdens beste nålevende pianospiller) hadde keyboard på batteri for å kunne øve i baksetet når familien var på bilferie.. Alexander Jacobsen (vunnet NM i boksing flere ganger, nå driver han med MMA) gikk rundt i gangene på ungdomsskolen og gav alle tilbudet om å slå han så hardt de kunne, mot at han kunne gjøre det samme tilbake.. Ganske morsomt gjort av en liten pjokk som den gangen var en av de minste guttene i trinnet, som viser hvilken innstilling man må ha for å nå langt. Endret Oktober 12, 2015 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Øvelse gjør mester ja, det skal være sikkert og visst. Jeg gikk på skole med både Magnus Stamnestrø, Pål Hellang og Vegard Forren, og det var veldig uvanlig å se dem uten fotballaktivitet i friminuttene. Så om man trener, og satser litt kan man klare mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg