janerik171187 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Noen andre elektrikere her inne? jepp (derav og en av grunnene til at badet ikke kosta så mye å pusse opp ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 AMS sammenlignet alle tre generasjonene, og for hver facelift ble den mindre kvass å kjøre. Derfor har jeg sett litt på Cooper S og vanlig Cooper 1.6 115hk 2001-2005. Har egentlig ikke lagt merke til noen gjengangere/feil på bilene utenom litt lakkrust. Man kunne jo evt kjøpt en utgave med Toyota sin 1.4-diesel eller 1.6-dieselen (fra PSA tror jeg), men firerdiesel er og blir uinspirerende. Clubman er også kul, men da begynner den å bli såpass lang at hele vitsen med småbil faller litt bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 (endret) Denne tror jeg kunne ha vært like morsom som BMW å eie. Heftig pris... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65373411&searchclickthrough=true Chris Harris Endret Oktober 28, 2015 av fish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Hva tror folket om Mini Cooper S? Jeg har lurt litt på å kjøpe en liten bruksbil, og liker den første generasjonen av nye Mini (de senere utgavene fikk jo elefant-syken og dertil dvaskere kjøreegenskaper). 2003-2005 modellene virker som mye sporty bil for pengene, men har aldri kjørt en eller kjent noen som eier en. Er kvaliteten sånn noenlunde grei uten motor- og girkassehavarier på løpende bånd? Hadde denne i et par år, fra den hadde gått 35.000 til 85.000 ca. Det eneste jeg byttet var en foring i forstillinga. Bilen gikk som ei kule med ca 210 hester, større kompressor og effektanlegg blant annet. Ingenting overhodet å utsette på kvaliteten, hverken inne eller ute. Eneste er at dashbordet er i hardplast og kan knirke littegrann. Spør gjerne om du lurer på noe. sandersander, Werther, bimmerR og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Kjører mye i Oslo, og kunne tenkt meg en liten bil som er lett å finne parkeringsplass til, samt morsom å kjøre. BMW 1-serie og Golf blir litt store, 50-60cm lengre enn mini f.eks. Fiat 500 er kul, men dvaske kjøreegenskaper, sitter for høyt og lang leveringstid på deler har jeg hørt. VW Up har bare kjipe motorer. og er noe dyr... Så Mini eller en eldre Fiesta ST er mest bang for the buck i mitt hode. bimmerR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Litt forskjell på "billigpærer" og skikkelige pærer (lik lukkertid og blenderåpning på begge bildene): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Kjører mye i Oslo, og kunne tenkt meg en liten bil som er lett å finne parkeringsplass til, samt morsom å kjøre. BMW 1-serie og Golf blir litt store, 50-60cm lengre enn mini f.eks. Fiat 500 er kul, men dvaske kjøreegenskaper, sitter for høyt og lang leveringstid på deler har jeg hørt. VW Up har bare kjipe motorer. og er noe dyr... Så Mini eller en eldre Fiesta ST er mest bang for the buck i mitt hode. Veldig morsomme å kjøre i hvert fall, har tenkt tanken som nummer to / sommerbil jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Hva tror folket om Mini Cooper S? Jeg har lurt litt på å kjøpe en liten bruksbil, og liker den første generasjonen av nye Mini (de senere utgavene fikk jo elefant-syken og dertil dvaskere kjøreegenskaper). 2003-2005 modellene virker som mye sporty bil for pengene, men har aldri kjørt en eller kjent noen som eier en. Er kvaliteten sånn noenlunde grei uten motor- og girkassehavarier på løpende bånd? Grusom kjørekomfort men enormt artige på svingete veier, skikkelig gocart følelse når man er vant med en større bil Interiøret er virker kjipt men bortsett ifra det så er det ganske mye morrobil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Grusom kjørekomfort? Burde ikke jeg vite mer om det enn deg etter over 50.000? noekult og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Det er jo subjektivt med kjørekomfort, er det ikke? R Andersen, M|Fjeld, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 første miniene hadde vell problemer med manuellkasser som ryker? vet ikke om det gjaldt s utgavene og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Bør unngå de aller første, ja. Sånn er det vel med alt. 2004 og oppover er nok trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 bytta clutch på en mini brodern hadde, skjønte igrunn fort hvorfor de ryker, ingen opplagring i veiv på inngående aksel. (min teori ivaffall) "alle" eldre biler har det ivaffall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Noen andre elektrikere her inne? ja, men noen år siden seg har jobbet som det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 (endret) Kjørekomfort er til en viss grad subjektivt. Vibrasjoner, støy, etc kan jo måles. Uansett, om Cooper S blir beskrevet som grusom da er oppfattelsen/bruken av ordet "grusom" langt ute på jordet. Om man synes biler fra 00-tallet som Cooper S, Z4, eller mer vanlige biler som 1-serie M-sport og andre småbiler kan beskrives med ord som grusom, forferdelig, vel da har man ikke kjørt noe med virkelig dårlig kjørekomfort. Men så kommer det vel en historie fra Fredrik90 om hvor fantastisk F10 er og derfor blir det meste av "standardbiler" forferdelig i forhold. Uten at jeg er så veldig inne i første generasjon Cooper (S) så sitter jeg med inntrykk av at bilene kvalitetsmessig bare har blitt bedre og bedre med årene/generasjonene/facelift. Til tross for det så var ikke R56 akkurat i toppsjiktet på kvalitetsundersøkelser. Det var en tråd for noen måneder siden angående første generasjon Cooper S. Jeg synes også Cooper S og FIesta ST er modellene å se etter dersom man skal ha seg en morsom liten grevling til en hyggelig pris. Om budsjett tillater en "S" utgave så hadde jeg ikke vært i tvil om å gått for en slik. Det gjør underverker for kjøreopplevelsen. Endret Oktober 28, 2015 av bimmerR Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg