Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vi som kjører bmw har fjernkontroll til varmern, så vi sitter ved kjøkkenbordet og trykker på knappen for å kunne gå ut til varm og isfri bil litt senere på dagen.

Tja.. Hadde dieselvarmerne til BMW fungert så hadde det jo bare vært velstand. Jeg er på min andre webasto på E60´en (stadig noe feil med enheten), og nå har også webastoen på F01`en tatt kvelden. Ikke videre imponert over kvaliteten eller at det ikke finnes løse deler (styreenheter bl.a) til disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hadde dieselvarmerne til BMW fungert så hadde det jo bare vært velstand. Jeg er på min andre webasto på E60´en (stadig noe feil med enheten), og nå har også webastoen på F01`en tatt kvelden. Ikke videre imponert over kvaliteten eller at det ikke finnes løse deler (styreenheter bl.a) til disse..

Kjedelig det, nå når jeg skal ettermontere det...

For seint å velge eber nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende du blir heldigere enn det jeg har vært, men den siste webastoen i E60´en gir feilmelding på sirkulasjonspumpen, til tross for at jeg nå har fem sirkulasjonspumper i garasjen. Så det er vel en intern feil her et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på kondens? Når motoren er kald? Eller hele tiden.

Altså det har vært litt forskjellig.

For en uke siden når jeg kjørte tidlig på morgenen så røykte den litt før den nådde driftstemp når jeg kjørte.

Men nå når jeg starter bilen med kald motor er det ikke noe røyk, men når bilen har driftstemp, så røyker den litt. Legger mest merke til det når jeg står i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at dette gjelder alle dieselvarmere på alle merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste bruker vel webasto? Jeg røyklegger minimum en parkeringsplass i mnd med min, ryker noe grusomt jævlig når den ikke tenner. En kollega av meg fikk nesten et brannslukningsapparat tømt på hele bilen sin av en fyr som trodde det brant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er mitt inntrykk og.

er nok noe med at de ikke brukes på sommeren og ikke liker det.

prøvde på caddy firmabilen å bruke den på sommeren og et par ganger. ( har knapp inni bilen jeg kan aktivere med og fjernkontroll) men ble kødd når vinteren kom her nå alikevell :P

men den på transit connect'n jeg hadde på gamle jobben tålte ikke lav spenning, og når de ikke klarte å sette inn stor nok dynamo til normalt bruk så ble det kødd med den hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man bruker webasto riktig og lar den gå seg varm og god, så er det lite trøbbel. Men problemet er nok den evinnelige små kjøringen til folk.

Husker spesielt Ford mondeo med varmer, de ryker noe sinnsykt!

Ellers var det en kar på jobben som er singel og skulle ha ny bil og da foreslo han en v50 med diesel! Han kjører til jobb på 5 km hver dag og mente det passet bra siden det var diesel, de bruker jo lite drivstoff sa han.

Da jeg nevnte koksing i toppen, innsuget partikkelfilter, og mulig egr ventil, ble han litt mer usikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...