Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Oppfatter ikke at de beste dekkene er sååå mye dyrere enn de billigste, selv med lavprofil...

Eller er det slik at økningen på premium dekk i større dimensjon er større enn på de billigste?

Men uansett, så e det så dumt å spare penger på dekk, mener nå jeg.

Og for å svar fish på sitt innlegg, jeg har ikke prøvd de omtalte dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke for ufin.

Men hva er problemet med å kjøpe de beste dekkene?

De er faktisk ikke så dyre.

Hos dekkforhandler (på hjemmesiden) jeg bruker så skiller det 300 kroner på Hankook w606 og ContiVikingContac 6, så i mine øyne så er dem sammenlignbare. Jeg anser da ikke Hankook som ett billigdekk. Ser også på hvilken type vinterunderlag jeg kjører mest på. Trenger egentlig ikke ett dekk som er god på snø/is, når det nesten gjennom hele vinteren er våt asfalt i sentrumsområdet/motorveien, da trenger jeg ett dekk som er tilpasset det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankook dekket er ikke testet i verken naf.no eller AMS sin dekk test.

Kan man anbefale Goodyear Ultragrip Ice2 eller Bridgestone Blizzak WS-80?

De er begge, beste dekk på asfalt i hver sin kategori fra AMS sin dekk test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos dekkonline står Hankook-dekket under "Lav- / mellompriskategori.", så jeg ville nok muligens ikke sammenlignet det med continental. Likevel trenger det jo ikke å være et dårlig dekk.

Jeg har forøvrig Blizzak WS70 på 1-serien, og har ikke noe vondt å si om de. WS80 er nok neppe verre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt stivt igjen, da jeg betalte 6800,- for 4 stk Michelin PS3 ferdig på bil.

Mulig det er en ekstrem pris differanse på sommerdekk kontra vinterdekk, men tror ikke det.

Men Skulebollen beviser jo at det er kurant å sjekke priser ved en handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos dekkonline står Hankook-dekket under "Lav- / mellompriskategori.", så jeg ville nok muligens ikke sammenlignet det med continental. Likevel trenger det jo ikke å være et dårlig dekk.

Jeg har forøvrig Blizzak WS70 på 1-serien, og har ikke noe vondt å si om de. WS80 er nok neppe verre. :)

Såpass, ja da er det ikke mye som skiller fra å være "premium" til "lav-/mellompris".

Har Hankook bak på E61. Kan ikke huske sist jeg hadde så glatte dekk, så de skal byttes før snøen kommer vet jeg.

Takk takk, da styrer jeg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...