Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte kvitte meg med gulvhøyttalere selv for en stund siden. Da de tok for mye plass i følge kjerringa.. [emoji14] Så gikk til innkjøp av surround. 5.1 system med "små" høyttalere der de bak er vegghengt og passer i hjørne. Meget god lyd synes jeg selv. Subben er av den billige sort, men klarer seg likevel utmerket.

Recieveren er nok heller ikke den beste da kjerringa skulle ha en TV-benk der "normale" recivere ikke går inni. Så måtte ty til en kompakt 7.2 reciever fra Sony.

Jaja, lyd må en ha.. Så måtte gjøre det beste ut av det.. ;)

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Og dette godtar du? ;-) Kvinnesykdom dette tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sitter jeg her med ett sett Audio Pro aktive stativhøyttalere til 3000 kr. koblet til Cambridge Audio DAC til 1000 kr. som igjen er koblet til laptopen og er kjempefornøyd :)

Harman Kardon anlegget i bilen holder i massevis kvalitetsmessig, er jo uansett bare i bilen at jeg kan kjøre på med drithøy lyd siden jeg ellers må begrense volumet hjemme av nabohensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har logitech z5500 om jeg husker navnet rett pc anlegg i "kinorommet" funker fett det.

og i stua står det 2x 12" CW husker ikke modellnavn. koplet på en eller annen onkyo 7 kanaler :P

funker greit nok. men har litt lyst på noe bedre greier,

kom over denne annonsen på finn,

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66443525

hvem har den som fikk denne godkjent som personbil pult? :P

ræva nyttelast 310kg

hengervekt de sier er feil da, 3400 ikke 3500 :P

med 5 personer i bilen a 75kg blir det igjen 10kg nyttelast :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sitter jeg med dali mentor 2, nad c375bee og nad m51. Ikke det heftigste anlegget, men stort nok lydbilde til å få frem litt dynamikk på utvalgte sanger. Heldigvis har også kona fått ørene opp for god lyd, så her ble tvbenken valgt etter forsterker og dac- og ikke motsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enkelt når det gjelder stereo. 2 stk. håndbyggede Sonus Faber Minima FM2, 1 stk. NAD C352 og en iPad Mini med fast forbindelse gjør nytten. Jeg lurer imidlertid på om jeg skal kjøpe en Chromecast Audio slik at jeg ikke er avhengig av iPaden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette godtar du? ;-) Kvinnesykdom dette tror jeg.....

Hehe, alt for husfreden! [emoji23]

Men ja, fant ut at det ble så lite brukt for tiden at jeg kunne gå med på det. Skal sies at utstyret er bare satt vekk, muligheten er der til en senere anledning.. [emoji14]

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elektrostat høyttalere fra Martin Logan, CLS og Sequell II. Disse måtte vike plass for familieetablering...

Har vært innom Martin Logan jeg og, med Plinius forsterkeri, ble plutslig lei og solgte alt :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte igrunn med denne "stasen" på skrivebordet, hjemmebygg med kretskort fra en videregående skole og komponenter plukket fra komponentskuffen hjemme. Trafoen lå på gulvet under skrivebordet et sted. Dette var vel i 2006/2007, da gikk jeg i 9-10. klasse på ungdomskolen.

DSC02632.jpg

Så ble det slik; 

Gutterom anno 2006.. Skal vel sies at CRT-monitorene var avleggs, men ble avløst samme år. Man kan skimte en NAD C352 der borte.

DSC02647.jpg

Så en ny hjemmebygget sak, 20watt IC amp med uregulert strømforsyning og ikke mange bitene :) Kunne vært litt mer strigla oppi der, men men.

IMG_3565.jpg

Så begynte ting å vokse..

IMG_4041.jpg

Veien videre ble brå, solgte alt pga. manglende interesse, gikk så et par uker, så var interessen tilbake, og det mer enn noen gang :P

IMAG0734_zpsa2567316.jpg

Når jeg tenker etter, så kan det nok være fare for at jeg best liker å kose meg med komponenter, bygging og denslags og kanskje ikke er så skrekkelig opptatt av musikk til enhver tid. Det varierer, men jeg liker å fikle og reparere ting.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enkelt når det gjelder stereo. 2 stk. håndbyggede Sonus Faber Minima FM2, 1 stk. NAD C352 og en iPad Mini med fast forbindelse gjør nytten. Jeg lurer imidlertid på om jeg skal kjøpe en Chromecast Audio slik at jeg ikke er avhengig av iPaden... :)

Jeg har en kamerat som nekter å kjøpe produkt fra Apple, så han har chromecast. Det funker så dårlig at han heller har hdmi-kabel liggende over gulvet isteden. 

Sliter med å koble til, og når han først er tilkoblet er det veldig ustabilt. 

Jeg kjører alt fra Ipad til AppleTV, og det fungerer greit. Eneste var at når alt var koblet til samme routeren ble pcen veldig ustabil. Falt inn og ut av nettet sikkert 20 ganger i timen. Kjøpte en Apple router som jeg koblet tvboksen, ipaden og telefonen på, og kjører pcen på egen router. Stødig som fjell :)

Jeg kjører Yamaha ettellerannet reciever, sammen med Emotiva Xpa-5 til å drive Klipsch RF-83. Har i etterkant kjøpt til en 12" XTZ aktivsub. :)

post-39373-0-31610800-1446902867_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Chromecast på en TV og det fungerer upåklagelig. De som har kjøpt Chromecast Audio forteller også at det fungerer uten problemer. Den store greia med Chromecast Audio er at musikken går over Wi-Fi og at det derfor ikke er tap av lydkvalitet som over en tradisjonell lydutgang som på iPaden eller f.eks alminnelig blåtann... :)

Apropos NAD C352 tror jeg det må være en av de bedre Integrated amplifierne man kunne kjøpe i forhold til prisen. Lydbildet har virkelig klasse så lenge man ikke spiller for høyt... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du sendt lyden videre digitalt fra Chromcast eller stopper den digitale linja der?

Om den potensielt kan sende digitalt til en reciever som videre kan dytte lyden digitalt til en DAC via coax/optisk så bør det være godt nok for de fleste tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...