Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Grisekjøring er moro, men man skjønner at du misbrukte venstrefeltet. Det er et forbikjøringsfelt, og ikke et sted du ligger og dasser. Man skal slippe forbi biler som vil forbi uansett om man ligger i 110 eller 120 km/t. Jeg kan skjønne at Audi-sjåføren ble frustrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod for jeg lå ikke å sperra. Jeg kjørte slik på E18 at de som lå i venstrefeltet foran meg la seg inn til høyre igjen slik man skal gjøre når det var mulig pga. var jo biler i høyrefeltet også.

Audi sjåføren var nok allerede frustrert, man ligger ikke å presser uansett hvor forbanna en er en annen bilist opp i rompa når man sitter bak rattet på en infartsvei med ett felt. Må jeg bremse da så får faktisk han all skylden.

Hvis ikke du fikk det med deg så uansett for hvor jeg kjørte syntes han visst det var ett sjakktrekk å ligge rett bak meg. 

Just sayin' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lengere å bruke energi på folk som ligger og sløver i venstrefila, kjører bare forbi på innsiden og ferdig med det. Virker iallafall som om han fyren i Audi ikke var helt stødig, siden han gjentatte ganger legger seg helt opp i ræva di. Var det kun kappkjøring han var ute etter så er det rart at han fortsatte slik selv etter at du hadde kjørt ifra ham. Hva slags Audi var det? regner med det var en litt eldre A6 C5 (1998-2004) siden du lurte på om om det kan ha vært en eldre RS6. Disse kom jo som S6 og 4,2 utenom RS6, går sikkert litt de også med trim. Ellers så er det jo ikke noe problem for en nyere chipa A6 3,0 TDI med sikkert 300 hester og 600 og noe nm å holde sånn passe følge med din bil. Min 530d med 300 hk og 650 nm følger helt fint en E39 M5 hele veien til toppfart, testa det flere ganger på Autobahn med en i reisefølget med slik bil.

Kappkjøring er uansett veldig gøy, tynte selv en Focus ST her om dagen på motorveien. Jeg hang godt på opp til ca 140 km/t, da kjente jeg at jeg kunne ta forbi ham og jeg seig ifra. Da vi ga oss var han helt i bakspeilet mitt og hastigheten var VELDIG ulovlig :P Men da var det tommel opp og hils ifra Focus ST mannnen, ikke noe usportslig idiot oppførsel slik som han i Audien :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lengere å bruke energi på folk som ligger og sløver i venstrefila, kjører bare forbi på innsiden og ferdig med det. Virker iallafall som om han fyren i Audi ikke var helt stødig, siden han gjentatte ganger legger seg helt opp i ræva di. Var det kun kappkjøring han var ute etter så er det rart at han fortsatte slik selv etter at du hadde kjørt ifra ham. Hva slags Audi var det? regner med det var en litt eldre A6 C5 (1998-2004) siden du lurte på om om det kan ha vært en eldre RS6. Disse kom jo som S6 og 4,2 utenom RS6, går sikkert litt de også med trim. Ellers så er det jo ikke noe problem for en nyere chipa A6 3,0 TDI med sikkert 300 hester og 600 og noe nm å holde sånn passe følge med din bil. Min 530d med 300 hk og 650 nm følger helt fint en E39 M5 hele veien til toppfart, testa det flere ganger på Autobahn med en i reisefølget med slik bil.

Kappkjøring er uansett veldig gøy, tynte selv en Focus ST her om dagen på motorveien. Jeg hang godt på opp til ca 140 km/t, da kjente jeg at jeg kunne ta forbi ham og jeg seig ifra. Da vi ga oss var han helt i bakspeilet mitt og hastigheten var VELDIG ulovlig :P Men da var det tommel opp og hils ifra Focus ST mannnen, ikke noe usportslig idiot oppførsel slik som han i Audien :)

Du er ikke redd for å miste førerkortet altså? Jeg hadde aldri kjørt over 140 (skal ikke si det så høyt, har kjørt i 150 på e18 da det var 100 hele veien, men 18 år og n00b) nå, spesielt Ikke nå med 6 prikker). Jeg pleier å ligge i 130 maks, ved forbikjøring. Men e18 mellom Holmestrand og Drammen har mer purk enn fengselet der Bleievik sitter, så sjansen for å bli tatt er enorm. Vet ikke hvordan det er der dere andre bor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg alltid under lappen grensa jeg.

Dvs 140 i 100 og 150 i 110sona.

Men er skjelden over 130 da.

Med pajero'n ligger jeg på 4000rpm i 130-135 ca. Og bruker da 1,2 på mila

Så prøver holde meg til ca fartsgrensa med den. Sparer mye drivstoff da :-P

Enda tilgode å bli stoppa på e6/motorvei men kommer vell da ligger jo aldri i grensa omtrent :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Audi Stereotypi på sitt aller beste + litt til.

Er rimelig sikker på det var noe A6 ja med kanskje mellom 380-420 hk en plass, vanskelig å si men trur han hadde bensin for hørtes sånn ut.

Kan ha vært S4 å men jeg har null peiling på Audi så aner egentlig ikke. Kan hvertfall si den var veldig lik en slik:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=66905327

Digg! endelig kom den videoen! har venta på den der i 3-4 dager jeg nå. Nå henter jeg chipsen og skal nyte. Har nemlig lyst å lage sort E30 prosjekt en vakker dag selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke redd for å miste førerkortet altså? Jeg hadde aldri kjørt over 140 (skal ikke si det så høyt, har kjørt i 150 på e18 da det var 100 hele veien, men 18 år og n00b) nå, spesielt Ikke nå med 6 prikker). Jeg pleier å ligge i 130 maks, ved forbikjøring. Men e18 mellom Holmestrand og Drammen har mer purk enn fengselet der Bleievik sitter, så sjansen for å bli tatt er enorm. Vet ikke hvordan det er der dere andre bor? :P

Hehe, er vel like redd for det som alle andre ;) Men hvor skrev jeg at dette foregikk på Norske veier ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg alltid under lappen grensa jeg.

Dvs 140 i 100 og 150 i 110sona.

Men er skjelden over 130 da.

Med pajero'n ligger jeg på 4000rpm i 130-135 ca. Og bruker da 1,2 på mila

Så prøver holde meg til ca fartsgrensa med den. Sparer mye drivstoff da :-P

Enda tilgode å bli stoppa på e6/motorvei men kommer vell da ligger jo aldri i grensa omtrent :-P

Husk at ved forhold der det er vurdert for raskt å holde fartsgrensen så er grensene lavere, f.eks mye snø/regn/dårlig sikt/natta, og lignende =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...