Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Låsespray med alkohol er teit fordi når alkoholen starter å fordampe så reduseres frysepunktet betraktelig. De fleste har sikkert sprayet spylervæske på bilruten i minusgrader og opplevd at restene av spylervæsken som ikke blir tatt av viskerne begynner å fryse til is.

Oljespray på trykkbeholdere som vanligvis har propan som drivgass er det ingen problem å få i dørlåsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsolje er døden for en gammel Mercedeslås hvertfall :P Særlig tenningslåsen.. En dråpe olje inn der og hele stasen lar seg ikke røre :) Min erfaring med låsolje på BMW(E36 feks.) er at det er litt som å pisse i buksa fordi man fryser  :P

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så motorolje (evt. annen olje) er veien å gå? Holder vel ikke å smøre den "kroken" med olje? Må vel ut med hele driten.

Låsolje er døden for en gammel Mercedeslås hvertfall :P Særlig tenningslåsen.. En dråpe olje inn der og hele stasen lar seg ikke røre :) Min erfaring med låsolje på BMW(E36 feks.) er at det er litt som å pisse i buksa fordi man fryser  :P

Låseolje i tenningslåsen? Den var ny for meg :D

Har en mistanke om at hele området i en 2 mils omkrets rundt huset ler av meg, eller tror at BMW/RWD er elendlig på vinteren :P

Jævla gøy å sladde med den. Hehe

Jeg koser meg med dau20en min når jeg først får den skikkelig sidelengs :P  2nd gir ser ut til å funke greiest for min del haha.

Vil gjerne se M5'en i action :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsolje er døden for en gammel Mercedeslås hvertfall [emoji14] Særlig tenningslåsen.. En dråpe olje inn der og hele stasen lar seg ikke røre :) Min erfaring med låsolje på BMW(E36 feks.) er at det er litt som å pisse i buksa fordi man fryser [emoji14]

Da bruker du feil spray. Det er store kvalitet forskjeller på sprayer. Våres bilxtra er ikkje den beste, men gjør jobben bra.

Crc som eg nettop hadde kurs om viste oss kor god både deira og våres var i forhols til konkurentene. Og fyyy for en forskell.

Spesielt på bremserens! Spraytid og kvalitet er heilt vilt! Og Crc var klart best fikk heilt ny respekt for Crc produkter.

Ikkje for å snakke om castrol, dei er virkelig fagfolk.

Også var det å høre på autoglym, meguairs og turtle wax pressentere samme produktene med forskellig flaske.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Castrol...CRC...Turtle Wax...Autoglym...Meguiars...

Castrol har vært i toppen siden steinalderen, samme med CRC :) Og Autoglym har fungert best hos meg av de tre nevnte, men det er vel kanskje individuelt hva man liker/synes(?).

Vinterstid... Jeg brukte Turtle Wax låsolje på min gamle E36 de få gangene det var nødvendig, ellers har jeg ikke hatt noen problemer med fryst lås på mine biler.

Håndbrekket frøs da støtt og stadig på C1en da. Har brukt silikonstift på dørpakningene tidligere, synes det har fungert greit, har ikke gjort det på E91en.

from-gracesguide.jpg

CRC-Anniv-Ad-Industrial.jpg

CRixJ3_UkAA4oUt.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en touran som bruksbil , med grønne skilt. kjekt å bare hive ting baki.

Tar over huset denne fredagen som kommer nå, eller neste fredag. Får beskjed av selger/megler i dag :)  passet dårlig med turbo havari i går når vi skal bruke den som flytte bil  :stupid:

Demonterte en god del i går, kjøpe turbo i lunsjen og skru som bare det i kveld vel... kjenner jeg gleder meg i den kulda her .. har varmt verksted men fortsatt ikke noe artig i kulda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det se veldig rart ut med m3 fremskjermer på en e46 stasjonsvogn uten å bredde bak?

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Ja :D Haha, personlig(!!!) mener jeg seperat M3-front eller skjermer ser kårny ut på standard E46. Skal det være noe M-tech plast, så kjør på med M-tech II, fineste plastikken som er laget til standard E46.

Men jeg er heller ikke her fasit, bare min mening.

http://www.detailersclub.no/forums/topic/18342-kristoffers-bmw-e46-touring-320d-m-tech-ii/

Standard E46 = ikke M3, M3 CSL, Clubsport +evnt andre spesi modeller

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det se veldig rart ut med m3 fremskjermer på en e46 stasjonsvogn uten å bredde bak?

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Det ser veeeeeldig rart ut. Gigant hjulbue forran og bitte liten bak. Og husk at dei 17-18 toms felgene blir fort meir sjåendes ut som 15-16 toms når du har så store buer.

Men trenger du fanger til skjermene så har eg til touring og sedan liggende [emoji106]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D Haha, personlig(!!!) mener jeg seperat M3-front eller skjermer ser kårny ut på standard E46. Skal det være noe M-tech plast, så kjør på med M-tech II, fineste plastikken som er laget til standard E46.

Men jeg er heller ikke her fasit, bare min mening.

http://www.detailersclub.no/forums/topic/18342-kristoffers-bmw-e46-touring-320d-m-tech-ii/

Standard E46 = ikke M3, M3 CSL, Clubsport +evnt andre spesi modeller

Ser nå nogenlunde ut på andreas sin med m3 fanger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...