Daniel. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 14 timer siden, Hawkon88 skrev: Hvor stort problem den mutteren på m54 er vet ikke jeg, men det er flust med e53 med m54b30 som nærmer seg 300k km. Ikke har bmw hatt kampanje for utbedring av problemet heller så vidt jeg vet så helt udugelig kan den nok ikke være. Den største bekymringen med m54 er forbruk mener jeg. Spesielt med automat. I snitt tror jeg x5en bruker rundt 1,4liter bensin pr mil og da kjører jeg rolig og en god blanding. På det beste måler jeg nærmere 1,1 og det værste 2liter+. Om du skulle få motorhavari er kommer du nok billigere ut av det, enn et turbohavari, swirlflaps osv som dieselmotorene kan friste med. I tillegg til at de ofte ligger markant høyere i pris. Vet ikke selv, kan godt være det bare er Amerikanerne som overdriver. Men de sa at det er biler som blir pushet hardt på bane og sånt som har størst risiko. M52 og S5? Motor blir nevnt også. Vel, er sikkert høyt forbruk, men jeg kjører E34 520i, så kan ikke skryte over noe bra forbruk jeg heller. Er ikke motorhavari dyrt da? Løsner swirlflaps kan jo det føre til havari også. Men diesel er ikke helt min greie uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 (endret) M54B30 har tilfeller med mutter på oljepumpe som løsner ja, skjedde på min.. Utrolig surt å måtte kjøpe ny motor for en så teit feil. Dette gjelder kun 3literen pga slaglengde og vibrasjoner. Min kunne nok vært reddet hadde ikke BMW i Tyskland vært ubrukelig. De begynte å KJØRE med bilen til tross jeg sa at oljelampe lyste. Ellers kan jeg si at 120d blir satt på vent, pga styr med kjøper av min tidligere bil... Vet ikke hvordan dette utarter seg, da det ikke er min feil eller tilbakeholdt informasjon. Men med reglene i Norge så blir det sikkert morroooo... Endret April 5, 2016 av Julianv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 20 minutter siden, Julianv skrev: Min kunne nok vært reddet hadde ikke BMW i Tyskland vært ubrukelig. De begynte å KJØRE med bilen til tross jeg sa at oljelampe lyste. BMW i Tyskland ubrukelig? Det blir helt feil å si, men at BMW verkstedet du var på kunne ha vært bedre høres absolutt sannsynlig ut. Hvis du ikke snakker godt tysk kan det jo ha vært en misforståelse involvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Joda, jeg formulerte det litt feil. Det var et stort BMW-verksted i Tyskland som virkelig burde visst bedre. Jeg forklarte det gjentatte ganger på engelsk, oversatte det til tysk og forklarte igjen og de forsto. Allikevel bestemte tekniker seg for å gå i bilen og kjøre tre runder rundt bygget med en bil som har rødt oljelys. For så å stå inne å ruse den i 45min og så lese ut feilkoder. Konklusjonen hans var sensorfeil og feil på vanos. Så klart får jeg feil på Vanos når den ikke har trykk.. Han LOVET og garanterte flere ganger at oljetrykk var helt tipp topp. Så vi ble bare sendt videre. Kom ganske presis 2km før den sto helt kubb Man skulle jo tro at man kunne stole på en tekniker hos BMW? Så skrudde de den opp og sa at kamakslingene var dårlig og måtte byttes. OK sa jeg, regner jo med de vet hva de driver med. Så gikk det en uke og de ringer igjen. Nå var registerkjedet problemet. Og så ga de opp og sendte bilen på lastebil opp til meg. Tok av bunnpanne og gjett hva? Oljepumpedrevet lå i bunnpannen sammen med mutter og kjede Har ikke hatt mye oljetrykk den motoren nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 34 minutter siden, Julianv skrev: M54B30 har tilfeller med mutter på oljepumpe som løsner ja, skjedde på min.. Utrolig surt å måtte kjøpe ny motor for en så teit feil. Dette gjelder kun 3literen pga slaglengde og vibrasjoner. Min kunne nok vært reddet hadde ikke BMW i Tyskland vært ubrukelig. De begynte å KJØRE med bilen til tross jeg sa at oljelampe lyste. Med andre ord så bør jeg holde meg unna den motoren? Har liksom ikke lyst å sitte der med motorras og valg mellom salg av bil eller betale en 5 siffret sum for motorbytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 sorry for flere års fravær,men er tilbake nå 👍🏻 godt å se kontoen fortsatt funker Marius2002, Shattered og awt reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 M54B30 er da en helt fin motor. Er du veldig redd for oljepumperas så kan du enten sveise fast mutteren til oljepumpa eller bruke en av de andre løsningene som ligger ute på nett. Ting har seg også slik at man finner det man leter etter. Nå som alt mulig blir postet på nett så vil det selvfølgelig være tilfeller der folk nevner alle slags mulige feil. Nyere motorer er også produsert med langt flere enheter, slik at antall rapporterte feil kan ha gått opp samtidig som feilprosenten per motor har gått ned. Disse motorene koster dessuten ikke så mye brukt, så 5-sifret reparasjon skal det holde hardt med. Greier deg sikkert med <30k med en motor fra Koed og bytte på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Vel, det koster 20k for bytte av turbo også, noe alle med diesel må.. På 320d jeg hadde, måtte den byttes på 143000km eller hva det var. I tillegg må dpf byttes, det er 12000kr til. Så jeg bekymrer meg ikke for å kjøre m54 med risiko for kanskje å få motorhavari. skal du ha et mest mulig problemfritt og billig bilhold, er det yaris som kommer best ut på decra. Så får du heller ta en vurdering på lista dems over statistikk og følelser/behov når du velger og ikke enkelthendelser. Det finnes nok skrekkhistorier med yaris også skal du se. På nett har fem fjær fort en tendens til å bli en hønsefarm, så bruk pålitelig statistikk mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Jepp absolutt en god og solid motor. Jeg hadde ikke akkurat nølt med å kjøpe en bil med samme motor igjen, men nå med mer kunnskap og mulighet til å kontrollere og evt forsterke problemet. Det finnes mange kit som skal ordne dette, men har faktisk lest at selv de sveiste mutrene løsner Men dette gjelder da banebiler som ligger på skyhøyt turtall hele tiden. Det må faktisk være en av de beste motoren BMW har laget som en all-rounder. Knallsterk i bunn og artig register på. Spesielt morro med kompressor Ikke akkurat avskrekkende forbruk heller, med kompressor og automat gikk min på 0,7 blandet stort sett. Så klart var det ikke noe problem å presse den forbi 1.5 med inspirerende kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest M50B20 Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Noen som kan sjekke den tråden jeg startet og gi meg et svar? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 3 timer siden, E.C. skrev: M54B30 er da en helt fin motor. Er du veldig redd for oljepumperas så kan du enten sveise fast mutteren til oljepumpa eller bruke en av de andre løsningene som ligger ute på nett. Ting har seg også slik at man finner det man leter etter. Nå som alt mulig blir postet på nett så vil det selvfølgelig være tilfeller der folk nevner alle slags mulige feil. Nyere motorer er også produsert med langt flere enheter, slik at antall rapporterte feil kan ha gått opp samtidig som feilprosenten per motor har gått ned. Disse motorene koster dessuten ikke så mye brukt, så 5-sifret reparasjon skal det holde hardt med. Greier deg sikkert med <30k med en motor fra Koed og bytte på verksted. Flere som har opplevd at sveis ikke hjelper så mye. Heller ikke de andre løsningene. Dessuten er det mye jobb bare for å komme til denne mutteren. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=833891 En 5-sifret sum er fortsatt mye penger. En del peng for motor, og masse peng for verkstedsarbeid. 1 time siden, Julianv skrev: Jepp absolutt en god og solid motor. Jeg hadde ikke akkurat nølt med å kjøpe en bil med samme motor igjen, men nå med mer kunnskap og mulighet til å kontrollere og evt forsterke problemet. Det finnes mange kit som skal ordne dette, men har faktisk lest at selv de sveiste mutrene løsner Men dette gjelder da banebiler som ligger på skyhøyt turtall hele tiden. Det må faktisk være en av de beste motoren BMW har laget som en all-rounder. Knallsterk i bunn og artig register på. Spesielt morro med kompressor Ikke akkurat avskrekkende forbruk heller, med kompressor og automat gikk min på 0,7 blandet stort sett. Så klart var det ikke noe problem å presse den forbi 1.5 med inspirerende kjøring. Ja har sett at det er en del løsninger, men ser jo at selv de ikke funker bra. Gjelder for det meste banebiler, men det er jo fortsatt en risiko for dette på en vanlig bil også. Små sjanser for at en 530i med autolat kommer seg opp til 6000 omdreininger, men er vel fortsatt en risiko. Er egentlig kun dette som gjør meg usikker på å kjøpe bil med en slik motor.. Ellers så feires bursdagen med å bli tatt av fotoboks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Nå folkens er det ikke lenge igjen før finn blir fullstendig ubrukelig på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Gamle Finn er vekke Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 6 minutter siden, Poppy skrev: Nå folkens er det ikke lenge igjen før finn blir fullstendig ubrukelig på alle måter. Den er ubrukelig alt forbanna idioter. Hele hurven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Er Osram Night Breaker Unlimited verdt pengene? 500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg