Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, er dette jeg frykter! Hehe

Lite aktuelt å kjøre rundt uten noen airbager, spesielt med samboer i passasjersetet. 

Husker ikke om E39 fortsatte med pære i pæreholder, eller om de er loddet inn. Men hvis det er noe snusk her, så må de ha skjøtet pæren inn på en anne krets som lyser noen sek ved oppstart, for SRS tenner også. Er mye jeg ikke skjønner her, så får bare prøve å demontere og kartlegge hele systemet. 

Men takk for svar og hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7. mars 2016 at 12.46, bmwespendn skrev:

Hei.

jeg har cic navigation buisness med den minste skjermen. Og vil oppgradere til cic med hdd og 8.8" skjerm på min F30. 

Er det plug and play og bare koding? Eller er det noe ekstra kabler? Har combox, aux og usb fra før.

Denne tråden er mer egnet til slik, men du må nok ha FSC-emulator i tillegg. Personlig hadde jeg nok heller sett på NBT om jeg først var i gang.

Vil også anbefale deg å finne en enhet med DAB(+) når du først er i gang, om du ikke har tenkt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mellom Kongsberg - Hallingdal eller i området som har en K+DCAN kabel jeg kan få låne/kjøpt i helgen? Min er ødelagt, og må få bytta noen pakninger på dieselpumpa i forbindelse med EU-kontroll. Må da få lest av noen verdier på dieselpumpa. :) Settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok Carly i går, og fikk prøvd litt i dag.

Tok diagnose på bilen, og der fikk jeg opp fire feilkoder.

Engine / Motor:
- Fault: :DFE Failure / Nitric oxide catalyst aging
- Code: 0030E9

Instrument cluster / Kombiinstrument:
- Fault: Shutdown
- Code: 00A559

Air conditioning / Klimaanlage:
- Fault: Fresh air / recirculation / air flow flap LIN
- Code: 009C4A

Fussraummodul /FRM:
- Fault: Clearance sensor back
- Code: 009CB4

Den første lurer jeg på om har noe med katalysatoren å gjøre, eventuelt kanskje den som har gjort at jeg har fått redusert motorkraft ved et par anledninger.

BMW fant ikke ut av problemet, mye av grunnen til at jeg skaffet med diagnoseverktøy selv.

Den andre tenker jeg dukker opp pga lav spenning på batteriet, tredje skjønner jeg ikke for AC funker utmerket og siste heller ikke siden ryggesensorene funker. De er litt trege å komme i gang av og til men det er bagateller.

Noen som har hørt om Nitric oxide catalyst aging?

Bør jeg slette feilkodene og se om de dukker opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til begge deler.

Det fungerte den dagen jeg installerte og la inn lisensen, men noen dager senere kom den beskjeden.

 

error.PNG

Vet ikke hva som skjedde, men installerte .NET Framework 4.6 så fungerte det igjen.

Endret av aeomholt
løsning på problemet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet Navigasjon i min F30. Har byttet fra Cic buisness til Cic proffesional. 

Hvilke koder må jeg kode? Har esys og pzdata. 

Vil ha gps, videoinmotion, bluetooth, aux og usb. 

 

Kan noen hjelpe meg gjennom dette?:)

er ganske ny på koding.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en f10 med navi buisness med liten skjerm. Har gps og alt sånn, men ønsker å oppgradere til proffesional som har større skjerm, dvd etc. Har GPS, bluetooth, usb, aux og handsfree i dag. Kan dette brukes opp igjen? (ledninger etc)

Har igrunn ingen tanker om å oppgradere til NBT, men kun få tak i CIC pro, da det alt er cic som sitter i bilen.  

I mitt hode så skal man tro dette er plug and play samt litt koding for å få dette opp å gå, eller tar jeg helt feil der? Har lest litt rundt, men blir ikke helt klok på dette.

Er det såfall noen på østlandet (nærheten av Gjøvik) som tar på seg noe sånn, samt litt annen koding av en f10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...