Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, tennbrikket skrev:

Jeg brukte selv denne i går. Har ikke rukket og testet noe enda.

Fikk du da kun opp en liste med vcredist, 2008 - 2017?

EDIT: jeg skal teste i biolen i ettermiddag.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, sondre skrev:

Fikk du da kun opp en liste med vcredist, 2008 - 2017?

EDIT: jeg skal teste i biolen i ettermiddag.

Dette var ett prosjekt jeg begynte på klokken 01.30 i natt, så det husker jeg ikke i farten. Jeg hadde akkurat utført en intern recovery av enheten, så det lå ingenting på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg testet uten hell, får opp noe info som understellsnr etc. men kjører ikke diagnose, det fungerer ikke. Så prøver jeg på nytt da finner den ikke bilen engang... Prøvd også å pakke ut Patched Edibas_7.3.0.msi uten at det gjorde noen forskjell ved å ha det i EDIBAS mappa.

Begynner å gå tom for ideer her, skulle gjerne fått kjørt en diagnose på gamla...

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner mer og mer å mistenke kabelen min. Prøvde først ghosting av gammel disk, det fungerte dårlig. Tok en ny clean win10 install og la inn alt som er, fortsatt feil. Lastet så ned VM i imaget til otis og konfigurerte det med guest addons og aktiverte port 1. Får fortsatt helt identisk feil.

IMG_20181218_163337.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Jeg begynner mer og mer å mistenke kabelen min. Prøvde først ghosting av gammel disk, det fungerte dårlig. Tok en ny clean win10 install og la inn alt som er, fortsatt feil. Lastet så ned VM i imaget til otis og konfigurerte det med guest addons og aktiverte port 1. Får fortsatt helt identisk feil.

 

Ligner på feilkoden jeg fikk i starten. Flippet bare bryteren på kabelen frem og tilbake, tok av og på tenningen, og så fikk jeg kontakt.

Jeg kan ingenting om dette enda, men slengte Otis sitt "eazyBMWtools.zip" inn på Mac`en (med windows 10), installerte, endret settings fra COM3 til COM1 og 1ms, og testet. INPA fungerte tilsynelatende fint , selv om alt er på tysk :P Fikk lest ut feilkode og fant en liste på nett med løsningsforslag :) 

Bruker den kabelen Otis anbefalte sist , bare med bryter for å skifte mellom K og D Can.

IMG_2038.thumb.jpeg.8128d02655eb5b459b4d39c5e34efc5a.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Daniel80 skrev:

Ligner på feilkoden jeg fikk i starten. Flippet bare bryteren på kabelen frem og tilbake, tok av og på tenningen, og så fikk jeg kontakt.

Jeg kan ingenting om dette enda, men slengte Otis sitt "eazyBMWtools.zip" inn på Mac`en (med windows 10), installerte, endret settings fra COM3 til COM1 og 1ms, og testet. INPA fungerte tilsynelatende fint , selv om alt er på tysk :P Fikk lest ut feilkode og fant en liste på nett med løsningsforslag :) 

Bruker den kabelen Otis anbefalte sist , bare med bryter for å skifte mellom K og D Can.

IMG_2038.thumb.jpeg.8128d02655eb5b459b4d39c5e34efc5a.jpeg

 

Hmmm. Har prøvd å flippe bryteren, men jeg skrudde aldri av og på tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tennbrikket skrev:

Hmmm. Har prøvd å flippe bryteren, men jeg skrudde aldri av og på tenningen.

Jeg kan jo også nevne at det lyste rødt i kabelpluggen når jeg koblet den til, men når jeg til slutt fikk kontakt var det ingen lys i pluggen ..

Jeg koblet også til kabelen, startet INPA og sjekket at jeg hadde kontakt med bilen (fordi batteri "indikatoren" ble svart/markert, og til slutt slo jeg på tenningen og fikk så at indikatoren for ignition ble svart/markert.

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Carly er virkelig dårlig på dette med feilkoder. Den er for generell. 5E19 kan dukke opp i flere moduler, mens carly viser alle mulige formater av den.

Det er nok ingen som kan si nøyaktig hva som er feil selv med aktuell kode. Og det er fordi teksten ikke stemmer helt og aktuell modul den er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...