E.C. Skrevet Januar 23 Skrevet Januar 23 Er det sånn "overhalt billigturbo" til typ 3-4000 kr? Ikke sikkert de overlever turen ut av eska. mr.pingu reagerte på dette 1
DustyBimmer Skrevet Januar 23 Skrevet Januar 23 Fra dieselgrossisten til 8650, får høre med de imorgen.
FransEirik Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 Da har jeg prøvd med ny kabel. Kommer bare opp blankt, nå er jeg litt lei… hva gjør jeg feil? Hva mangler?
FransEirik Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 2 minutter siden, Otis skrev: @FransEirikHvor da? Bimmerdeler
Otis Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 1 minutt siden, FransEirik skrev: Bimmerdeler Det har jeg aldri brukt.
FransEirik Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 37 minutter siden, Otis skrev: Det har jeg aldri brukt. Okei, flere som har brukt den kabelen. Får stole på at kabel er ok. Har du noen tips? Får også feilmelding som «interface pad not active»… tips?
E.C. Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 Har ISTA fungert hos deg før, på denne maskinen og med en annen type kabel? Det finnes bokstavelig talt hundrevis av ISTA-versjoner og installasjoner i tillegg til et titalls kabler som må settes opp på bestemte måter. Det er veldig vanskelig å foreslå noen konkrete tips da det fort er veldig mange variabler i et slikt puslespill. Min generelle, personlige anbefaling for ISTA, om man ikke skal trykke seg ihjel, er enten å kjøpe en komplett "installer" som ordner alt eller finne en versjon som har en komplett veiledning for installasjon. Jeg har gått for sistnevnte da jeg anser meg selv som over middels oppegående når det gjelder PC, men det var nok styr og trykking for at jeg glatt hadde betalt en 500-lapp for å slippe. Otis reagerte på dette 1
simend Skrevet Mars 15 Skrevet Mars 15 (endret) Hei, Er det noen som kan kode inn cd-veksler i min E92 i nærheten av Ålesund? på forhånd takk😊 Endret Mars 15 av simend
awt Skrevet Fredag kl. 09:29 Skrevet Fredag kl. 09:29 Jeg er litt tilbake på dette kjøret eller altfor mange år borte. Jeg har nå kanskje kommet over et problem som krever nyeste daten (67.1 tror jeg? Kanskje 71 også, men tror 67 holder), er det noen som har link til disse? Det meste på nett nå krever registrering og/eller betaling. Edit; jeg fant, glem det.
Otis Skrevet Fredag kl. 13:07 Skrevet Fredag kl. 13:07 @awt Mine daten filer delt ut her. https://drive.google.com/drive/folders/1-JgKuaxSkYFe3vKa42IcS5qYJ5kfZOvz
awt Skrevet Fredag kl. 13:11 Skrevet Fredag kl. 13:11 Greit å vite, takk. Styr dette her. Å overføre filer til en laptop med Windows XP er ikke helt enkelt. Frem med gamle minnepinner og vas, de kan videre ikke formateres til exFat, for det støtter jo ikke XP og blablabla. Otis og teerex reagerte på dette 1 1
Otis Skrevet Fredag kl. 13:56 Skrevet Fredag kl. 13:56 @awt Har du bare Mac ellers? For ISTA og NCS og alt det andre fungerer jo fint med Win7 og nyere.
awt Skrevet Fredag kl. 23:10 Skrevet Fredag kl. 23:10 Har en annen gammel PC med win 7 som muligens kunne blitt brukt, men har liksom ikke blitt. XP-maskinen har egentlig fungert helt greit, men har jo tenkt flere ganger jeg burde fått til noe litt mer skikkelig.
awt Skrevet Fredag kl. 23:24 Skrevet Fredag kl. 23:24 ...ellers kan jeg jo løfte problematikken min her; Jeg forsøker å bytte til facelift hovedlykter på Z4-en. Disse har LED angel eyes originalt, og disse sliter jeg med. Jeg har byttet fra FRM2 til FRM3, denne er kodet med nytt vin, oppdatert og det som er. Videre er den kodet til bilen i NCS, og alt ser tilsynelatende greit ut der. Disse angel eyesene krever høyere spenning enn halogen-pærene gjorde, og der sliter jeg. Uten høyere spenning blinker de bare en stund før de slukker. Jeg endrer på alt jeg finner av relevante spenninger, både opp og ned, men når jeg måler med multimeter så er spenningen helt stabil (den følger batteriets spenning). Jeg skal egentlig kode disse til ca. 13V, men uansett hva jeg prøver på så vil ikke det gå. Med motoren i gang hopper spenningen naturlig nok opp til 14,5V, men fortsatt uten lys i ringene. Leste om en som gjorde noe tilsvarende med en e70 X5, og der var det dato i VO som måtte endres, så det er også forsøkt. Ettersom ringene blinker, vet jeg at de fungerer. Jeg har også byttet lampe, samme resultat der. Dette er en offisiell ettermontering, og det finnes offisiell koding i Ista, men usikker på hvor lett det er å få det til den veien. Jeg begynner litt å lure på om FRM kan være defekt, eller om det er noe i oppdatering/koding av den som gjør at disse verdiene ikke endres? Når jeg skulle kode FRM i NCS kom det bare "frm2.c08" i det ene feltet i popup-boksen. Jeg tok en spansk en og endret det manuelt til "frm3.c33" (eller hva enn den filen heter), noe som tilsynelatende fungerte, men det kan jeg hende det ikke var helt heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå