thomaleo Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Tviler egentlig, du har vel pinne 15.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk har som sagt kjøpt overgangen fra gud vet hvor mange til 15 pin:) men får den ikke til å koble seg opp mot hjernen på bilen. bare prøver å prøver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 Lest første post? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Noen her som har vært borti bmcables sine cabler og program? Er det noe som fungerer? Jeg har den. funker greit den. Tatt diagnose på 2 E39. 1 E46 og 1 E36. Har også senket en E39 med denne. Min egen E38 har jeg gjort masse rart med. Fikset regnsensor. Fikset PDC. Og tatt diagnose selvfølgelig. Har litt muligheter med denne jeg hvertfal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Har kjøpt BMW Scanner 1.4.0 og endelig fått installert den til Windows 7 64-bit versjon. Før jeg fikk installert driveren fikk jeg feilmeldingen at driver mangler når jeg åpnet programmet, men dette er nå i orden. Nå står det derimot at jeg ikke er tilkoblet bilen når jeg åpner programmet. Virker som det kan være dårlig kontakt i USB ledningen som skal sitte i interfacen. Blinker grønt når jeg setter i USB-kontakten, så slukker det igjen. Skal det lyse grønt når bilen er tilkoblet?Har prøvd 2 stk andre USB kabler også, men ingen forskjell. Verdt å nevne er det at CDen som fulgte med scanneren knakk når jeg satte den i pc'en, så jeg har lastet ned software fra nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 om noen vil ta diagnose i romhjula i østfold så fikser jeg og en kompis det bor i fredrikstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Vet ikke om noen av dere husker at motorlyset på 1-serien min lyste, og jeg var hos BMW for å få lest ut feilkoden for noen uker siden? (De tok 900,-) Ihvertfall var tilbakemeldingen fra BMW at jeg måtte oppdatere softwaren i bilen til 5000,- før de kunne opplyse meg om hvorfor motorlyset lyste.... Like etterpå døde bilen fordi den gikk tom for strøm, og det ble påstått at jeg måtte ha ny dynamo til flere tusen. Jeg nektet på dette og fikk ett bosch verksted til å se over bilen. De fant ut at en ledning til ABAX Gps systemet (montert av BMW) ikke var koblet til, og når de koblet til denne forsvant både motorlyset, og ladingen ble normal igjen! Jeg må si jeg er MEGET overrasket over at BMW oppfører seg så arrogant og frekt overfor kundene sine at de pålegger de tusenvis av kroner i utgifter uten at det er nødvendig, og at de ikke fant feilen selv. Har sendt krav til BMW om å få refundert pengene for diagnosen, og det gikk de med på, men dette kunne fort ha kostet meg tusenvis av kroner om jeg ikke hadde vært så vrang. Abax er forresten en gps med sporings logg som forteller hvor bilen har vært til enhver tid, og den informerte meg blandt annet om at ett karrosseri verksted som hadde fikset noe på bilen hadde bruk den til privat kjøring også.. De ble litt "tatt på sengen" når jeg spurte de hvorfor de hadde brukt bilen.. Faen så lite tiltro jeg har til verksteder nå altså.. Men ville bare informere så ikke flere går i fellen og kaster tusenlapper ut vinduet fordi BMW sier det. Jaja, God Jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Begynner og tvile på kompetansen på merkeverksted selv. Samboeren hadde bilen på service (merkeverksted), betalte 8-9000,- (storservice), fikk igjen bilen, en mnd senere lukta det brent olje som faen, fant ut at hele eksosanlegget bakover og alt anna under bilen var fult av olje. Hadde blitt hull i filteret. Etter jeg fikk sv dritten var der spor etter et trearmet verktøy rett vedsiden av der hullet var. Verkstedet nektet for å ha gjort dette. Kom ingen vei. Men ikke bare det, for lite kjøleveske (under minimum), luftfilterslange skeivt montert++. Rett og slett SLURV. Faen så forbanna man kan bli! Nesten sånn jeg kommer til og fikse ALT selv heretter. Kan faen ikke stole på noen lenger. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Mathisen Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 Jeg har en 95 e38. Hvilken kabel og program funker best her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2013 Jeg har en 95 e38. Hvilken kabel og program funker best her? Denne for eksempel, men du må ha en fysisk com port på pcen, funker som regel ikke med usb adapter osv. Er du heldig så funker det, men ville ikke satset på det. Stian Mathisen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 Hei, Jeg kjøpte meg en slik OBDLink MX Blåtann og bruker denne sammen med en app som heter Torque. Dette virker greit for å få ut noen live data og feilmeldinger fra ECU men den klare ikke å lese live data eller feilmeldinger fra Girkasse. Når jeg bruker diagnosekabel fra BMCables og Inpa så får jeg opp temperatur på automatkasse som livedata men jeg kunne tenkt meg å fått opp automatkassetemperaturen på telefonen. Er dette mulig via blåtann eller må det kabel og laptop til for å få det til å virke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 Såvidt jeg vet, så pleier disse BT greiene å kun inneholde standard OBD verdier. Så det er mulig at girkassetemp ikke er som en standard verdi for OBD. Dermed må det spesial programvare til, det kan i teorien gjøres med BT, bare du har rett tolking på signalene som skal hentes/sendes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 Ja det stemmer nok det Otis. Jeg testet en annen App nå og den så ut til å klare å lese feilkoder fra flere moduler men den hadde ikke live data så jeg får teste ut forskjellig software på telefonen og se om det er noe mer å hente der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 Fortell hvilke app som brukes. Er det til android og? Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 27, 2013 Share Skrevet Desember 27, 2013 Appen jeg testet nå sist var BMWhat for Android. Den ser ikke ut til å støtte E39 via blåtann men kun via OBD kabel slik at jeg bruker standard diagnosekabel med overgang fra USB til micro-usb for telefon. Jeg kunne kjøre via en "universal-modus" med blåtann men bilen var ikke støttet via blåtann (enda) Den klarte å lese ut ganske mye men jeg fikk ikke sett hva det var i gratis versjonen. Jeg testet kun gratis versjon for pro versjon kostet 300-400,- og jeg vil vite at det virker før jeg kjøper den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2013 Share Skrevet Desember 27, 2013 Du har jo mulighet for retur av apper via Google play innen 15 min mener jeg. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå