awt Skrevet Juli 15, 2014 Share Skrevet Juli 15, 2014 Det vet jeg faktisk ikke, men det kan sikkert bjorneoen svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2014 Er det noen som har en godt fungerende "lokal"-versjon av TIS? De som finnes på nett opplever jeg som ikke så svært gode. Ikke like gode som den som var tilgjengelig for et par år siden. Jeg har en på cd men usikker på hvordan denne skal installeres.. Og etter hva jeg har funnet ut, må man ha IBM t30 osv.Tenkte det gikk an og fikse det på en virituell maskin, men har ikke så god kunnskap på og installere disse programmene inne i sånne maskiner.. Er ikke noen kloke datahoder som klarer og fikse dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Tis kan du installere på feks win 7 også bruker du windows xp modus. Jeg har det på bil pc og det fungerer greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2014 Jeg har en installasjon da, men så ikke ut til og funke når jeg startet, men husker ikke om jeg prøvde xp modus, skal teste i kveld! Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Xp mode fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Det vet jeg faktisk ikke, men det kan sikkert bjorneoen svare på. Okei, følger en slik adapter med når man kjøper en slik kabel? Hvis ikke hvor kan man få taki en adapter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Okei, følger en slik adapter med når man kjøper en slik kabel? Hvis ikke hvor kan man få taki en adapter? Hvis du kjøper ledning på ebay, så finner du mange ledninger som kanskje koster 20kr mer eller noe hvor adapter følger med! Vet faktisk ikke om du ikke trenger adapter når du ikke har CIC/IDrive men regner med at du trenger adapter uansett for tviler på at bmw har giddi å gjort forskjell på kontakten avhengig om man har navi eller ikke. Jeg fikk ikke diagnostisert E91 2010 modell eller E81 2010 uten adapter og det var både med og uten navigasjon ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 kjørte diagnose med BMW Scanner 1.4 på e39'n til fruen, og fikk opp følgende feil på AC: E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------Date: 07/12/14 17:02:27ECU: IHKA39_2JobStatus: OKAYVariant: IHKA39_2-------------------------------------------------------------RESULT: 4 errors in error memory !-------------------------------------------------------------4 Rear compartment flap motor Error frequency : 26 Open circuit Error present Errorcode: 04 44 1A 3C 3C 53 0F 40 10 03 7B -------------------------------------------------------------21 Auxiliary water pump Error frequency : 39 Short circuit to ground Errorcode: 15 02 27 3C 3C 53 0F 40 10 03 7B------------------------------------------------------------- 43 Supply voltage Rear compartment potentiometer Error frequency : 10 Short circuit to batt+ Error present Errorcode: 2B 41 0A 3C 3C 53 0F 40 10 03 7B------------------------------------------------------------- 45 Rear compartment potentiometer Error frequency : 10 Short circuit to batt+ Error present Errorcode: 2D 41 0A 3C 3C 53 0F 40 10 03 7B============================================================= hva er, og hvor finner jeg "rear compartment potentiometer", "rear compartment flap motor"? Fikk også feilkoder på DME: D7(215) asc/msr/eml interface not ok. Hva betyr dette, og hvor ligger feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2014 Er vel kanskje de som sitter på dysene bak, den som du justerer varme med og opner/stenger.. Uten at jeg skal si det sikkert da. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Juli 19, 2014 Share Skrevet Juli 19, 2014 Må vel nesten demontere å se da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Hei, da er det på tide igjen å få ordnet meg Diagnose program på Pcen. Prøvde tidligere i vår, men fikk problem uansett hvor mange ganger jeg innstallerte og reinstallerte. Bil: E36 318is Så det jeg lurer på er : Noen som kan gi meg en link til der jeg kan laste ned INPA Ediabas, DIS Easy og INPA DIS (vet ikke om noen av disse er de samme programene, helt ferk på dette) ? Hvor mye koster det om jeg skal kjøpe selve programet og ikkje pirate kopiere ? Setter utrolig stor pris på hjelp, da bilen ligger i 1000 deler + endel ting som ikkje fungerer som det skal. Lappen er også rett rundt hjørne så begynner å haste Har: Dell Latitude 620 PC - Fysisk comport 15 pinns ledning . Brukte denne sist: http://narod.yandex.ru/disk/857052001/www.bmwpost.ru_INPA.rar.html Fikk da opp feil med disk, gjenntatte ganger og gav til slutt opp! Brukt denne guiden: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Kjørte diagnose på 525ia 01 mod og fikk opp disse kodene.. Er det lambda som er gåen? Noen som har en liste med beskrivelser av alle feilkodene til bmw scanner 1.4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Hei, da er det på tide igjen å få ordnet meg Diagnose program på Pcen. Prøvde tidligere i vår, men fikk problem uansett hvor mange ganger jeg innstallerte og reinstallerte. Bil: E36 318is Så det jeg lurer på er : Noen som kan gi meg en link til der jeg kan laste ned INPA Ediabas, DIS Easy og INPA DIS (vet ikke om noen av disse er de samme programene, helt ferk på dette) ? Hvor mye koster det om jeg skal kjøpe selve programet og ikkje pirate kopiere ? Setter utrolig stor pris på hjelp, da bilen ligger i 1000 deler + endel ting som ikkje fungerer som det skal. Lappen er også rett rundt hjørne så begynner å haste Har: Dell Latitude 620 PC - Fysisk comport 15 pinns ledning . Brukte denne sist: http://narod.yandex.ru/disk/857052001/www.bmwpost.ru_INPA.rar.html Fikk da opp feil med disk, gjenntatte ganger og gav til slutt opp! Brukt denne guiden: Windows xp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Windows xp? Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Prøv linken her, med guide og programvare.. http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops-opps-inpa-24/bmw-inpa-ediabas-installation-guide-software-328/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå