Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Du har kjøpt den nye ikke sant? Den firkanta gummi belagte?  Ok, du er sikker på du har satt opp ting rett i innstillinger på ISTA? og ICOM er satt opp rett? Hvis du vil så kan jeg også kikke litt over teamviewer for deg..

Hadde du giddi så hadde jeg satt veldig stor pris på det. sender deg pm jeg:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenker på når folk driver med dette :P følget guider uten å vite hva ting er hhehe. MSD er x35i N54/55 bensin motor.

Prøv D57B0.prg eller noe eller bare gå inn i inpa. Det står der under e60 functional Jobs - uif

Dette kan også gjøres via engine - også velger du fila de der.

Takker :) Var litt mobil istad, fikk ikke til å slette de forrige postene så en moderator får se over det :) Ja jeg blir nødt til å sjekke litt mer nøye opp i fremtiden slo meg aldri at motortype kunne ha sammenheng med batteri men er jo egentlig logisk med all denne elektronikken. Åpner jeg isåfall D57B0 fila under uif i  inpa? Må jeg fylle inn ampere osv eller oppdager bilen dette selv etter registrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Kjempe hjelp av SweetBMW, litt sørgelig resultat så jeg oppdaterer dette for andre som kanskje opplever det samme. Icom a2 clonen min er dessverre defekt.  Det begynner og blinke rødt på comm ved innhenting av vin nr. fungerer på k can biler men ikke dcan.  Takk for hjelpen SweetBMW! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen enkel måte å få gjort diagnose selv med Macbook? Eventuelt hva trenger jeg av kabler, kontakter etc.? Og ja, jeg har lest førstepost.

Har inpa og rheingold på min MacBook Air. Kjører det i parallells med WIN7. Fungerer som normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv macbook pro, med 256gb flash, Etter og køddet med boot camp og wm ware, så endte jeg opp med og kjøpe en lenovo x220 med oppgradert ssd og ram, funker ganske bra og havnet på ca 3 lapper, så kjøpte jeg ferdig sett med icom, fikk med hardisk på denne, men den var 9 mm tykk så clonet hdd til ssd. var ca 280 gb med etk standar tools og feilkode program. da hardisken på lenovoen er 7mm.  icom pakken kom på 3300 kr med frakt. Så en lader fra sønnak/exide på 70 amp en wsc 720 til 8 laken. Dette er nok ikke det beste oppsette, men mere enn bra nok! Men for kun og kjøre diagnose så holder den med en brukt laptop til ca 1500 dell e6320 ,e5410 eller noe i den duren holder i massevis. og en kabel fra one stop electronics, men kan være greit og ha noen til og hjelpe deg under oppsett av dette den første gangen(mulig dette går lettere på en vanlig laptop da det ikke krever at du jobber i osx og windows samtidig). Jeg knotet så mye at jeg gadd ikke mere, og solgte kabelen. Da jeg ikke fikk det til. Og kjøpte denne icom pakken med hardisk. fordelen med icomen er at denne funger også på de nye f serie bilene. da de krever høyere hastighet under overføring. og icomen overfører over ethernet kabel. Men jeg vet jeg skal ha flere biler fra bmw så like greit og kjøpe den først som sist.  

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en ok måte å registrer batteri?

"From the menu screen select E60, Engine, Then F5 = Status, Then F5 = IBS, then F5 again = Battery registration"

Jeg fikk bare opp "OKAY". Som engine valgte jeg M57 (04 525d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som bruker å være feil når man får opp Hardware faulty på BMW scanner 1.4.0? Burde være driverne, men jeg kan ikke se at jeg har gjort noe feil. Prøver å installere på en gammel XP. Har fulgt den oppskrifta som følger med og sjekket at scanneren er i enhets-oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...