Reef89 Skrevet Februar 7, 2021 Share Skrevet Februar 7, 2021 2 timer siden, HakonLimseth skrev: Hei! Jeg har tenkt til å starte opp med Ista, og lurer på om noen her vet hvilken OBD2 kabel jeg burde kjøpe. Jeg har en BMW e61 fra 2004. Alt står jo på s. 1. Otis og HakonLimseth reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Februar 8, 2021 Share Skrevet Februar 8, 2021 På 7.2.2021 den 1.56, E.C. skrev: @HalvorK Pin 7 er K-line etter ISO-standarden, 8 er en valgfri pin som av BMW har blitt brukt til K-line. En stund i USA så trengte man både pin 7 og 8 for å få tilgang til alle modulene, dette på modeller rundt år 1996-2005, ish. Billige scannere hadde K-line kun på pin 7, men kobla du sammen 7 og 8 så var det "voila!". Uten å sjekke noe konkret så kan jeg nærmest garantere at en E9x fra -09 har ikke K-line på pin 8. Sansynligvis har den heller ikke K-line på pinne 7. Kabelen din må vel settes til CAN, mens den kan fungere på K-line for en eldre bil. Det kan hende at din bil er gammel nok til å gå på K-line, mens K-line er fraværende på din kompis sin bil, derav ingen kontakt. Hvor settes den til CAN? Noen ekstra drivere som må inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 8, 2021 Share Skrevet Februar 8, 2021 Jeg vet ikke om det er det som er problemet ditt, men noen kabler har en bryter. Hvordan de uten bryter fungerer vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Februar 8, 2021 Share Skrevet Februar 8, 2021 17 minutter siden, E.C. skrev: Jeg vet ikke om det er det som er problemet ditt, men noen kabler har en bryter. Hvordan de uten bryter fungerer vet jeg ikke. Da prøver jeg evt å lodde inn bryter der. Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 8, 2021 Share Skrevet Februar 8, 2021 Bare så vi er på samme side, jeg mener kabler med en slik bryter: Det er nok ikke noe du bare kan lodde inn. Hvordan K+DCAN-kabler velger når det skal være K-line eller DCAN vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT87 Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 (endret) Beste tips for nye BMW kjøpere? Endret Februar 9, 2021 av GT87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT87 Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 (endret) gjerne mht til nybil Endret Februar 9, 2021 av GT87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 1 time siden, GT87 skrev: Beste tips for nye BMW kjøpere? Hva trenger du tips til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 9, 2021 Share Skrevet Februar 9, 2021 Kjøp ICOM. Det beste alternativet til ISTA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karmøy2 Skrevet Februar 22, 2021 Share Skrevet Februar 22, 2021 Noen som vet beste måte og få us på e92 lci? Har prøvd carly men det virker ikke. De lyser i 5 sek så slukker de igjen. Prøvd og deaktivere lysovervåking på bilen uten hell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 27, 2021 Share Skrevet Februar 27, 2021 Hei, lenge siden jeg har hatt noen feil, så har ikke hatt behov for noe diagnose program. Men tenkte å bytte ut den gamle HP laptopen med noe nyere, så ga meg selv ett mål om å få ista oppe å kjører. Har fulgt guiden til Otis, og ista kjører og får kontakt med bilen, men den får ikke fram fault memory. Inpa derimot får kontakt, og kodene kommer frem. Dette bildet er nok lite å gå etter, men noen som har tips til hva jeg kan prøve? Alt er grønt, noe som er tegn på feil. En 20 år gammel e46 med nesten 300k km skal ha noen ubetydelige feilmeldinger som skaper litt gult/oransj i ista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 27, 2021 Share Skrevet Februar 27, 2021 Anbefaler ikke å drive med slikt om natta. Fant feilen. Hadde glemt å pakke ut filene i other og en som er zips. Ligger i sqlitedb. Ga plutselig mening. E.C. og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Mars 18, 2021 Share Skrevet Mars 18, 2021 Noen i møre og Romsdal/Trøndelag med icom som har mulighet til å oppdatere istep på en 2014 f31? Er ettermontert 6WB og nbt evo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeTr Skrevet Mars 28, 2021 Share Skrevet Mars 28, 2021 (endret) Hei, noen som har brukt/installert Esys etter at siste BFU-tokenet gikk ut for Esys launcher 2.8.2(var vel ca et år siden)? Har ikke plass på pcen til å styre med VM hvor klokka er stilt tilbake så må få til en lokal variant av esys + launcher. Etter fryktelig mye googling i går fant jeg ut at det sirkulerer både token med 50-100års gyldighet og programvare for å omgå lisensen i esys launcher (token buster), men uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg ikke finne en nedlastingslink som funka til noen av delene.😢 Noen som har softwaren og kunne sendt meg? Eller hjulpet på annen måte? Er det andre løsninger som jeg har oversett? Endret Mars 28, 2021 av HeTr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furyon Skrevet Mars 31, 2021 Share Skrevet Mars 31, 2021 (endret) Hvor mye plass trenger man for siste versjon av Ista (4.28.3?) Ser nedlastningsfila er på 79gb. Endret Mars 31, 2021 av Furyon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå