Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Her er relativt nye e60-filer: http://www.seedpeer.me/hash.php?hash=55 ... ce9413d35e (på eget ansvar).

Man har daten-filer som trengs for kodingen sin del, de er bare et par mb mener jeg på. Så har man oppdateringsfiler som trengs for å oppdatere moduler, de er på endel gb. Somregel ligger alle disse som en pakke, men om man leter litt vil man nok finne kun kode-filene også. Man kan også laste ned kun kode-filene fra t o r r e n t e n om man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant SP-DATEN V47.1 på bukta som er på vei nå :) Den var bare 300 mb.. Så den kan vel umulig innholde oppdateringsfiler.

Det gjør forsovidt ingenting, for oppdatering holder jeg med langt unna.. :P (Dårlig erfaring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kun filer for koding ja. :)

Oppdatering er ikke noe jeg heller vil eller har planer om å gjøre. :) Unntaket er at jeg kunne tenkt meg å oppdatert CIC-en min slik at den takler combox (noe som krever OPS/ICOM :(), men om det går galt der så virker ihvertfall bilen fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk en feilkode når jeg koblet til, husker ikke helt hva det var.

Så gikk rett på NCS. :)

Men vil nesten tro at det er mulig og kode aux med progman, siden dette er en vanlig retrofit og noe bmw kan gjøre.. :) Kan hende det var pga. filene var for gamle for alt jeg vet.. :)

Har bestilt kabel fra one-stop electronics nå, gleder meg til den kommer i posten :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mottat Icom Ista, MEN jeg undervurderte pcen LOL, men har bestillt meg en Lenovo T 530 toppmodellen så den skal nok klare det meget lett :) bare og vente 14 dager på å få den levert......

Når jeg har lært meg med dette på min egen bil og naboen sin så kan eg gjøre litt oppdrag til en brøkdel av bmw.........kommer tilbake til det ;) (bergen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mottat Icom Ista, MEN jeg undervurderte pcen LOL, men har bestillt meg en Lenovo T 530 toppmodellen så den skal nok klare det meget lett :) bare og vente 14 dager på å få den levert......

Når jeg har lært meg med dette på min egen bil og naboen sin så kan eg gjøre litt oppdrag til en brøkdel av bmw.........kommer tilbake til det ;) (bergen)

Kunne godt tenkt meg og hørt om det er vits og kjøpe dette, har bestilt kabel fra onestopelectronics selv nå, ser ikke helt at jeg trenger icom.. Å ingen av maskinene jeg bruker til diagnose klarer progrsmmene.. :P gidder ikke bruke mye penger på en bra maskin til garasjen.. :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det spørs hva du er ute etter, jeg vil ha icom for å få lettere program og lettere skifte forskjellige moduler i biler, feks min egen Lm, med ncs så klarte jeg og mure (låse) min flett nye Lm, eneste alternativet var å enten betale 3-4000 kr til bmw eller kjøpe icom og gjøre det selv, Gjett hva jeg valgte??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei nå trenger jeg hjelp!

Har fått smelt inn Bmwscanner 1.4 på en Win7 laptop og det funker, så plugger i min 2000mod E39 og skal identifisere den. Dette funker ikke, får først IKE reading error, deretter EWS reading error. Kjenner stort sett ikke igjen modulene.

Leste i post 1 at jeg skal ha en rund ODB1 kontakt under panseret, denne finner jeg ikke, så vidt jeg kan se er det kun den ODB kontakten på venstre side inni det lille rommet på min bil.

Anyone?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nupe, det har jeg ikke, har ingen andre tilgjengelige biler å prøve på. Men jeg har googlet litt og ser flere som får slike errors som begynner og lodde inni adaptere, mellom noen pinner?

Typisk at jeg skal ha en 2000 modell, hvor det ble brukt ODB1 og ODB2. Og ODB1 er ikke på min bil noensted. Møk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noken som er flinke i Carsoft 6.5 her?

Eg får opp feilkode "201 control unit", når eg søker etter feilkoder i dme.

Er det feil i sjølve styreenheten(dme)?

Motor:m60b40.

Eg veit at oksygensensor nr 1 er defekt, så det kan vera den, men burde ikkje det då stå f.eks: control unit lambda?

Takkar for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...