Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at de gamle 911'ene (frem til 73(?)) er dyrere enn modellene som fulgte, frem til 1989 (964), da prisen tar seg opp igjen.

Pene VW-busser går vel for rimelig høye summer.

Hva med en Karmann Ghia?

1974_volkswagen_karmann_ghia_convertible_-_red_-_fvr-med.jpg

56_VW_Karman-Ghia-DV-11-GC_03.jpg

...og ja, den nye A-klassen er lekker. Det samme med CLA (ut fra bilder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre 74-911 har i mange år vært relativt lavt priset her i Norge (og Sverige), noe som har ført til at en god del norske 911 har blitt solgt ut av landet, hovedsaklig Tyskland. I Tyskland går pre 74-bilene for enorme summer, uten at jeg skjønner hvorfor.

Prisene i Norge har begynt å krype oppover, men betalingsviljen/markedet for de her til lands er ikke helt tilstede.

Ser ut som prisene er høye nå. De billigste pre-74 på blocket.se ligger ute til 485.000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at MB endelig begynner å kommer med bra saker igjen, godt å se

A klassen er moderne og stilig, langt mer så en F20!

Jeg snakker design her, kjøremessig aner jeg ikke

CLA virker dog litt krampeaktig på meg, designen er fantastisk på CLS, men her blir litt mindre vellykket, jeg ser hva de forsøker på, og jeg skjønner den, jeg syns bare det ikke fungerer.

Litt som forrige generasjon E87 i coupe, bilen blir for kort og stump for linjene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der satte du ord på hva jeg synes om CLA og! I det hele tatt veldig mange biler på markedet i dag som prøver å skjule mindre heldige proporsjoner med diverse designmessige grep. Kan forstå at det fort blir slik på små MPV-er og slikt, men Audi R8 burde de fått til uten kontrastpanelet på siden (som er der for å skape en illusjon av en mer kompakt bil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men Audi R8 burde de fått til uten kontrastpanelet på siden (som er der for å skape en illusjon av en mer kompakt bil).

Liker faktisk det kontrastpanelet jeg, det gjør at bilen skiller seg litt ut. Litt slik som en alpinhvit E92 M3 med sort tak. Det utgjør for min del litt av bilen. Men man får jo en roadster-utgave uten, se nederste bildet. Jeg synes dette fungerer, men med tak er kontrastpanelet et 'must' for meg. Alt er smak og behag selvfølgelig :)

2012-audi-r8-exclusive-selection-edition-coupe-photo-468503-s-1280x782.jpg

2012-audi-r8-gt-spyder-photo-430182-s-1280x782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at F-type har et særdeles heldig design! -Men reagerte litt på at de skryter vekten i artikkelen. Synes 1600 kg for letteste modell er ganske tungt. Til sammenligning veier V8-utgaven ca. det samme som XK8, som blir nevnt i artikkelen som en mye større bil. Burde vært overkommelig å slanke bort et par hundre kilo fra denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre 74-911 har i mange år vært relativt lavt priset her i Norge (og Sverige), noe som har ført til at en god del norske 911 har blitt solgt ut av landet, hovedsaklig Tyskland. I Tyskland går pre 74-bilene for enorme summer, uten at jeg skjønner hvorfor.

Fordi de eldste bilene er penere og tyskere har god smak?

Rent konkret mistenker jeg at 911 fra 60-tallet løftes i pris fordi etterspørselen etter annen luftkjølt hekkmotor fra samme periode er sterk og selges for høye priser. Jeg tenker da spesielt på Splittbuss og Porsche 356.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bilmodeller som f.eks VW T1/T2, Karmann Ghia og Porsche 911 "Urmodel" (1963-73) er det liten tvil om at entusiastene og markedet allerede for lang tid siden har spottet mulighetene i relasjon til verdistigninger og dermed investeringsmuligheter. Jeg tror bare det er et spørsmål om tid før det samme gjelder f.eks Golf I GTI og Porsche 911 "G-modell" (1973-89). Utfordringen i denne sammenhengen er saueflokk prinsippet... alle går den samme veien uansett om de vet hvorfor eller ikke. Ergo bør man finne mer skjulte perler som f.eks Porsche 914 og 924. Alternativt f.eks Golf II GTI 16V, GTI G60 eller Rallye Golf... :)

Den nye Jaguar F-Type har et fantastisk design... bare baklyktene og integreringen av disse er Ferrari x 100... minst... 8)

pu13asvxon9y6y299v6w.jpg

Det er åpenbart ganske mye musikk fra 70 og 80-tallet jeg ikke fikk med meg. Ikke fordi det nødvendigvis er dårlig, men mine interesser gikk en annen vei. Jeg hørte mer på The Clash og Pink Floyd enn f.eks Led Zeppelin (Robert Plant kom senere for meg). Jeg er for ung i forhold til Beatles, Rolling Stones, ABBA, og f.eks Jimi Hendrix (han kom også senere for meg), men 70-talls band som var inspirert av disse gutta hørte jeg en del på da jeg var helt ung... ELO, Wings (Poul McCartney), Manfred Mann, Gary Numan, The Alan Parsons Project etc... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...