Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen eies vel av en person som jeg tror tilhører Sahara Beige E10(1602, 2002 osv) gjengen som kjører mye sammen i BMWCCN, en virkelig entusiast! Jeg mener at om man er flink til å følge opp bilen ved feil som dukker opp underveis så slipper man unna de store utgiftene som følge av skippertak. Det kreves nok at man er veldig interessert i å holde slikt i orden for at man skal eie en slik bil uten å bli lutfattig. Ikke noe bil for meg, men for min bror som kan sitte å pitle med ting som i mine øyne er så lite viktig, kan det være det.

 

Snakket med en av sjåførene til Stoltenberg for mange år siden, jeg var den gang gutt på tråsykkel og da jeg så de feite chrome-nyrene komme mot meg var det bare om og gjøre å få snudd i en fei, og sykle som en gal! En 760 live er noe helt annet enn på bilder, E65 generelt! Det er en mektig bil, med en design som må vokse litt på deg! E60/E61 likte jeg ikke så godt når de kom ut feks. Men liker designet idag. Tidløst synes jeg ikke designet er men.. :P Stoltenberg sin er vel Facelifted E65?

 

DSC00084.jpg

DSC00085.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte en 760i selges i Norge

 

attachicon.gif39_144162546.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44557839

 

Ikke akkurat den peneste bil BMW har designet, men fasinerende med V12! Tør ikke tenke på hva det koster å holde denne i topp stand når ting begynner å gå i stykker...

Nja, sett hvor spesielle disse bilene er generelt sett så synes jeg dem ikke er fullt SÅ sjeldene. Har jo alltid ligget ett par til salgs på Finn til en hver tid, men de har ligget svært lenge riktig nok og få har vært like strøkene som denne du linker til her. Dette er ren og skjær uber klasse med luksus i lange baner og V12er, klassisk luksuslimosin med andre ord 8)

Stoltenberg kan kan nok kjøre 760 ja, han kjøper jo bil avgiftsfritt. Kongen hadde iallfall litt samvittiget igjen og gikk for F01 740 Active Hybrid da han kjøpte seg ny privat bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å vite at det i første omgang kun er den kommende 1-serie GT som får FWD. Muligens får hele 1-serien FWD ved neste generasjonsskifte.

 

Peter Schwarzenbauer, som er styremedlem i BMW AG med spesielt ansvar for Mini, nevner i et intervju med Automotive News Europe at Mini Mrk.III vil dele plattform (den såkalte ULK plattformen som er utviklet for forhjulstrekk) med BMW 1-serie GT og X1. Dermed tyder mye på at BMW ikke ønsker å endre vesentlig på de tradisjonelle modellene når det gjelder drivlinjen. Heldigvis... :)

 

http://www.autoblog.com/2013/10/12/next-gen-mini-could-sire-10-different-models-including-phev/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKW: En artig historie vedr. din fars Citroën CX. Jeg har vel nevnt det tidligere, men NRK´s gamle roadmovie... "En palme ved reisens slutt"... der Rune Gogstad, Geir Schau og kameramann Øystein Bache kjører en gammel CX stasjonsvogn tilbake til Frankrike slik at den kan dø på en verdig måte er vel verdt å bruke litt tid på for alle som er bare litt glad i Citroën... :)

 

http://tv.nrk.no/serie/palme-ved-reisens-slutt/ouha17000103/sesong-1/episode-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltenberg kan kan nok kjøre 760 ja, han kjøper jo bil avgiftsfritt. Kongen hadde iallfall litt samvittiget igjen og gikk for F01 740 Active Hybrid da han kjøpte seg ny privat bil ;)

Nå er det vel helst fordi Stoltenberg ikke kjører selv, og at hans bil er en "skuddsikker" utgave. Sammen med denne bilen følger alltid en eller to X5er. Det er derfor en grunn til at han kjører nettopp en 760.

 

Kongens bil har jeg fått se på ofte grunnet mye arbeid på slottet og den blir vel mer vasket enn brukt :P Om F01n er kjøpt på statens apanasje vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87,5% var verditapet på vår 2003 E46 318d Touring etter 9,5 år og 326000 Km. Umiddelbart virker dette som et stort verditap, men i forhold til antall kjørte kilometer synes jeg ikke at det er så ille. Verditapet er ca. 1,3 kroner pr. km. Når det gjelder de totale driftskostnadene er det litt vanskeligere å finne eksakte tall, men antall forbrente liter med diesel har vært ca. 20000. Med en gjennomsnitspris på ca. 10 kroner pr. liter her i Danmark svarer dette til ca. 200000 kroner eller ca. 0,62 øre pr. km. Service og deler har vi beregnet til å ha vært gjennomsnitlig ca. 8000 kroner pr. år eller totalt ca. 76000 kroner. Dette tilsvarer en servicekostnad på ca. 0,24 øre pr. km. I tillegg kommer dekk og annet løsøre til gjennomsnitlig ca. 2000 kroner pr. år (det er billig å kjøre på 195/65-15 dekk). Dette tilsvarer totalt ca. 19000 kroner eller ca. 0,06 øre pr. km. 

 

Totalt skulle dette gi en driftskostnad inkl. verditap på ca. 2,22 kroner pr. km. Dette er imidlertid en grov vurdering så hvis vi legger til en mindre sikkerhetsmargin på ca. 10% burde en totalkostnad på ca. 2,50 kroner pr. km være nogenlunde korrekt. Dette er jeg meget fornøyd med... :)      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av den e65'n kom bort å beskua e23'n en gang, virka som en meget BMW-glad person som ikke nølte med å dele sine historier om BMWCCN og bilturer generelt :) 
(Han brukte sine ben som fremkomstmiddel da vi møttes) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Porsche bygget i forbindelse med Porsche´s 50 års jubileum i 1981 bl.a 200 stk. 911 SC i en såkalt meteormetallic farge. Interiøret var holdt i en vinrød farge med en tilsvarende skinn/stoff kombinasjon på setene og sidepanelene. Setene har også teksten "F. Porsche" gravert inn i hodestøttene. Umiddelbart ser hverken felgene eller speilene ut til å være originale jmf. G-serien (les: de er nyere). Jeg tror faktisk heller ikke at vingen er original i relasjon til jubileumsspesifikasjonen. Uansett en fin klassiker som i de rette hendene kan bli en fin bil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!... flott design og nesten enda mer flott filming. Designet på 16C Galibier er helt tydelig retro, men det er gjort på en helt utrolig elegant måte... sobert. Bilen den trekker historiske veksler på er Type 57 inkl. modellene Atlantic og Atalante som ble bygget i perioden 1934-40. Nettopp denne perioden er etter min mening utrolig interessant i et teknologisk utviklingsperspektiv. Den er som en slags teknisk og designmessig kambrisk eksplosjon der utviklingen tok fart og helt fantastiske nye produkter og stilretninger ble skapt.

 

Et annet veldig godt eksempel på dette er BMW 328 Special München anno 1939. Tenk om BMW kunne gjøre som Bugatti å utvikle en bil eller et konsept basert på den... :)

 

gallery_38233_76_913926.jpg

 

gallery_38233_76_1168320.jpg

 

gallery_38233_76_1391564.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...