Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Bærre lækkert... :)

 

Jeg må si jeg liker det jeg ser, uten å ha lest noen tester ennå så tror jeg nok at vi kan konkludere med at "the boss" is back ;) Jeg liker også at BMW har tatt designet på F30 litt lengere enn hva de har gjort med F10 M5 som av mange har blitt kritisert for å være alt for anonym, særlig i motsetning til E60 M5. Jeg ble umiddelbart litt skuffet over at de kun hadde økt effekten med 11 hester, men så er vekten redusert med 80 kilo og bilen har forfinet teknikk. Likevel så går BMW ut offisielt med 0-100 på 4,1 sekund til 100 og det er en del raskere enn E92 M3 som brukte 4,6 sekunder. Til sammenlikning så går C63 AMG Edition 507 til 100 på 4,2 sekunder tross 507 hester......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å se at de designmessig har fått blåst opp skjermene og endret bilene mer fra standardutgavene denne gang. Mer som de gjorde med E46 M3. E9x M3 er jo altfor anonym og kjedelig etter min mening.

Så gjenstår det å se hvordan de er å kjøre da - det er jo tross alt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... og akkurat dét er jeg ikke spesielt bekymret for. Jeg er ganske sikker på at den nye M3/M4 er forrykende når det gjelder kjøreegenskaper. Jeg liker også designet selv om jeg i likhet med deg Magnus faktisk synes at M3 er mer elegant enn M4. F30 er også såpass stor at fire dører gir mer mening enn tidligere i relasjon til at dagens 3-serie egentlig er en semi 5-serie. Det er imidlertid ingen tvil om at BMW med dagens M4 overordnet er tilbake der de designmessig var med E46 M3. Den er passe rå og sexy uten at det blir vulgært... akkurat slik en "M3" skal være. Noe helt annet er at jeg stadig ikke ordentlig forstår hvorfor det er nødvendig å kalle M3 Coupé for M4... :-s

 

Christer Glenning var bare herlig og reportasjen om det som den gangen var den nye Baby-Benz´en vekker gode minner. Tre stykker W201 har jeg hatt... til og med en med 4-trinns gearkasse som det blir gjort et poeng ut av i videoen. MB´s gearkasser på denne tiden var solide, men helt håpløse å gire med. Makan til mer "firkantet" gearkasse skal man lete lenge etter. BMW var lysår foran med deres silkebløte og hurtigskiftende gearkasser. Man gjorde seg selv en stor tjeneste ved å kjøpe automatgear hvis man kjøpte en W201, men de gearkassene var til gjengjeld veldig bra dog ikke spesielt sportslige.

 

Jeg husker også med stor glede "Is Born" seriene til Mark Evans. Igjen... det er et eller annet med britene og slike TV serier. Dette bare kan de til fingerspissene. Den entusiasmen Mark viste i forhold til teknikk og praktiske problemløsninger var direkte smittsom. Jeg og resten av familien satt iallefall benket rundt TV´en når hans programmer ble vist. Det er utrolig å tenke på at han egentlig er veterinær... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærre lækkert... :)

 

 

Jeg synest fronten til 3/4 serie er en tragedie fra a til å.  Det virker jo nesten som om det er rieger eller noen annen lavmåls stylingleverandør som har stått for designet...

 

E90 var jo litt av samme ulla, bare med tanke på lyktene. Da kunne man derimot kjøpe e92 for å få noe som var visuelt aksepterbart, men her er det jo ingen lykkelig slutt uansett. ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker F30 (spesielt arrangementet med lysene) og jeg synes absolutt at BMW designmessig er på rett spor med hhv. M3 og M4. Jeg synes imidlertid også at F30 er såpass stor at den som "M3" faktisk ser bedre ut som sedan enn som coupé. M4 smaker for mye av en GT i E24/E31 tradisjonen. E90 har jeg aldri ordentlig likt. Jeg fikk aldri "vil ha" følelsen selv om den som facelift er mye finere enn prefacelift varianten. En pent brukt E91 med facelift, litt motor, lett senket og en oppsetning pene felger slår aldri feil. Det kan godt være at jeg ender opp med en slik bil når alt kommer til alt. Time will show.

 

Jeg synes at F30 M3/M4 designmessig først og fremst trekker veksler på E92 M3 GTS. Dette er ikke særlig overraskende iom. at det var den kommersielle toppmodellen når det gjelder M3 Mrk.IV og det er derfor ikke unaturlig at BMW søker en form for overlapping av modellene. E92 M3 GTS hadde 450 HK, mens den alminnelige M3 modellen hadde 420 HK.

 

gallery_38233_76_255401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pagani er en mann som garantert kommer til å havne i historiebøkene for alle de rette årsakene. 

 

Når man går og tar opp lån for å kjøpe en autoclave av egen lomme når sjefen hos Lamborghini sier det ikke trengs, da forstår man nivået av dedikasjon. Egentlig sier det mye bare at han forlot Argentina for å oppnå sin drøm. 

 

Det er samme med Mr. Koenigsegg. Begge disse karene er store visjonærer som sjelden lurer på hvordan de skal gå videre. Riktignok har de opptjent seg privilegiet å designe nesten helt uten å behøve tenke på salgspris. Det lønner seg åpenbart å "catering for the super rich". Er det eksklusivt og spektakulært nok så betaler folk hva som helst.. 

 

Hver gang jeg ser en bilde eller film dokumentar fra Pagani eller Koenigsegg fabrikken blir man ukonsentrert en GOD stund i etterkant.. og Gud forby, aldri se rett før man skal legge seg. :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...