Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja... jeg er helt enig, men det kommer sikkert en mer ordentlig film siden. Tesla har vært litt mer aktive på FB og det er bl.a ført en dagbok/blogg over turen mer flere artige bilder. USA er uansett verdens beste land når det gjelder å kjøre bilturer/roadtripper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Mercedes-Benz virkelig har kommet seg de siste årene. Dette er den nye S-klasse Coupé (altså ikke CL) og i min bok utstråler den utvilsomt en stor grad av "distributed presence" som britene sier. Det er mer pondus og tyngde over designet enn designet er direkte elegant og vakkert. Den helt store nyheten er at modellen også kommer med 4Matic (altså 4x4)...  :)

 

 

By the way... vedr. filmen fra Tesla og rekordforsøket med Model S la jeg merke til at de omtaler modellen som Model S sedan. Ergo tror jeg at vi snart kan forvente å se en Model S stasjonsvogn i salgslokalene hos Tesla Motors... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en elegant bil, men jeg trenger litt (les: noe) tid på å venne meg til bakenden, og spesielt baklyktene. Førsteinntrykket mitt var at de igrunn så litt billige ut. Synes S-klasse sedan er mye bedre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser litt 6 serie i bakenden på nye S klasse Coupe, og når jeg kommer helt rundt hekken så minner den om siste generasjon Saab 95. Ellers så er det ikke bare BMW som gjør det tungvint med navnene, hva var galt med CL? S klasse Coupe er bare tungvint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Tradition (historie), men allikevel både spennende og veldig flott presentert av JF Musial. Bildene fra det sydlige Tyskland i begynnelsen er intet mindre enn fantastiske (elsker området)... :)

 

 

Del 2 av JF Musial´s besøk hos Audi. Her ser vi virkelig noen av bilhistoriens mest signifikante modeller... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mercedes gjør utrolig mye riktig om dagen og istedet for å ekspandere modellrekken i flere modeller slik BMW gjør forminsker man dem slik at det skal bli lettere å holde styr - smart! Den nye S-klasse coupe er defintivt lekker og jeg er spent på om BMW vil fremskynde et kommende CS II / 8-serie prosjekt nå som Mercedes er på banen. Jeg synes den nye AMG GT ser spesielt lovende ut og Mercedes har jo virkelig skjønt bruken av "GT" betegnelsen i motsetning til BMW. BMW må nok henge i snart dersom Mercedes ikke skal overta tronen som mestselgende produsent.

 

1237334558134997532.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. designet på den nye S-klasse Coupé legger jeg merke til spesielt én ting og det er hvor langt forover frontakselen nå er plassert. Det er mer eller mindre BMW fakter over hvordan Mercedes-Benz nå bygger biler. Rent dynamisk har vi sett denne utviklingen komme i ganske lang tid (senest med W212), men det kan virke som om de aller fleste allikevel er litt overrasket over denne utviklingen.

 

Det er jeg ikke fordi Mercedes-Benz begynte denne transformasjonen allerede på 80-tallet med W124 og W201 (som faktisk hadde en veldig fornuftig vektfordeling... typisk 51:49). Fusjonen med Chrysler i 1998 var imidlertid et eklatant sidespor som i nesten 10 år medførte at den tyske ledelsen av firmaet mistet fokuset. Idag er Chrysler solgt til Fiat (som utvilsomt er en vesentlig mer passende partner) og Mercedes-Benz stormer igjen fremover teknologisk og ikke minst designmessig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden vi har hatt en skikkelig amerikansk bil av den gamle skolen i tråden. 1967 Plymouth "Cuda" Formula S med 5-trinns manuell gearkasse i kombinasjon med en Mopar 340 ci (5,6 liter) V8 er definitivt ikke det værste som kan representere Onkel Sam. Barracudaene kom også med HEMI V8 motorer opp tom. 440 ci (7,2 liter). Dette var omtrent det nærmeste man kom europeiske sportsbiler på amerikansk før bensinkrisen i 1973/74 satte en stopper for den tradisjonelle big block V8 motoren med forgasser. Disse motorene utviklet lett 300-400 HK og 500-600 Nm uten ladeluft... altså for snart 50 år siden. I like... sånn den nye Mercedes-Benz S-klasse Coupé og dens like i mente... ;-)

 

   
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...