Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

F01 en virkelig en klasse for seg når det gjelder komfort, litt skuffende mange plastdetaljer i interiøret på en sånn dyr bil men sånn er det nå enn i dag. Er selv så heldig å ha fått kjøre noen mil i en 730d og det var en fin opplevelse må jeg si. Men den er stor og tung og slik føles den på veien også, jeg liker det sånn men jeg setter også pris på agile og dynamiske kjøreegenskaper en 3 serie byr på. Derfor kjører jeg F10 530d så får jeg litt av begge deler :D

Går noen 750I med X-drive i byen her, den ene er visst nok "chippa" til 490 hester og er således ganske frisk 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for tipset om BMW forhandleren Niederlassung. De har en stor MC-avdeling og jeg fikk kjøpt alt jeg trengte og litt til.

 

Var på BMW Welt og på museet. M235i må være noe av det flotteste fra BMW på lang tid. Denne skulle jeg gjerne ha hatt!

 

attachicon.gifM235i.jpg

 

Hyggelig å kunne være til litt praktisk hjelp og jeg er helt enig med deg vedr. 2-serien Coupé. Den er helt klart en av de fineste modellene BMW har på programmet idag. Small Is Beautiful... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... med årene har jeg bare blitt et skikkelig a-menneske. Jeg trenger heller ikke mer enn 5-6 timers søvn... :)

 

Apropos Norbert Singer som figurerer i denne filmen:  https://www.youtube.com/watch?v=Y0lQLPUTFa8 som tar for seg Porsches suksesser på Le Mans. Singer spilte som konstruktør og designer en nøkkelrolle gjennom hele 16 seire for Porsche på Le Mans fra og med 917 i 1970 til og med Porsche 911 GT1 i 1998. Det var også Singer som utviklet 911 til en seriøs racingmodell med bl.a 935. Singer Vehicle Design er en hyllest til Norbert Singer og du verden for en vakker konstruksjon de bygger. Rent konkret handler det om en 964 som visuelt er "backdatet" til en slags 911 urmodell, men med store tekniske forbedringer av bl.a Cosworth. Vi tåler å se denne videoen med Chris Harris en gang til... fantastisk... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De få R129 jeg ser er 300SL med senk og felg - det jeg ALDRI ser på gata er originale og herlige R129, og da gjerne 500SL. 600SL er ekstremt sjeldent.

 

 

I nærområdet mitt så har jeg faktisk både en veldig strøken 500sl og en 600sl.

sl500 er senket med litt større tidstypiske felger som passer 100%. Denne ser ut til å være i bruk året rundt

sl600 ser ut til å være ganske orginal i forhold til høyde. Sitter nok 16" på den også, men er med litt større kant så er ikke orginalfelger.

600 står også blandt flere andre litt eldre MBer. En god del w124 bilder, og en førstegenerasjon ML. Så er tydeligvis en MB samler som eier den.

 

Som cruiserbil er jo en V8/V12 med automat noe helt annet en M3/M5. Så for kjøring rundt i Oslo-gryta fredagkveld ville jeg valgt en R129 over M3 hver eneste gang. Tror jeg ville valgt R129 i stedet for Porsche også. MB'n er på ett helt annet nivå som cruiser. Ellers så ville ikke en engelsk cab med V8 og automat vært det verste heller. (les JAG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Legg merke til kjøringen ca 7 min ut i videoen. I USA har man lov til å svinge/kjøre til høyre på rødt lys. Han tok vel en "spansken" siden han egentlig skulle til venstre og ikke orket å vente på grønt lys. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... dette nummeret kan man litt avhengig av sted og trafikksituasjonen faktisk helt lovlig gjøre her i Danmark også. Som nordmann la jeg imidlertid i likhet med deg merke til kjøringen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt feriehus i Danmark en uke i slutten av juli, i Rømø. Du har ikke noe tips til autofile begivenheter som ikke er en alt for lang kjøretur unna? Det er jo nesten på tyskegrensen, så jeg håper det er noe museeum eller noe slikt man kan sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[space]: Gratulerer med ny fin bil og som jeg sa til deg et annet sted har du definitivt sansen når det gjelder å finne elegante skinninteriører... :)

 

Rublings: Autofile begivenheter i nærheten av Rømø? Hmmm... ikke på stående fot, men naboøyen Sylt er et slags nordlig tysk St. Tropez med dertil velhavende innbyggere/gjester som har fine biler. Det formelig kryr av fine biler på Sylt i sommermånedene. Ellers bør dere besøke de nærliggende småbyene Ribe, Sønderborg og Flensburg.

 

En artig sammenligning... :)

 

 

Min drømmebil... :)

 

http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/911-pre-89/1968-porsche-911-l-sunroof-coupe/2392307?isexperiment=true

 

porsche-911-pre-89-S1208949-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt feriehus i Danmark en uke i slutten av juli, i Rømø. Du har ikke noe tips til autofile begivenheter som ikke er en alt for lang kjøretur unna? Det er jo nesten på tyskegrensen, så jeg håper det er noe museeum eller noe slikt man kan sjekke ut :)

 

Autobahn starter ikke langt fra Rømø og de ganger jeg har kjørt over grensen fra Danmark har det vært relativt lite trafikk frem til Hamburg.

 

Jeg har tidligere leid passende redskap rett over grensen her:

 

post-69487-0-20109600-1403210509_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...