Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Som en Mercedeselsker så ser jeg ikke hvordan Fredrik90 kan si at nye S klasse coupe er "stygg"... Markedet for denne bilen, folk med veldig mye penger, vil faktisk kjøpe denne i bøtter og spann nettop fordi den er over the top og overlessa med designelementer etc.. Du kan få coupeen og s-klassen med "premium luxury package" til den nette sum av 99tusen kroner... Denne gir interiøret ett løft og har andre materialer etc... Og guess what...bilen blir da ENDA mer vulgær i dine øyne.. Leste på nette for noen dager siden at denne pakken er solgt på 8/10 biler i Usa.. Forskjellen er bare at markedet på nye S klassen er pengesterke amerikanere og asiatere...ikke bimmersmedlemmer :P

 

Hver gang en ny modell lanseres så er det blanda følelser... samme var det med F10 når den kom sammen med F01.. Man så  ikke forskjell...Men man gjør det nå...små ting som butt nese/front på F10/01 var STYGT når det kom, men ser fint ut nå..

 

Mercedes er på fremmarsj når det gjelder design og streetepresence igjen... De satser i alle segmenter og satser på "guttas våte drøm" med riktige motorer etc..for å si det slik da... jeg hadde hellerkjøpt S-Coupe enn i8... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en Mercedeselsker så ser jeg ikke hvordan Fredrik90 kan si at nye S klasse coupe er "stygg"... Markedet for denne bilen, folk med veldig mye penger, vil faktisk kjøpe denne i bøtter og spann nettop fordi den er over the top og overlessa med designelementer etc.. Du kan få coupeen og s-klassen med "premium luxury package" til den nette sum av 99tusen kroner... Denne gir interiøret ett løft og har andre materialer etc... Og guess what...bilen blir da ENDA mer vulgær i dine øyne.. Leste på nette for noen dager siden at denne pakken er solgt på 8/10 biler i Usa.. Forskjellen er bare at markedet på nye S klassen er pengesterke amerikanere og asiatere...ikke bimmersmedlemmer :P

Hver gang en ny modell lanseres så er det blanda følelser... samme var det med F10 når den kom sammen med F01.. Man så ikke forskjell...Men man gjør det nå...små ting som butt nese/front på F10/01 var STYGT når det kom, men ser fint ut nå..

Mercedes er på fremmarsj når det gjelder design og streetepresence igjen... De satser i alle segmenter og satser på "guttas våte drøm" med riktige motorer etc..for å si det slik da... jeg hadde hellerkjøpt S-Coupe enn i8... ;)

Jeg kan ikke se at jeg synes nye S Coupe er stygg, men jeg har sagt at den er litt for vulgær og at designet blir rett og slett litt for voldsomt. Som jeg også skrev (har du i det hele tatt lest mine tidligere innlegg i saken) så blir det spennende å se hvordan markedet reagerer på denne nye designrettningen til MB, det gjenstår å se. Jeg vet bare at forrige gang de forsøkte seg med liknende designmessig stunt var med W140 og det gikk ikke akkruat som planlagt, akkurat som med BMW sin E65 (den solgte dog bra selv om den ikke så ut)

Slik verdensmarkedet er i dag så skal man ikke se bort ifra at MB lykkes denne gangen, men det bør jo heller ikke være så vanskelig da CL/ S Coupe egentelig ikke har noen konkurrenter i sin pris eller klasse (noe BMW har tenkt å gjøre noe med). Når det er sagt så er S Coupe finere enn S klasse synes jeg, denne er ikke mye pen dessverre. Du er veldig glad i presisere at vi som diskuterer på forum ikke har noe vi skulle sagt da vi aldri kommer til å ha råd til slike biler, hva er vitsen om vi bare skal diskutere biler vi har råd til.

F01 sliter jeg litt med fronten på, forrige S klasse var en mye penere og elegant bil sånn sett. F10 forelsket jeg meg i ved første øyekast, noe den samlede bilpressen også gjorde. Den er fortsatt klasselederen selv 4 år ut i sin livssyklus :)

Prescence har Mercedes mye av, særlig via AMG modellene som virkelig roper høyt om oppmerksomheten selv om de nødvendigvis ikke går så bra som de gir inntrykk for (misforstå meg rett) :) Og ja, jeg ville også hatt S Coupe i stede for I8 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..tror jeg glemte ett avsnitt eller to i det jeg skrev avsnittet...Er helt enig med deg! Mercedes satser på de pengesterke mens bmw satser på de miljøfanatikerne som vil ha seg en premiumbil.. w140 ble lansert rett etter jappetiden knakk, folk tok selvmord fordi de tapte penger etc (satt på spissen) så det var en av grunnene til at den modellen aldri nådde den storheten den fortjente..Utover det så var bilen ett teknisk underverk og kvaliteten er upåklagelig!

 

Ny S-klassene (coupe sedan lang og x-lang) vil nok regjere markedet i en del år fremover... F01 er "forrige modellen", og S-coupe har ingen direkte konkurrent dessverre... Men som sagt...vi får se hva markedet sier om par år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..tror jeg glemte ett avsnitt eller to i det jeg skrev avsnittet...Er helt enig med deg! Mercedes satser på de pengesterke mens bmw satser på de miljøfanatikerne som vil ha seg en premiumbil.. w140 ble lansert rett etter jappetiden knakk, folk tok selvmord fordi de tapte penger etc (satt på spissen) så det var en av grunnene til at den modellen aldri nådde den storheten den fortjente..Utover det så var bilen ett teknisk underverk og kvaliteten er upåklagelig!

Ny S-klassene (coupe sedan lang og x-lang) vil nok regjere markedet i en del år fremover... F01 er "forrige modellen", og S-coupe har ingen direkte konkurrent dessverre... Men som sagt...vi får se hva markedet sier om par år :)

Ja BMW har fokusert veldig på miljø de siste årene, kjedelig men spennende det også på sin måte. Jeg tror at med MB sitt trekk i rettning luksus og overdådighet nå vil sørge for at BMW må prioritere dette, hvilket de også har planer om å gjøre. Vi har allerede sett konseptet Vision Future Luxury og ryktene går om en helt ny V12er under utvikling samtidig med en ny stor Coupe (som jeg håper blir hetende 8 serien) På høy tid vil mange mene :)

W140 led litt under ettervirkningene fra jappetiden, akkruat som E31 850I :) Begge biler som fortjente bedre enn det dem fikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..tror jeg glemte ett avsnitt eller to i det jeg skrev avsnittet...Er helt enig med deg! Mercedes satser på de pengesterke mens bmw satser på de miljøfanatikerne som vil ha seg en premiumbil.. w140 ble lansert rett etter jappetiden knakk, folk tok selvmord fordi de tapte penger etc (satt på spissen) så det var en av grunnene til at den modellen aldri nådde den storheten den fortjente..Utover det så var bilen ett teknisk underverk og kvaliteten er upåklagelig!

Ny S-klassene (coupe sedan lang og x-lang) vil nok regjere markedet i en del år fremover... F01 er "forrige modellen", og S-coupe har ingen direkte konkurrent dessverre... Men som sagt...vi får se hva markedet sier om par år :)

S klasse vil regjere endel år, neppe.

Kommende 7 serie vil sette en ny standard i klassen teknisk og ifht vekt.

At man kan få godlukt i S klasse er kanskje festlig for en araber eller en russer.

Men for de fleste andre er det viktigere at BMW er teknisk svært langt fremme med sine i modeller. Noe kommende G (nye 7 serien) vil understreke ytterligere.

Mercedes forsøker å bygge videre på luksus. Maybech var jo en stor suksess.

;-)

Neida, MB bør og skal bygge videre på sine grunnverdier. Men også her vil BMW komme sterkt.

X7 vil bli en X5 dimensjonert SAV men med teknikk og interiør ifra en 7 serie.

Og det er bare starten.

Vi vil sannsynligvis se en model som ligger over 7 serien, men som ligger under RR.

Så MB skal få kjørt seg kraftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg igjen :)

Jeg mener at 7 serie har mer eller mindre ledet an i klassen siden E38, da tenker jeg på teknikk, innovasjon og dynamik :) Hva nytt og nyttig er det egentelig MB S klasse (som ifølge alle er ett utstillingsvindu for kommende teknologi) har tilført bilverdenen siden 80 tallet, cruisecontroll med avstandsmåler og keyless nøkkel? BMW har siden slutten av 80 tallet gitt oss, Xenon, navigasjon, Idrive, Nigth Vision, dieselteknolgi, førerassistent systemer osv..

Jeg mener ikke å trykke MB ned med det jeg sier nå, produsenten har min respekt når vi tenker på historien og gutsen til å gjøre noe utradisjonelt (f eks Black Series) men å slå hånden i bordet å si at S klasse leder an fordi den byr på mest luksus blir helt feil. Det er spennende den rettningen MB har peilet seg inn på, luskus står helt klart som førsteprioritet og det er spennende å se om det holder. Det BMW alltid har vært gode på er å kombinere ting, som f eks sport og komfort og innovasjon kombinert med sport og comfort. Det er en vinnerformel som har brakt BMW til dit de er i dag, verdens største premiumprodusent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V6ern er ikke noe særlig i slike Mustanger, blir artig først når man kommer opp på 4 liters V8er og 300 hester :) Skal selv til USA om ett års tid og da blir det å leie en Camaro SS hos Hertz Adrenaline Collection (som nå også er tilgjengelig i Norge) ;) Frister litt å bytte litt leiebil under oppholdet, har tenkt litt på å leie en Cadillac Escalade men den er jo i bunn og grunn en Tahoe som vi har her hjemme så er ikke så spennende. Men en Lincoln Continental hadde ikke blitt feil, bare for å kjøre noe skikkelig amerikansk ;)

 

Mange Camaro'er her og en del av de er SS. "Less is more" har ikke helt slått an i Miami - spesielt hva felger angår

 

post-69487-0-68320500-1404002309_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gromt der men også mye smakløst, som eldre amerikanere med kjempefelger. Fiat 500 er populær i USA, noe også franske biler var opp til begynnelsen av 90 tallet. DS, CX, Peugeot 505, 405, Reanult 5, 16 og 18 var alle modeller som solgte i USA da de var nye :)

Forsatt i dag så finnes det modeller ifra Europa som jeg blir overrasket at fantes i USA også, som Ford Sierra og Scorpio som ble solgt under Mercury. Eller Opel Omega B som ble solgt som Cadillac :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ocean drive?

Husker det var mye kult på Miami beach når jeg var der for ett par år siden

 

Ja, bildene er fra Ocean Drive eller rett i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som føler at denne tråden har sklidd ut?

 

Anyway..kom nettop hjem fra en helg i danmark...Er en del småbiler der...Men VELDIG mange normale biler med normal motor... så enormt mange porscher dure rundt i køben, samt flere m3/amg modeller... Så at danmark er overlessa med små Up! modeller er litt overskrytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at tråden har sklidd ut. Det avgjørende er at innleggende har et formål/budskap og i denne sammenhengen synes jeg at bilene fra Ocean Drive i Miami kan tjene som et eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det (og jeg er ganske sikker på at RNJ er enig i dette). Konseptet med overdimensjonerte biler og felger er vel omtrent så langt fra hva jeg liker som det er mulig å komme. Fiat 500 og Citroën DS er imidlertid interessante og mon ikke årsaken til at Fiat 500 er populære i statene er at Fiat nå eier Chrysler. Det har gitt Fiat et forhandlernettverk i USA og dermed gjort det praktisk mulig for amerikanerne å kjøpe bl.a Fiat 500... :)

 

Apropos føljetongen om interessante russiske ingeniørbedrifter (til en forandring og som noe helt annet)... Beriev Be-200 og Mig 29 i full HD... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som føler at denne tråden har sklidd ut?

 

Anyway..kom nettop hjem fra en helg i danmark...Er en del småbiler der...Men VELDIG mange normale biler med normal motor... så enormt mange porscher dure rundt i køben, samt flere m3/amg modeller... Så at danmark er overlessa med små Up! modeller er litt overskrytt...

Vel...nå er det nå enn slik at 9 av 10 solgte biler i Danmark er små biler som Up, Aygo og Polo :) Men i København som i alle andre europeiske storbyer så bor det mye pengesterke folk, som også kjører dyre og eksklusive biler tross høye avgifter. Dette er jo også Oslo ett glimrende eksempel på :) Sist jeg var i Danmark (kjørte igjennom til Tyskland) så fikk jeg se både nye RS6, E65 745I og E39 540I samt andre gromt motoriserte biler. Men disse har lett for å forsvinne i mengden av heller små biler og øvrige smør og brød biler med spartansk motorisering synes jeg :)

En annenting som jeg har lagt merke til i spesielt Sverige og Danmark er at BMW er ikke like godt representert på veiene som i Norge, men de som går der har gjerne større motor. I Norge er nesten annenhver bil en BMW 320d, 520d eller 525d mens i nabolandene så er kanskje hver tiende bil en BMW 328I, 330d eller 530d. Mulig det bare er meg men det er iallfall mitt inntrykk, kjøper de først BMW så velger de gjerne større motor. Ikke som i Norge hvor man bytter inn Passaten for å kjøpe 520d, bare for å kjøre BMW ;) Se bare på hvor mange som har satt seg i dyp gjeld og kjøpt seg Tesla Modell S, kun for å bli sosialt akseptert. I realiteten så har de fått en bil som har begrensede bruksområder og likevel ikke mindre utgifter til bil pga høyere låneavdrag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...nå er det nå enn slik at 9 av 10 solgte biler i Danmark er små biler som Up, Aygo og Polo :) Men i København som i alle andre europeiske storbyer så bor det mye pengesterke folk, som også kjører dyre og eksklusive biler tross høye avgifter. Dette er jo også Oslo ett glimrende eksempel på :) Sist jeg var i Danmark (kjørte igjennom til Tyskland) så fikk jeg se både nye RS6, E65 745I og E39 540I samt andre gromt motoriserte biler. Men disse har lett for å forsvinne i mengden av heller små biler og øvrige smør og brød biler med spartansk motorisering synes jeg :)

En annenting som jeg har lagt merke til i spesielt Sverige og Danmark er at BMW er ikke like godt representert på veiene som i Norge, men de som går der har gjerne større motor. I Norge er nesten annenhver bil en BMW 320d, 520d eller 525d mens i nabolandene så er kanskje hver tiende bil en BMW 328I, 330d eller 530d. Mulig det bare er meg men det er iallfall mitt inntrykk, kjøper de først BMW så velger de gjerne større motor. Ikke som i Norge hvor man bytter inn Passaten for å kjøpe 520d, bare for å kjøre BMW ;) Se bare på hvor mange som har satt seg i dyp gjeld og kjøpt seg Tesla Modell S, kun for å bli sosialt akseptert. I realiteten så har de fått en bil som har begrensede bruksområder og likevel ikke mindre utgifter til bil pga høyere låneavdrag...

Er kanskje dyrere å ha mer motor i Norge.

Var det e39 540i manuell du så ? Finner vel nesten ingen sånn i Norge lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...