Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Tycks?... Ferrari F12 Berlinetta... :P

Frontmontert 65° selvpustende V12, 6262 cm3, 740 HK ved 8500 rpm, 690 Nm ved 6000 rpm, 1525 Kg, bakhjulstrekk, 7-trinns manuell sekvensiell girkasse, 0-100 Km/t på 3,1 sekunder og en topphastighet på 340 Km/t... :)

2ig6uykg6oc7kt7omtq5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gleder meg er at man selv med dagens miljøhysteri stadig lanserer nye V12ere :D Tross downsizing og CO2 mas så får man fortsatt tolver i de fleste tyske "top of the line" modeller som F01 760i, S og CL 600 og A8 6.0L :) Både Ferarri FF og Lamborghini Aventador som er helt nye modeller har hver sin nye V12er så disse motorene er ikke døde ennå som mange hadde trodd. Og nå når MB lanserer sin nye S klasse så er jeg sikker på at 600en fortsatt har tolver 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dere begge to har et kjempestort poeng og rent prinsipielt er det viktig å ha fokus på begge poengene. Hva er meningen med tilværelsen hvis vi ikke hele tiden strekker oss mot grensene for hva vi som mennesker kan få til? Dette har vært en drivkraft for oss helt siden tidenes morgen. Tekniske innovasjoner knyttet til fremkomstmidler har ført oss svært langt og vi ville ikke ha vært de samme uten f.eks HMS Beagle, VW Boble, Saturnrakettene, Concorde, McLaren F1 og Ferrari F12 Berlinetta.

På den annen side er det viktig å ikke miste kontakten til det helt enkle slik at man ikke sulter ihjel foran brødboksen for å si det på den måten. Kjøreglede i sin mest enkle og konsentrerte form som f.eks i en Mazda MX-5 MrK.I viser at mer skal det ikke til for å oppnå maksimalt av det helt grunnleggende. Man behøver ikke f.eks en Porsche 911 GT2 RS med 620 HK for å ha det morsomt bak rattet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dere begge to har et kjempestort poeng og rent prinsipielt er det viktig å ha fokus på begge poengene. Hva er meningen med tilværelsen hvis vi ikke hele tiden strekker oss mot grensene for hva vi som mennesker kan få til? Dette har vært en drivkraft for oss helt siden tidenes morgen. Tekniske innovasjoner knyttet til fremkomstmidler har ført oss svært langt og vi ville ikke ha vært de samme uten f.eks HMS Beagle, VW Boble, Saturnrakettene, Concorde, McLaren F1 og Ferrari F12 Berlinetta.

På den annen side er det viktig å ikke miste kontakten til det helt enkle slik at man ikke sulter ihjel foran brødboksen for å si det på den måten. Kjøreglede i sin mest enkle og konsentrerte form som f.eks i en Mazda MX-5 MrK.I viser at mer skal det ikke til for å oppnå maksimalt av det helt grunnleggende. Man behøver ikke f.eks en Porsche 911 GT2 RS med 620 HK for å ha det morsomt bak rattet... :)

Når du nevner kjøreglede i enkel form føler jeg at Mk1 Golf GTI bør bli nevnt. Enkelt, smått - og veldig veldig morsomt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjørte LeMans i tiden rundt 1969 hadde baller av stål. De bilene var vel nærmest selvmord på hjul.

918 er utrolig tøff og linjelekker. Har sansen for eksosløsningen :)

Den nye Ferrarien er også et smykke av en bil. Der Porsche med 918 går mot de klassiske linjene, er Ferrari mer moderne i designet, selv om det er gjort på en klassisk lest.

Ellers er jeg helt enig i det med at kjøreglede ikke nødvendigvis har noe å gjøre med gigantisk motor og ville ytelser.

På den annen side er jeg bare en vanlig mann i gata. Kjører du en F10 M5 eller en svær AMG som daily driver, vil det kanskje føles feil å sette seg i MX-5-en når en vil ha det moro bak rattet.

Disse superbilene er jo for folk med for mye penger. Noe også de kan drømme om (til deres plass på ventelista har kommet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":pwsyyv1m]De som kjørte LeMans i tiden rundt 1969 hadde baller av stål. De bilene var vel nærmest selvmord på hjul.

Helt klart, men det er interessant at 917 kom frem på slutten av 60-tallet. 60-tallet må ha vært en fantastisk tid med tanke på fart. Apollo programmet som førte menneskene til månen, BAC Concorde, Lockheed SR-71 "Blackbird" (Mach 3.3 - 3530 Km/t)... :)

Amerikanerne forsøkte seg på en billig snarvei... det gikk ikke... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2m4s1gff]Ellers er jo amerikanerne ute og kjøre med Jeep i elgtesten til Teknikens värld:

http://www.dagbladet.no/2012/08/01/tema ... /22769228/

Det beste er når de prøver å bortforklare det. Når en ser hvor lett og udramatisk Touareg og XC90 gjør samme manøver må de vel skjønne at noe bør fikses?

Ikke overaskende igrunn, er jo tross alt en amerikansk SUV :wink: Men det er helt sykt hvor mye mykere bilen er i forhold til de to andre som ser mye stivere ut, er jo rene båten :) Men likevel så tror jeg at jeg hadde valgt Grand Cherokee av disse tre, den ser bra ut og er MYE billigere selv om den er topp utstyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":n3vft6ql]Ellers er jo amerikanerne ute og kjøre med Jeep i elgtesten til Teknikens värld:

http://www.dagbladet.no/2012/08/01/tema ... /22769228/

Det beste er når de prøver å bortforklare det. Når en ser hvor lett og udramatisk Touareg og XC90 gjør samme manøver må de vel skjønne at noe bør fikses?

Ikke overaskende igrunn, er jo tross alt en amerikansk SUV :wink: Men det er helt sykt hvor mye mykere bilen er i forhold til de to andre som ser mye stivere ut, er jo rene båten :) Men likevel så tror jeg at jeg hadde valgt Grand Cherokee av disse tre, den ser bra ut og er MYE billigere selv om den er topp utstyrt :)

Erhmm.. Ville ikke du ha SUV pga sikkerhetsfaktoren med tanke på barn? Da burde det vel strengt talt revurderes med tanke på at bilen nesten velter i elg-testen :shock:

Gi meg gjerne en nyere amerikansk SUV, men jeg tar helst en som klarer en unnamanøver sikkert og kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erhmm.. Ville ikke du ha SUV pga sikkerhetsfaktoren med tanke på barn? Da burde det vel strengt talt revurderes med tanke på at bilen nesten velter i elg-testen :shock:

Gi meg gjerne en nyere amerikansk SUV, men jeg tar helst en som klarer en unnamanøver sikkert og kontrollert.

Jo nettopp! men så kjører ikke jeg med bilen lastet opp til dens totalvekt slik som i testen heller :wink: I denne klassen hadde jeg selvsagt valgt X5 men Jeepen ligger på en sterk andreplass :)

Men som familiefrakter så sjesker jeg mest på nye typen Tahoe, gjerne i LTZ utgave spekka med utstyr 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som liker BMW, kan jeg ikke helt se at de samme personene kan like en amerikaner.

Billig og stygge interiør, myke og lite agile, i det hele tatt, svært lite moderne.

At disse ikke koster allverden er ikke rart spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som liker BMW, kan jeg ikke helt se at de samme personene kan like en amerikaner.

Billig og stygge interiør, myke og lite agile, i det hele tatt, svært lite moderne.

At disse ikke koster allverden er ikke rart spør du meg...

Tjaa, har en Grand Cherokee 4.7L V8 2001 modell i familien som blir brukt som firmabil. Det er en veldig grei bil egentlig, god fremkommelighet, sterk og god motor.

Har også vært svært lite feil med den bilen faktisk. Men det er jo som å kjøre en svamp på hjul, dog veldig behagelig på E6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som liker BMW, kan jeg ikke helt se at de samme personene kan like en amerikaner.

Billig og stygge interiør, myke og lite agile, i det hele tatt, svært lite moderne.

At disse ikke koster allverden er ikke rart spør du meg...

Det går helt fin for min del å like begge disse, man må bare lære seg å ikke sammenlikne dem og heller ta hver av dem for det dem er :) I tillegg så har jeg alltid likt Amcars, har liksom vært det og BMW det har gått i her i familien. Jeg synes BMW er det perfekte kompromiss til amcars, her flere kompiser som er amcar entusiaster og skulle de velge ett merke som ikke er Amerikansk så er det BMW :)

Og med dagens Amerikanske biler så er det vanskelig å ikke like dem

Chevrolet Camaro ZL1. 6,2 liters V8er på 580 hk, 0-100 på 3,8 sekunder og toppfart på 296 km/t

47q78nshvcw814ncgqpz.jpg

Cadillac CTS-V. 6,2 liters V8er på 556 hk, 0-100 på 3,8 sekunder. Nest raskeste sedan rundt Nurburgring, kun slått av Panamera Turbo S (som ikke er en sedan)

7c4nwczrvkisn290p6pi.jpg

Corvette ZR1 med 638 hk, 0-100 på 3,3 sekunder og topfart over 320 km/t. Blandt de tre raskeste produksjonsbilene rundt Nurburgring 8)

17wer60jsmlw4po7m6is.jpg

Dodge Long Hauler. 6,7 liters Cummins diesel med 1100 nm og kan trekke opp til 16,8 tonn langs veien :) Dieseltanken er på 645 liter :lol:

awixjgo6xq4g5c5ltdf7.jpg

Jeep Grand Cherokee SRT 8. 6,4 liters HEMI og 0-100 på 4,7 sekunder. Kan også nevne førstegenerasjon Grand Cherokee som i 1996 kom med sin 5,9 liter, 0-100 godt nede på 6 tallet og det lenge før europeeiske SUVer kom

xs6kenmwfary0t551x5f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...