Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Reef89 skrev:

Hvis du vil stor skjerm så må du bytte ut skjermen og enheten. Enheten må selvsdagt kodes etter montering.

Bedre å gå for en slik da e eventuelt?: https://www.autoupgrade.no/products/copy-of-bmw-f25-med-cic-v2-enhet-android-10?_pos=1&_sid=5f22e67f8&_ss=r

Og bytte ut iDrive kontrollen:

Eller vil det også kreve koding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bahller94 skrev:

Bedre å gå for en slik da e eventuelt?: https://www.autoupgrade.no/products/copy-of-bmw-f25-med-cic-v2-enhet-android-10?_pos=1&_sid=5f22e67f8&_ss=r

Og bytte ut iDrive kontrollen:

Eller vil det også kreve koding?

Oppgradering av kontrolleren er jo finere, men nå svarte jeg på det du spurte om og få stor skjerm. Usikker på om kontrolleren der må kodes slik som f.eks. CCC kotroller til NBT kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Bahller94 said:

Okeey.. som sagt relativt grønn på det feltet her, haha! Men hva muligheter finst det for å oppgradere noe sånt? Vil jo gjerne holde meg til de originale løsningene så lenge det ikke er for mye styr eller for dyrt, men er også åpen for Android.

Søk opp bimmerupgrade norway, tommi hjelper deg han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

7 serie 2010, regner med det er CIC som står i? Om jeg forstår rett så er det da ikke mulig å endre til norsk språk?

S609 Navigation system Professional
S612 BMW Assist
S614 Internet preparation
S615 Extended BMW Online Information
S616 BMW Online
S620 Voice control
S633 Preparation, mobile phone, Business
S677 HiFi system Professional DSP
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S6VC Control, Combox
S7SP

Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Er noen år siden jeg Retrofitta NBT i min 2010 F11, etter jeg gjorde det, kunne jeg ikke endre den bakluke vinkelen mer, noen som har noen ideer? jeg har en mistanke om at det kan være noe med at NBT'en kommer fra en F30 som ikke har elektrisk bakluke, så da er det vel noen innstillinger i Esys som må fikses, men jeg aner ikke hvilken, noen som har en ide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det stemmer det at utstyrskoden "6NH Hands-free Facility W. Usb Interface" kun gir tilkobling til telefon for samtale via bluetooth og ikke mulighet for musikkstreaming? Gjelder en 2012 F3x med stor navigasjon så jeg blir litt overrasket om det ikke skulle være mulighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2022 at 12:42 AM, Garret Man said:

Hei! Har en Bmw e61 2006 med den gamle trøtte ccc’n. Lurer på å sette inn en android skjerm for litt mer moderne look. Noen som har noen anbefalinger til hva som funker? Gjerne plug and play. Må det event kodes? 

De fleste kjøper fra AliExpress.com, søk der på "android bmw e61". Vær obs på at det finnes en del fake produkter. Utover det får du det du betaler for, dvs. det lønner seg å legge noe mer kroner i dette enn den aller rimeligste.

Kjøpte min for et par år siden, beste oppgraderingen som finnes til litt eldre biler. Etter hvert har jeg også lagt til Bluetooth handsfree, ryggekamera, frontkamera (veksler automatisk når du går fra revers til førstegir), DAB-radio med original antenne. DAB-spilleren til Android må være den beste DAB-radioen som finnes i verden, den tilbyr opptaksfunksjon i acc-format, og timeshift som lar deg spole tilbake i intervaller på 10 sekunder, kjekt hvis du gikk glipp av noe.

Se linker, der finner du mye informasjon, blant annet hvordan du kan skille en fake enhet fra ekte vare. Bare spør videre om du trenger mer hjelp.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1699764

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1832178

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lysken skrev:

De fleste kjøper fra AliExpress.com, søk der på "android bmw e61". Vær obs på at det finnes en del fake produkter. Utover det får du det du betaler for, dvs. det lønner seg å legge noe mer kroner i dette enn den aller rimeligste.

Kjøpte min for et par år siden, beste oppgraderingen som finnes til litt eldre biler. Etter hvert har jeg også lagt til Bluetooth handsfree, ryggekamera, frontkamera (veksler automatisk når du går fra revers til førstegir), DAB-radio med original antenne. DAB-spilleren til Android må være den beste DAB-radioen som finnes i verden, den tilbyr opptaksfunksjon i acc-format, og timeshift som lar deg spole tilbake i intervaller på 10 sekunder, kjekt hvis du gikk glipp av noe.

Se linker, der finner du mye informasjon, blant annet hvordan du kan skille en fake enhet fra ekte vare. Bare spør videre om du trenger mer hjelp.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1699764

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1832178

 

 

Takk for godt svar. Har ett spørsmål til. Det er byttet ccc enhet i bilen, det var det forrige eier som gjorde. Denne er ikke kodet inn, så får ikke lyd til å fungere.. Fikk beskjed om at det var en ganske stor jobb, og at han jeg pratet med ikke ville gjøre det. Det jeg lurer på, og burde formulert meg bedre i forrige spørsmål er, må den nye ccc’n kodes inn for at jeg får lyd hvis jeg kjøper en sånn android skjerm? Er rimelig grønn her, så vær tolmodige her nå 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Garret Man said:

må den nye ccc’n kodes inn for at jeg får lyd hvis jeg kjøper en sånn android skjerm?

Det korte svaret er ja. Android-skjermen baserer seg på AUX-systemet i bilen (den kobler seg inn bak radioen), så dette må fungere. Får du lyd om du plugger inn f.eks. mobilen i AUX-utgangen, så skal også Android-skjermen fungere.

I prinsippet skal det være mulig å koble en forsterker mellom Android-skjermen og høyttalere, og slik omgå radioen helt. Men dette blir ikke optimalt, du bør da montere en knapp for volumjustering, dessuten er det uklart om andre funksjoner i Android-enheten vil påvirkes (den lytter til bilens systemer for å vite når den skal slå seg av og på, for eksempel).

En annen mulighet er å bytte hele CCC/Radioen med en komplett tredjeparts radio. Se for eksempel her:

https://bilradiospes.no/bilstereo/bilradio/2-din-hovedenheter?pageID=2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende koding er en ganske vanlig årsak til manglende lyd. Bilen CCC kom fra har da typisk et annet lydsystem enn bilen den står i nå. Forøvrig en ganske rask kodejobb å fikse dette, og ja, det må gjøres om man skal ha Android-skjerm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt: er det så mange muligheter på E61 preface da? Du har std og hifi, fysisk output til høyttalere er likt, men tonen endres litt - fordi hifi har ekstra output til sub. Logic7 sender de bakre + sub via amp (optisk), men de foran skal fortsatt fungere ettersom de er koblet direkte til hovedenhet. Individual kom først med LCI.

Er det noe jeg misser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...