Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har også en greie med at når jeg kobler til mobilen via USB i midtkonsollen og spiller musikk og podcast via ConnectedDrive, så begynner det å hakke etter en stund, som om det er dårlig lydkvalitet. Andre som opplever dette? Gjelder både iPhone 6S og iPhone SE med siste iOS oppdatering. 

 

Edit: ser ut som dette har løst seg. Plukka ut en støvdott av ladeporten på mobilen ettersom jeg merket at den begynte å tulle med ladingen igjen. Etter det har lyden vært upåklagelig :) 

Edit 2: det hadde ikke løst seg, men Bavaria gjorde en softwareupdate på systemet som har løst det. Oppdateringen førte også med seg noen endringer i ConnectedDrive (Spotify kan startes fra Media-menyen), og ConnectedDrive fungerer i det hele tatt mer sømløst og er mer stabilt enn før.

Endret av papertiger
Edit 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
On 12.2.2018 at 15.23, CrZyWiz skrev:

Nja. Du trenger i tillegg interiørlist, navigasjonsaktivering og naturligvis koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å montere en android skjerm (https://graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/bmw-1/graviton-vx7-10-25-android-7-dab-bmw-x5-x6-e70-e71)

Bilen min er en 08 X5 med CCC og minste stereopakka(ingen forsterker i bagasjen)
La merke til at det står 4x60w integrert forsterker, vil det ha noen betydning for lyden i min bil, eller er dette trolig egne høyttalerutganger direkte fra skjermen ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, nitrox111 skrev:

Vurderer å montere en android skjerm (https://graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/bmw-1/graviton-vx7-10-25-android-7-dab-bmw-x5-x6-e70-e71)

Bilen min er en 08 X5 med CCC og minste stereopakka(ingen forsterker i bagasjen)
La merke til at det står 4x60w integrert forsterker, vil det ha noen betydning for lyden i min bil, eller er dette trolig egne høyttalerutganger direkte fra skjermen ?
 

Byttet Head Unit på min bil. Umiddelbart MYE bedre lyd i anlegget. Bedre trøkk i bass, klarere diskant i tillegg til at handsfree anlegget ble bedre. Lyden ble bedre filtrert og mindre skurring generelt. Tror handsfree kanskje kan programmeres, men ikke sikker... utgangspunktet er at ny forsterker innebygget i NBT (i mitt tilfelle) gjorde lyden i anlegget mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!
Har akkurat kjøpt en 2006 523i som er utstyrt med NavPro - går ut fra at det er en CCC, siden den har både cd og dvd. Da jeg hentet den i går, så så jeg at kartverket er desperat gammelt - den ville vise meg veien over Bispelokket ved Oslo S.. ;)

Så jeg trenger nye kart-dvd'er, noen som har råd til meg der, eller skal jeg bare dra til Stenshagen og punge ut?

Så en tråd her inne som jeg ikke finner igjen, der noen snakket om at VDO-kart var bedre enn BMWs - er det noen som kan fortelle meg litt om dette? Jeg var jo sant å si ikke dødsimponert over kartframstillingen jeg fikk på skjermen igår...
Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte meg en e91 320i fra 2009 (produsert 13/10/08) for en liten stund siden, og har lyst å oppgradere navigasjonssystemet. Har funnet ut at jeg enten har CIC-mid eller M-ASK, men vet ikke hvordan jeg finner ut hvilken av de jeg har. I utgangspunktet er det størrelsen på skjermen jeg vil oppgradere, i tillegg til bluetooth for musikk og DAB. Hvis jeg har M-ASK, regner jeg med at det vil bli veldig kostbart å oppgradere til evt. CIC?

Noen som kan gi meg litt mer info rundt dette? :-D

På forhånd, takk!

Mario

Endret av Super Mario
Feilretting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.3.2018 at 2.25, Super Mario skrev:

Hei!

Kjøpte meg en e91 320i lci fra 2009 (produsert 13/10/09) for en liten stund siden, og har lyst å oppgradere navigasjonssystemet. Har funnet ut at jeg enten har CIC-mid eller M-ASK, men vet ikke hvordan jeg finner ut hvilken av de jeg har. I utgangspunktet er det størrelsen på skjermen jeg vil oppgradere, i tillegg til bluetooth for musikk og DAB. Hvis jeg har M-ASK, regner jeg med at det vil bli veldig kostbart å oppgradere til evt. CIC?

Noen som kan gi meg litt mer info rundt dette? :-D

På forhånd, takk!

Mario

Hvis du skal oppgradere til større skjerm så er det CIC du må sette inn. Hvis du skal ha bluetooth streaming så må du montere combox. Har du bluetooth fra før av? Angående DAB så er det beste her å montere originalt sammen med CIC :) 

 

Det er relativt kostbart, men absolutt verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SweetBMW skrev:

Hvis du skal oppgradere til større skjerm så er det CIC du må sette inn. Hvis du skal ha bluetooth streaming så må du montere combox. Har du bluetooth fra før av? Angående DAB så er det beste her å montere originalt sammen med CIC :) 

 

Det er relativt kostbart, men absolutt verdt det. 

Har bluetooth for telefonsamtaler, men ikke for streaming av musikk. Har sett litt på andre spillere som lunda nevner over, men står ofte at de krever CIC. Finnes det andre spillere som jeg evt. kan bruke istedenfor å oppgradere til CIC? 

Trenger jeg CIC for å bruke combox?

Evt. hvordan får jeg DAB, uten å oppgradere til CIC? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte, og muligens kjedelige svaret, er at alt annet enn CIC med DAB og combox fungerer ekstremt dårlig. I hvert fall om man har et snev av interesse for at ting skal være skjult, originalt, fungere bra og ha en god brukervennlighet. Andre løsninger er stort sett ikke gratis det heller, så det er helt klart verdt merkostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg bisto en kar her på forumet @Bakkis92med å kode en ccc på hans e70 2008 modell. Han hadde problemer med at ccc som stod i bilen, ikke gav ut lyd på venstre side.

Skiftet ccc gjorde han selv med en brukt en som skal være ok. Jeg kodet den med standard verdieri NCS og ser i INPA at den har fått rett vin. Ccc startet ikke på nytt etter koding, noe den pleier. Vi tvangs restartet den.

Uansett så er det ingen lyd i ccc verken før eller etter koding.

Hva tror folket? Må det kodes noe annet eller er det defekt ccc?

Kanskje spesielt @Saltkjelenog @SweetBMW

Jeg vet det er mange andre her inne med gode kunnskaper så alle svar er jeg takknemlig for.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare meg selv så fant jeg ut av dette.

Det jeg gjorde feil var å ikke kode alle moduler som hører til CCC. Så npr jeg gjorde det fikk jeg feilmeldinger på at sys-0008 job not found.

Klarte til slutt å forstå at jeg kunne bruke nyere .prg filer fra ISTA og da virket det!

Og det ble lyd!

Jeg var rimelig godt fornøyd med seg selv etterpå. Eier påstod også at han var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...