Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Og for hvert nye steg de tar beveger de seg lengre og lengre vekk fra kjøremaskin og motorsport gener. Har økonmene tatt helt over styringa hos BMW om dagen? Jeg vet ikke om de helt skjønner det, men det er bare "så lenge" man kan leve på glansdager som er forbi.

Hva vil skje med motorsport? m6gt3 er unektelig kul nok den (spesielt hjuloppheng) , men uten modeller med sugemotor er det begrenset hvor mange serier de får kjørt i og ikke minst hvor konkurransedyktig den er. DTM er ikke så relevant lengre da disse bilene har lite og ingenting med produksjonmodellene å gjøre, i motsetning til e30,36,46 i ymse mesterskap (STW, DTC, ETCC,WTCC, ALMS, vln/24h).

Missforstå meg riktig, det er ikke det at bmw ikke fortsatt leder an når det gjelder kjøreegenskaper, men jeg tror de surfer litt for mye om dagen.

En ny m2/3/4 homologeringsmodell og gjerne sammen med en m1 homologeringsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F15 X5 skal visstnok erstattes allerede i 2018, merkelig at den erstattes etter bare fem år. Det spørs vel også om vi får se en facelift til denne da.

Ikke at dagens X4 blir produsert lengre heller, men den er basert på X3, og blir byttet ut på samme tid på den, så der er det litt annerledes. Ellers kommer X7 rundt samme tid som neste X5 (2018).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til at X5/X6 trolig fases ut relativt tidlig til fordel for ny modell, vil vi se noen minimale endringer av dagens modell om kort tid. Hvorvidt BMW dropper en fullverdig LCI vites ikke. Det jeg imidlertid stusser litt over, er at 1) autodim på passasjerspeilet leveres ikke lenger og 2) at belysningen på førersetene forsvinner. Ellers kult med Apple Carplay og de tingene der. :)

attachment.php?attachmentid=1444021&stc=
attachment.php?attachmentid=1444022&stc=

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Det ble diskutert litt i en av X5-trådene her inne, og da var det vel noe slikt som var forklaringen ja.

Hva er belysning på forsetene for noe?

Du mener det som står under Lichtpaket? Det står Entfall, tror det betyr bortfall, så det virker som noe lys nå faller bort. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, awt skrev:

Hva er belysning på forsetene for noe?

Det er lyslistene som er plassert på seteryggen til forsetene.

For øvrig helt merkelig at autodimspeilet forsvinner på høyre side - får litt Kia-vibber av dette.

F01bak2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Saltkjelen said:

4-serie LCI er endelig på trappene. Legg merke til at front- og baklys er tilnærmet identisk som "BMW Iconic light". Kanskje vi får se OLED i hekken også?

 

Ut fra hva vi har sett fra BMW på lysfronten siste åra er vel det heller tvilsomt :-( Men er jo lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto plutselig ansikt til ansikt med denne i ett parkeringshus i München i dag. Da var det bare å snu bilen og legge seg på hjul, tenkte G30 med en gang. Bilen sto alene da jeg fant den så jeg ut av bilen å tok noen bilder, nervøs og stressa som juling for at sjåføren skulle komme tilbake :P 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ble så i tvil om det var en G11 eller G30 så jeg parkerte min egen F10 ved siden av for å forsøke å bedømme størrelsen. Det var ikke lett egentlig, den kamoflasjen gjør en god jobb...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Det var diesel seksersvev i bilen så vidt jeg kunne høre. Synes det er rart at de kjører rundt med kamoflasje på en G11 nå en stund etter lansering. Var ingen eksosrør som kunne avsløre at dette var noe M760i eller M7, heller ingen ladeluke hvis det var en hybrid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Den aktuelle bilen er en G11 7-serie. Det ser man spesielt på frontlys, grill og interiør.

Kan se sånn ut ja, men hvorfor i allverden kjører de rundt med kamuflasje på en nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...