Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp... alt under karosseriet kan i realiteten være en helt ny modell/motor/drivlinje. Uansett kult at du er oppmerksom når du er på tur (og spesielt i Tyskland/München) Fredrik 90... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet at BMW kommer til å tilby en kraftigere versjon av 520d når G30 bli lansert? Tenker litt på dette, pga. nye E220 CDI har 194hk og gjør 0-100 på 7.2 sekunder, noe som er meget respektabelt for en 2.0d. For min del blir det litt kjipt dersom konkurrenten er sprekre til 100. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, BimmerFan! skrev:

Noen som vet at BMW kommer til å tilby en kraftigere versjon av 520d når G30 bli lansert? Tenker litt på dette, pga. nye E220 CDI har 194hk og gjør 0-100 på 7.2 sekunder, noe som er meget respektabelt for en 2.0d. For min del blir det litt kjipt dersom konkurrenten er sprekre til 100. 

Nei, tror ikke det kommer noen ny motor i 520d siden 190 hesteren som er nå, kom så sent som på 2015 modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, BimmerFan! skrev:

Noen som vet at BMW kommer til å tilby en kraftigere versjon av 520d når G30 bli lansert? Tenker litt på dette, pga. nye E220 CDI har 194hk og gjør 0-100 på 7.2 sekunder, noe som er meget respektabelt for en 2.0d. For min del blir det litt kjipt dersom konkurrenten er sprekre til 100. 

Nye G30 kommer til å bli en hel del lettere enn dagens F10, over 100 kilo. Så G30 i 520d versjon kommer helt klart til å være raskere enn E220 CDI, da denne veier ca det samme som F10 i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nye G30 kommer til å bli en hel del lettere enn dagens F10, over 100 kilo. Så G30 i 520d versjon kommer helt klart til å være raskere enn E220 CDI, da denne veier ca det samme som F10 i dag :) 

Det er gode nyheter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Til en pris av ca 1,350 000 kr, med andre ord en kostbar bil. Jeg ser også at 740e er kommet i prislistene, til en pris av 983 000 kr. Skuffende nok så ligger ikke 740i inne i de norske prislistene, så man får altså ikke kjøpt nye 7-serien med bensinsekser i Norge. Kun diesel eller bensin V8er.

Det overrasker meg derimot at 730d er presset ned med ett utslipp på 119 g CO2. Det er ikke mange år siden det var Golf Bluemotion tall, det imponerer meg at samme tall kan oppnås i en luksusbil med en seksylindret treliters motor på 265 hester. Og i motsettning til VW sine utslippstall så vet vi at BMW sine er 100 prosent riktige ;) Jeg tipper at G30 530d vil komme ned rundt 100 g CO2, da er vi godt på vei til en mer miljøvennlig bilpark uten bruk av elektriske drivlinjer. Og det før vi har sett på bensinmotorene med sitt lave NOX utslipp... (750i xDrive 189 g CO2) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tipper at G30 530d vil komme ned rundt 100 g CO2, da er vi godt på vei til en mer miljøvennlig bilpark uten bruk av elektriske drivlinjer. Og det før vi har sett på bensinmotorene med sitt lave NOX utslipp... (750i xDrive 189 g CO2) 

Det sies at neste generasjons 3-serie vil ha modell(er) med helelektrisk drivlinje :) 
http://www.leftlanenews.com/next-gen-bmw-3-series-to-offer-all-electric-powertrain-92303.html

Ellers er dagens Z4 på vei ut iløpet av en måneds tid, spent på hva som kommer nytt!
http://www.leftlanenews.com/bmw-z4-production-to-end-in-august-92284.html
Edit: http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/bmw-z5-spyshots-first-look-at-the-next-z4-and-toyotas-new-coupes-too/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste 3-serie kommer "kanskje" med ett helelektrisk motoralternativ. Mest sansynlig så blir det nok en egen I modell da BMW tydelig har gitt uttrykk for at de ønsker å skille elbiler ifra de tradisjonelle modellene. Neste helelektriske BMW skal jo komme rundt 2020, så om de det blir en 3-serie modell eller en ren I modell gjenstår å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Neste 3-serie kommer "kanskje" med ett helelektrisk motoralternativ. Mest sansynlig så blir det nok en egen I modell da BMW tydelig har gitt uttrykk for at de ønsker å skille elbiler ifra de tradisjonelle modellene. Neste helelektriske BMW skal jo komme rundt 2020, så om de det blir en 3-serie modell eller en ren I modell gjenstår å se :) 

Gjenstår å se :) Jeg hadde synes det hadde vært rart om 3-serien i EL hadde gått under samme som i3/i8, hva skulle de kalt den da? i3 saloon? Jeg tror som i artikkelen jeg linket til at det blir noe med eDrive. 320eDrive f.eks., uten at det må forveksles med 330e. 3eDrive kanskje bedre om det bare er ett elektrisk motoralternativ, umulig å forveksle. Hmm vi får se hva BMW klekker ut om noen år :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de hadde kalt den I5 eller noe rundt der, og at er en helt ulik modell enn 3-serie hva design og konstruksjon angår. Innen 2020 så har det gått en ganske god stund siden sist det kom en ny I modell, da ville det være rart om BMW laget en ren elversjon av sin tradisjonelle 3-serie. Jeg mener, når de først skulle lage en ny helelektrisk bil. Jeg tror nok de kommer til å holde kortene samlet, elbiler under I brandingen og drivstoff/hybrid under de tradisjonelle modellene.

Men det er klart at en helelektrisk 3-serie (som ett alternativ til bensin og diesel modellene) hadde vært artig. Først og fremst som ett slag i trynet til Tesla Model 3. Vi ser jo dette i dagens Golf, hvor bensin, diesel, hybrid og elektrisk tilbys i en og samme modell. Det tror jeg vi kommer til å se mer av i fremtiden ifra de merkene som ikke har utviklet sin egen serie med elbiler (slik BMW har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sin modell politikk er ikke mye logisk om dagen... Hvorfor i allverden lanserer de ikke denne bilen her i Europa også slik at den kan konkurrere mot CLA og A3 Sportback? Vil de ikke selge biler? Jeg tror en sedan under 3-serien hadde slått bra an, ettersom 3-serien nå har blitt like stor som en E34 5-serie. 2-serie Coupe er ikke for alle med sine to dører.

Men for min del så bryr jeg meg ikke. Så lenge vi snakker om en bil som har framhjulstrekk som basis og tverstilt motor så er ikke dette noen BMW i mine øyne, kun en vanlig bil med BMW emblemer på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at BMWs modellpolitikk ikke helt henger på greip om dagen. Det som imidlertid skal bli spennende, er å få en 2-serie Gran Coupe med bakhjulstrekk for vårt marked (om noen år). Det er trist BMW vender mer over på forhjulstrekk. BMW kunne gjort noe unikt med modellporteføljen de har i dag, ved kun å tilby bakhjulstrekk. I dagens marked må det å kunne tilby noe annet enn alle andre sies å være meget positivt. Det hadde plutselig ikke blitt så ille om man måtte hatt en 2-serie Active Tourer med bakhjulstrekk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...