Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Her er tegninger av 4 serie front- og baklamper. Som man kan se er verken halogen- eller xenonlysene utstyrt med LED blinklys. At førstnevnte ikke har det er forsåvidt greit nok, men for sistnevnte begynner dette å bli pinlig. Hva i alle dager er det egentlig BMW driver med? :roll:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=851553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tegninger av 4 serie front- og baklamper. Som man kan se er verken halogen- eller xenonlysene utstyrt med LED blinklys. At førstnevnte ikke har det er forsåvidt greit nok, men for sistnevnte begynner dette å bli pinlig. Hva i alle dager er det egentlig BMW driver med? :roll:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=851553

BMW gjør klar til at Xenonlys fases ut til fordel for LED. Halogenlys vil imidlertid trolig fortsette som et billig alternativ en stund til, men LED lys er definitivt fremtiden. Xenonteknikken er for kompleks, dyr og plasskrevende. Den nye Peugeot 308 kan forøvrig kjøpes med 100% LED belysning (og halogenlys, men ikke Xenonlys)... så selv relativt billige bilmodeller kommer nå for fullt med LED lys... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Peugeot 308 kan forøvrig kjøpes med 100% LED belysning (og halogenlys, men ikke Xenonlys)... så selv relativt billige bilmodeller kommer nå for fullt med LED lys... :)

Og derfor er det både pinlig og en skam at en premiumbil som BMW og spesielt en 4 serie vil bli "out of date" fra dag én. BMW har jo greid fremtidens lysteknologi på flere foregående biler, men det er klart: Modellbetegnelser som "Limited Edition Efficient Dynamics Eco Pro xDrive18dA" og LED teknikk må jo ventes med til facelift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har søkt på forumet om BMW har på vei en "x18i"motor. Feks. F31 318i.

Mest sannsynlig ville det vært en nedtunet 2.0 liter bensin.

Finner ingen rykter eller lignendne på google heller. Noen som vet noe?

320i er noe dyr, og 316i føles ikke riktig. 318i med sportsautomat på en f31 er mest riktig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si e61-en min plutsligt ble enda litt eldre nå. :?

BMW har publisert bilder av Active Tourer Outdoor (konseptbil), og selv om det er trist at de nå går over til framhjulstrekk synes jeg i det minste den ser ganske så bra ut.

P90127937-highRes.jpg

P90127945-highRes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har såvidt jeg forstår også BMW´s nye modulære motor på 3 x 0,5 liter sylindervolum (1500 cm3) som yter 190 HK på forhjulene. I tillegg får den iht. AMS en elektrisk motor som driver bakhjulene. (enklere versjoner med kun forhjulstrekk kommer også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
[...]Det kan imidlertid se ut til at LED blinklys er droppet til fordel for halogen og dersom det viser seg å være en realitet må dette være en katastrofe av BMW.

Så var det altså bekreftet. Kjøper man en F10/F11 LCI med xenonlys får man nå halogen i blinklysene kontra pre-LCI som har LED i blinklysene. Er det innhalering av strøm, downsizede motorer og sure sokker som står på agendaen til BMW om dagen? Dette er pinlig..:roll:

BMW F10/F11 LCI med xenonlys:

BMW F10/F11 LCI med LED-hovedlys:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det altså bekreftet. Kjøper man en F10/F11 LCI med xenonlys får man nå halogen i blinklysene kontra pre-LCI som har LED i blinklysene. Er det innhalering av strøm, downsizede motorer og sure sokker som står på agendaen til BMW om dagen? Dette er pinlig..:roll:

BMW F10/F11 LCI med xenonlys:

BMW F10/F11 LCI med LED-hovedlys:

Jepp, og det var jo ingen bombe, men fremdeles LED blink bak med xenon.

Var å så på en lci f11 m-sport idag.

Uvant med stort idrive hjul med touchpad oppå, og det store hjulet gjorde det litt vanskeligere å nå knappene foran hjulet så følere ikke at jeg gikk glipp av noe der.

Og nå er det mer merker enn noen gang på fremskjermene, m-merke pluss stor stygg kromlist der som sideblinken var tidligere. :x

(tror m-merket kan velges vekk ved emblembortfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...