Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Takk for det :).

Alltid gøy når folk følger med.

Arbeidet prøver jeg og gjøre så nøye jeg kan utfra det utgp jeg har .

Må nesten gjøre det for at bilen skal vare en stund.

Når det gjelder bilde og deling ,føler jeg at det gir litt mer mening enn bare tekst og et kjedelig bilde av bil i ny og ne.

Da ser folk og at jeg faktisk gjør noe med den svart på hvitt :).

En annen ting er at det gir meg en indre ro at ting er tatt ordentlig og at det fungerer .

Hvordan går det med prosjektene dine ?:)

Har kun e30'n nå:). 

Den har vert oppe og gått med turbomotoren i hele sommer:). Nå skal den ut og s50b32 fra e36 m3 skal i:)

Og så har jeg kjøpt en 09 e61 525xd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tommyheimberg skrev:

Har kun e30'n nå:). 

Den har vert oppe og gått med turbomotoren i hele sommer:). Nå skal den ut og s50b32 fra e36 m3 skal i:)

Og så har jeg kjøpt en 09 e61 525xd :)

Fanken det er du som har den e30 m20turboen på Fæis ja :)!

E61 har jeg kjøpt og det er jaggu meg deilig bil å kjøre ja.

Så det var lurt av deg med en 61.

Den e30en din er jo så knallfin.

Du må oppdatere tråden din,er alltid gøy når gamle tråder vekkes til live.

Mye gøyere det en FB Likes :).

Jobber du i Vrådal enda på bilverkstedet fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visst ut som at jeg ikke får gjort ferdig bilen denne helgen da været ikke står på min side .

Men litt deilig og vite at jeg kun skal slipe ned overflaterust og tektylere.

Skal og pusse ned og sparkle opp nederste del av forskjerm da der var ugjevnheter pga rust under tektyl en der.

Men ingen big deal,da dette er gjort blir det helt igjen:).

Men skal vise dere noe.

Jeg sa at den var rustet nederst i forkant.

Ser jo lite ut:

20160810_165215.jpg

Men når du har plukket litt og grovrengjort ser enn egentlig at ting er større:

20160810_175345.jpg

Dette ser jo katastrofalt ut på bildet men,,

dette blir kappet bort da det ser mye større ut enn på bildet .

Dermed har jeg friskt stål og det beste,plastinnerskjermen dekke absolutt alt.

Og ingen ser forskjell foruten de som eventuelt plukker av innerskjerm.

Men hvem skal gjøre det?

Bilen er min og ngen andre skal snoke der enda :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med tektyl,bremser,forstilling.

Da var dagen endelig her til og ferdigstille bilen mtp frontparti.

Egentlig ikke mer enn å skrive at jeg la på tynnflytende absolutt overalt inni skjermer osv.

Noe griseri var det men gud for en følelse å bli ferdig .

Her er hjulhusene ferdig behandlet:

20160815_151255.jpg

Som dere ser ,så er det dynket godt inn:

20160815_151345.jpg

20160815_151337.jpg

Ugjevnheter og rust ble slipt bort og sparklet opp :

20160815_151311.jpg

Tektyl next:

20160815_152609.jpg

Lokariene ble rengjort :

20160815_152616.jpg

Og montert .

Ferdig med monterte plastskjermer:

20160815_154433.jpg

Siste hånden på verket var og stramme bærearm mens bilen var på bakken og nå skulle den testes etter og ha byttet deler i forstilling.

Å du dæven hvor god han ble med nye deler.

Ikke en klunkelyd ,ikke noe frem og tilbake:) .

Tok og toppet hele driten og strammet snekka litt og nå er den stødig som juling .:).

Stemningsbilde:

20160815_165729.jpg

Som dere ser,så har ikke bilen blitt vasket på 5 uker og når alt er tørt skal den pinadø få en skikkelig vask.

Skvettlappene er av :

20160815_165817.jpg

Nå er det kun div pakninger i motor for å stoppe lekkasje.

Men skal jeg kjøre mye denne uken,gidder ikke å skru mer denne uken ,tror jeg.:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kvæll !

Da har jeg omsider kommet hjem etter en 9 mils tur litt sånn overalt:) 

Tok rett og slett en tur for kun og konstatere at ting er iorden.

Det ble kjørt på grusvei,humpete landevei og E18.

Bilen ser ut til og oppføre seg meget bra ,allikevel er der noe som ikke stemmer.

Når jeg kjører går bil rett og fint uten nevneverdig sporing og ingen klunk/dunk i forstilling.

Men hvis jeg trår kjapt på brems,kommer der ett dunk høyre side.

Sjekket jo slakk i bakre bærearm ,men synes den virket fin,kan det allikevel være den?

Var ingen slakk i kulen,men synes foringen i bakkant, var mye bevegelse i men ingen slakk.

Noen synspunkter her?

Uansett gøy å kjøre denne bilen.

Har ikke brukt den på lenge og det å kjøre gammel grønn igjen,får meg til og smile.

Etter turen ble det en svak blanding med Surfex og skum.

Ingen berøring men ble ren igjen.

Kveldsmodus:

20160816_200118.jpg

Endelig på hjul igjen,der den hører hjemme :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobb som vanlig :) Alltid så kjekt å følge med her, om enn i stillhet stort sett.

Ang klunking så hadde du vel nylig av bremser? Jeg slet veldig med samme klunket på min E46 etter bremseskift foran, og da var det klossen som hadde litt for mye vandring så når du bremser så slår den i mot på klaven. Kan være verdt ett forsøk :)

Har ikke opplevd klunk fra bakre bærearmsforing før, kun kulen. Og på damen sin E39 så er disse skikkelig dårlig, men ingen lyd. (Kan flytte hjul mange cm hver vei i slakken fra casterstagforingene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for du titter innom Julian,det er hyggelig  det :).

Ja,stemmer det ,jeg hadde av bremser og når jeg tenker meg om er skiven slitt veldig på innsiden og det kan nok tenkes at det er som du sier at bremsene har mye vandring.

Dette skal nytt uansett.

Det som plager meg ,er at det er mer dunk enn klunk .

Hadde sånn en lyd på en Omega b en gang og da var det bærearmsforingen som var ødelagt og der var ikke slakk før jeg løsnet det.

Jeg byttet fremre bærearm og den var der voldsom slakk på kulen så jeg får ta det opp og titte :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en løs bolt i bærebru el va det var engang, da fikk den slik klinkelyd. Kan jo være så mangt. Kan være greit å få noen til å kjøre litt fram og tilbake å bremse mens du ser utenfra selv for letterebå lokalisere lyden :)

Man blir jo litt sjalu på hvor fin denne er Jan, men det gir motivasjon for å få ferdig sin egen å få den fin i lakk gjenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Friday, August 19, 2016 at 9.50, viggo E34 skrev:

Hadde en løs bolt i bærebru el va det var engang, da fikk den slik klinkelyd. Kan jo være så mangt. Kan være greit å få noen til å kjøre litt fram og tilbake å bremse mens du ser utenfra selv for letterebå lokalisere lyden :)

Man blir jo litt sjalu på hvor fin denne er Jan, men det gir motivasjon for å få ferdig sin egen å få den fin i lakk gjenn :)

Ok,

Ja jeg må jekke opp bilen igjen og se.

Kona får bremse litt mens jeg innspiserer tenker jeg :)

Hyggelig og høre Viggo,det gir og inpsirasjon til å fortsette mitt arbeid.

Det at folk er innom tråden,legger fra seg noen ord er gøy.

Har forresten denne bilen på den årlige hytteturen med barndomsvenner.

Og er rart det med denne bilen og mannfolk på tur..

De fleste vil sitte på her kontra de andre som har nye fine biler som Ford,Skoda og Passat.

Typiske familiebiler.

Da de hørte at jeg skulle kjøre 535en,var det ikke lange stunden før jeg hadde to passasjerer.

De sprettet en øl og koset seg mens vi hørte på 90 talls musikk og m30en som ble pisket litt i ny og ne.

Og det er rart hva en gammel Bmw med sekser gjør med humøret på mannfolk som var i 20 åra på 90 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2016 at 20.08, sveigis skrev:

Og det er rart hva en gammel Bmw med sekser gjør med humøret på mannfolk som var i 20 åra på 90 tallet :)

Hehe, dette opplever jeg også for tiden med Z3'en. Har selv fått høre mange bil drømmer/ønsker i kompisgjengen min etter at jeg skaffet meg denne.  Faktisk meget hyggelig og morsomt, sat jeg føler det rettferdiggjør innsatsen man legger ned i vedlikhold av disse bilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, fxslin skrev:

Hehe, dette opplever jeg også for tiden med Z3'en. Har selv fått høre mange bil drømmer/ønsker i kompisgjengen min etter at jeg skaffet meg denne.  Faktisk meget hyggelig og morsomt, sat jeg føler det rettferdiggjør innsatsen man legger ned i vedlikhold av disse bilene!

Det er riktig det du skriver med rettferdigjøring .

En annen ting er at når du tar med kompiser i gammel bil som mange drømte om,får noen og blod på tann.

Han ene som var med ,hadde alltid lyst på Mercedes 190e Sportline i 96,noe som var dyrt.

Nå ringte han igår og har bestemt seg for at han og ville ha seg en kosebil og jakten på en 190e er igang for han sin del.

Noe jeg liker :).

Gøy at gammelt kan inspirere andre.

Ser jo til og med det at hvis jeg velger denne kontra 530en,liker barna seg bedre i bil.

Ja,jeg hater og måtte innrømme det,men e61en føles jo ut som en hvilken som helst bil kontra e34en.

Her har du lyd,lukter ja alt en gammel klassiker kan by på og det liker jo alle Autofile :).

Tar like gjerne en kjapp oppdatering.

Er så smått igang med demontering av ting rundt toppdeksel pga en lekkasje.

Og oljelekkasjen er funnet.

Den lekker i forkant av fordelerdeksel og jeg trenger ikke demontere.

Dette blir gjort gullende rent og Lagt på et tynt lag pakningsmasse.

Da tror jeg det holder tett.

Toppdekselpakning skal og byttes .

Fordelerlokk ,rotor og plugger tar jeg senere da jeg har e61en som skal ha service .

Blir bilder osv av jobb nå fortløpende.

Så er jeg heller ikke helt fornøyd med styring.

Er litt jenete og rar.

Så her må man og se igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.:)

Det skal jeg gjøre .

Ja styringen er noe snodig men må tilføye at kantslitte breie dekk gjør ikke saken bedre,så nye dekk må på og en liten jistering på hjulstilling.Uansett så må bakre stag og byttes tror jeg,selv om jeg ikke får provosert frem slakk,kun veldig vandring på selve staget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, sveigis skrev:

Takk for tipset.:)

Det skal jeg gjøre .

Ja styringen er noe snodig men må tilføye at kantslitte breie dekk gjør ikke saken bedre,så nye dekk må på og en liten jistering på hjulstilling.Uansett så må bakre stag og byttes tror jeg,selv om jeg ikke får provosert frem slakk,kun veldig vandring på selve staget :)

Hehe :) 190E Sportline med manuell og ASD er sikkert morro bil det :) Til tross for å være en BMW fyr, så digger jeg gamle Mercedeser, type W201, 123, 124, 140 og R129 etc. Men har aldri kjørt noen av de.

Har ikke hatt noe problemer med kantslitte dekk, men så kjører jeg på rimelig "pinglete" hjul også :P Eneste ugjevnt slitte dekkene jeg hadde var bakdekk på gamle touringen, men der var det jo en del camber pga baken var en smule segen.

Tror det er kommet litt slakk i snekken på bilen jeg har nå, må av og til en smule mer ratting enn det jeg føler er normalt, f.eks når det er en krapp sving, eller hvis jeg skal svinge inn på en parkeringsplass. Men er blitt så vandt med det nå.

Men det er jo en svakhet på E34, så ikke akkurat ukjent for de fleste av oss :)

Fant du forresten ut av hva som lagde den klunkelyden du slet med? Mulig det har gått meg hus forbi hvis du har skrevet det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...