Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, sveigis skrev:

Mange takk for fin tilbakemelding Skoglund😊

Ja det er jeg enig i det du skriver her .Bruke litt ekstra tid på småting bidrar til et enklere bilhold spesielt på gamle ting .

Igjen takk ,jeg prøver å holde de der de skal være selv om det kan være utfordring av og til .

En ting er å ha en som du kan kjæle og smeike på i en garasje ,men her er to som står ute halve året som krever sitt.

Men så lenge man liker det man holder på med ,så er alt greit .

Legger vel heller ikke skjul på at et salg av e34 har blitt vurdert fra tid til annen her iblant ,men så er dette med angring av salg igjen 😊

Og når man har hatt en bil i ti år og jobbet med den ,så blir ting vanskelig .

Igjen som du sier så er det vanskelig å finne sånne i tilsvarende stand så de blir .😊

Det er sånn det er hele tiden, solgte nettopp 944 turbo, en bil en på måte aldri skulle solgt, men med for mange biler og tid/penger til andre ting så innså jeg at det er på tiden å minske bil parken, :) holder på å bygge hytte og der er planen å få opp en garasje da jeg ikke har mere plass hjemme for å sette opp noe. ( trenger lagring plass til e30 og e46:)

Stå på å forsette å gjøre det du gjør med bilen dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skoglund skrev:

Det er sånn det er hele tiden, solgte nettopp 944 turbo, en bil en på måte aldri skulle solgt, men med for mange biler og tid/penger til andre ting så innså jeg at det er på tiden å minske bil parken, :) holder på å bygge hytte og der er planen å få opp en garasje da jeg ikke har mere plass hjemme for å sette opp noe. ( trenger lagring plass til e30 og e46:)

Stå på å forsette å gjøre det du gjør med bilen dine:)

Ja så sant som du sier ja .

Oi en sånn bil står høyt på listen den du solgte altså 😊.

Klart med hytte og hus ,da kommer all valuta godt mex og i og med du har noen biler fra før ,så går det vel sånnsett greit .

Ja skal prøve på det .🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sveigis skrev:

Ja så sant som du sier ja .

Oi en sånn bil står høyt på listen den du solgte altså 😊.

Klart med hytte og hus ,da kommer all valuta godt mex og i og med du har noen biler fra før ,så går det vel sånnsett greit .

Ja skal prøve på det .🙏

Ja og den solgte jeg billig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen takk for Finn.no 😊😊

Var akkurat på vei til å gå inn på Koed for å få kjøpt en ny sånn en :

A9ADA373-37B2-457F-A6BC-6B59E182D192.jpeg.19825a1b5ec242c2912af5c90e5fab51.jpeg

Samtidig var jeg inne på Finn og jaggu så dukket der opp en annonse med diverse til m30 og skimtet noe blankt bak på bildet .

Sendte en melding med en gang og spurte om det var en viskose som lå der .

Det stemmer godt og den var ny ,kun brukt noen få km .😊

Grunn til at den ble demontert var at bil var underkjent Eu og ble plukket i biter .

Normalt sett kjøper jeg ikke brukte viskoser ,men siden denne var original og hadde kvittering fra kjøp i sin tid ,så slo jeg til og tok sjansen på denne .

Jeg mener når min originale tok kvelden etter tredve år ,bør vel denne holde .

Jeg har null å tape hvertfall i forhold til prisen jeg fikk den for 😊

Elsker zooming og snoking på Finn.

Ellers var jeg ute nå og tok noen bilder av bilene i regnet .

I dette været får man og frem de bronsefargete vinduene godt på e28 :

C1AF151A-FE6F-4EBC-8851-2E0C7D339219.thumb.jpeg.cf138d2f86d5743cb86cf65b7782e552.jpeg

Disse rutene var dyrt ekstrautstyr på disse bilene i sin tid ,og ekstra stas er det at disse er fra 1986 😊.

Bilene er og godt beskyttet :

9694D628-D0C1-4EF3-9E80-DBC7345CA89F.thumb.jpeg.56b4dfeae372fdd81809365b91f445c5.jpeg

Ingen av bilene har smakt maskinpolering i år ,likevel så vil ikke vann sitte :

C4CF4C5A-0852-4BA9-A882-6EB03A2E67A6.thumb.jpeg.de5760bcf7ee30e7f5bbecf18627bc1f.jpeg

Dette tilslutt :

95933BE0-3D72-454B-8E3B-978956D47363.thumb.jpeg.63db1a51a6a7cf2f471dd3526e95563a.jpeg

Idag så har det vært innevær og fikk planlagt litt her nå .

Jeg vil nå på sikt få byttet resten av dempere på e28en ,sånn at den er klar for Vestlandstur i August .😊

Når det er gjort ,er jeg såpass vågal og sier at den er oppimot 100 teknisk .

Hva annet skulle det være nå på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Søndagen .

Kjekt å se at du steller godt med disse.

En slik detaljert rengjøringsjobb som du tok på E28 er viktig. Gjør mye for helhetsintrykket, og bidrar til å holde bilene hele. Er så lett å glemme disse områdene.

Men ja det tar tid :) Er jo så mye kroker rundt fangere ets på 80 talls bilene som er mindre lette å komme til på. Irriterte meg over alle profiler og vinkler når jeg skulle gjøre ren bilen etter ferien, men er jo bare barnemat iforhold.

Hvor går turen i August? 

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mortenej skrev:

Kjekt å se at du steller godt med disse.

En slik detaljert rengjøringsjobb som du tok på E28 er viktig. Gjør mye for helhetsintrykket, og bidrar til å holde bilene hele. Er så lett å glemme disse områdene.

Men ja det tar tid :) Er jo så mye kroker rundt fangere ets på 80 talls bilene som er mindre lette å komme til på. Irriterte meg over alle profiler og vinkler når jeg skulle gjøre ren bilen etter ferien, men er jo bare barnemat iforhold.

Hvor går turen i August? 

 

Ja disse fortjener godt stell synes jeg 😊

Veldig enig i det Morten .

Om man bruker litt ekstra tid ,får men frem mye mer av former og linjer noe jeg merket godt faktisk .😊

På nyere biler er jo alt bare store flater ,så tar sin tid ja absolutt .

Angående tur så skal jeg på et kjempehyggelig treff i Rogaland som heter Opel og Bmw på camping .

Foregår fra fredag til søndag i august .

Et sånt type må være med på treff ,knallgøy 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjekt med viskosekoblingen til BMW er at de brukte den samme typen på alt av modeller i sikkert 25 år. Jeg fikk en brukt en som hadde vært til en 324Td. Den kjørte jeg med på sjuern i sikkert 15 år før jeg måtte bytte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rune-K skrev:

Det som er kjekt med viskosekoblingen til BMW er at de brukte den samme typen på alt av modeller i sikkert 25 år. Jeg fikk en brukt en som hadde vært til en 324Td. Den kjørte jeg med på sjuern i sikkert 15 år før jeg måtte bytte igjen.

Helt sant og himla kjekt .

Nå får jeg somsagt en nå til neste uke ,så satser jeg på den varer en stund .

Og prosjekt ac vifte blir og erstattet med en annen en .

Min tapte livet sitt nå før helga .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja nå kan du slippe å få puls når du kjører inn i en kø 😅

Skimter noen gode gamle 6"-9" høytalere i hattehylla på Horst 🥳 Sånne hadde jeg i flere av bila mine på 80 og 90-tallet 😂👍

Absolutt 😊

Ja nesten riktig Tore  dette er noen monster Alpine høyttalere som er runde og treveis .

De ble kjøpt nye på 90 tallet visstnok sammen med alpine front høyttalere og  det råe her ,er at de spiller jo spinnvilt den dag idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe og får unna ting …😊

Ble en tidlig frokost idag gitt og siden de andre nyter ferie ,reiste jeg ut med et mål for øye ,å få alle låser 100% opp og gå!

Som dere vet så har jeg jo hatt lås og smøreservice på både e28 og e53 ,så nå ville jeg ta alt på denne og .😊

Ble lite bilder ,men startet med å få av alle dørtrekk ,så dynket jeg låsekasser osv med rustløser ,blåste rent med trykkluft og smurte alt inn med noe fett som jeg hadde liggende .

Dette ble gjort på alle dører samt service på vindusmekanisme all over .

Alle kontakter inni dører fikk el spray rengjøring og montert nøye på plass igjen 😊

Koffertlås fikk det som den skulle ha det :

5295F8D7-F88B-457C-8A8A-007741881ED4.thumb.jpeg.72f5369895f8ca9489041b5c36b95654.jpeg

Dette arbeidet her høster frukter på sikt på gamle biler .

En ting er jo at det vil virke ,ikke minst funksjoner som å åpne / lukke soltak og vinduer med nøkkel .

Så ja dere med denne nøkkelen i dørlås:

3622A68C-FB01-4669-9670-66A141B21061.thumb.jpeg.7508c87df1d7ff6875615b55041b916d.jpeg

Kan jeg faktisk lukke alt av vinduer og soltak  nå uten tull 😊

Låser og vinduer går sømløst nå og det var pokker meg på tide ,ikke minst det å kunne bruke en nøkkel til alt .

Det å låse bil eller denne har jeg igrunn ikke vært så nøye med ,men nå som alt er iorden ,står den konstant låst bestandig .😊

Fornøyd e34 i solen :

864869AC-5D79-42AC-B6F0-111B0BE3A527.thumb.jpeg.02fc115e93d53362068bca5bb2fab717.jpeg

Neste nå å er å få liv i denne fjernstyrte sentrallåsen jeg har .

Det vil si jeg har to stk keyfober ,noe som ikke er hverdagskost på disse og de skal jeg ha iorden igjen .

Nå er jo alt annet på stell ,så bare gønne på å få dette og iorden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Smøre service e34 .

I all enkelhet så har jeg to av disse :

40565AA0-8F75-48F2-BC50-8FC9085BFF61.jpeg.d8497fbdb2641a8cbd15749fbaed0dab.jpeg

Disse har såkalt switchkey og er til å åpne lukke vinduer og låser samt selvsagt til å starte bil .

Batteriene er gåene på begge ,så i teorien er det bare å bytte de.

Nøkler i disse sitter ikke skikkelig ,så må få til noe der og .

Fikset en gang for lenge siden men ødela nøkkel dvs knakk fra keyfoben 😢😢.

Men absolutt en kul ting på en bil som er 30 år .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det jubileum 😊

Nøyaktig på denne dagen her 27 juli hentet jeg e34en altså selveste bilen som startet Bimmers eventyret .

Ti år er jaggu lenge og hvem hadde trodd jeg hang her fremdeles ?

Ikke minst at jeg fremdeles har bilen .

Når jeg kjøpte den så var denne på en måte en bil jeg ville lære og gjøre så mye som jeg kunne selv ,og foruten kanaler som ble sveiset ,så har jeg gjort og funnet ut det meste selv ikke minst takket være dette enestående forumet 😊.

Og forandring har skjedd ..

Var en matt og trist 635 i som kom hjem idag for ti årsiden :

59AB4684-3C89-4C92-AC15-1FBF8ED16B2D.jpeg.d7be3abb106cceac7572eccdf98c11e4.jpeg

Husker den så helt grusom ut ,men mye har skjedd og nå mange år etter så er den akkurat der jeg vil ha den :

49212345-B015-4068-9301-EEAA32A35BDF.thumb.jpeg.9143f22701486a5a53c881136419cc47.jpeg

Man øyner en viss forskjell :

A3D9660A-AD2C-4F1E-9F89-D0C2234BB579.jpeg.5e5b8f04749c72e49177b5c14feaf5c1.jpeg

Gikk gjennom tråden nå og ser at jaggu det er blitt gjort ekstremt mye på bilen på disse årene ,til og med ting jeg ikke husker å ha byttet og kjøpt inn 😅😅.

Og har reisen vært gøy ?

Absolutt og er vel en grunn for at jeg ikke har solgt og .

Det vittige var jo forøvrig når bil ble kjøpt inn ,så var det mange som lo bak ryggen min og sa ,at for han det skrotet på veien så skjønner ikke jeg !

Hvem vant ?Tror det ble meg .

Mange fine turer har det blitt og ekstremt mange tusen i bensin og .

Så idag ble det feiret med vann og olje sjekk ,samt pølsefest på eieren :

6163D4CF-7294-4501-A94B-D81574885BF0.thumb.jpeg.336bd7307cc39ad4f4270ff8b9a70ee5.jpeg

Etterfulgt av en tur for ferdigmat til fruen i e28 :

3FD30DF5-9CCB-43D5-A3D2-A4C2BAA0A232.thumb.jpeg.6973685a922daec88025ccac70672244.jpeg

Igjen ti år er rekord for min del og eie en bil ,men når man har skaffet seg en bil man drømte om og ville kjøpt i 1999 så er det ikke lett å selge 😓.Og ikke minst jeg har en e34 som faktisk er i veldig god stand nå .

Avslutningsvis må jeg og si noe til dere her inne ,at det er fryktelig morro å være her og ikke minst motiverende og holde på med bil takket være de kommentarer og tilbakemeldinger jeg har fått og får på denne tiden jeg har vært her .

Så skal jeg i tiden fremover holde liv i denne tråden med alt jeg gjør ,for nei blir aldri arbeidsledig med den 😊

Nå sitter jeg på terrasse og ser ut på den og sier til meg selv :Pokker ta Jan du er i mål nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...