Jump to content

F10/F11 tråden

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Luftbelgen på venstre side røk i går, da er det greit å ha nye luftbelger liggende til montering i dag  

Betraktninger rundt F11.   Har rattet min F25 i snart 3 år og har aldri hatt en bil så lenge før, kort fortalt - den gjør jobben som transportmiddel og hyttefrakter på en utmerket måte.

Snakk om å male fanden på veggen! Tor du folk logger inn på F10/11-tråden for å si "i dag er jeg så sykt fornøyd med komfortsetene mine", "i går hadde jeg en skikkelig god kjøreopplevelse" eller

Posted Images

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Mener dette var noe som gjaldt en spesifikk sikring på E9x som gikk til sentrallåsen. Der var sikring underdimensjonert. 

Kanskje det var det var ja. Husket bare plutselig noe med 5A og 7.5A.

Er det kun førerdør dette går på eller er det fører/passasjer? Kanskje bak også? Sikringen går med en gang ny blir satt inn…

@danskiii Uten at jeg skal være 100% sikker, så går alle dørhåndtakene på den sikringa. Så om en bak eller foran er defekt, så vil sikringa ryke. 

Diagnose vil få opp hvilket håndtak, evnt så kan du koble ut CA i alle dørhåndtak og så utelukke et håndtak av gangen ved å se om sikringa ryker. 

Det lukter ikke tilfeldigvis brent/svidd av en av håndtakene? Siden sikringa ryker med en gang liksom

• 3 weeks later...

S430 Interior/outside mirror with auto dip.

slik jeg har forstått så må knappen som man velger speil for justering stå til venstre, slik når man setter bilen i revers skal høyre speil gå ned slik man ser fortauskant osv men min går ikke noe spesielt mye ned, har prøvet og endre verdien på bimmercode, prøvde 100% verdi men ingen forskjell uansett, har full bevegelse i speil på manuell justering, så lurer på hva som egentlig er feil her?

• 1 month later...

Hei. Etter å ha googla meg grønn så spør jeg her. 
har en f11 530d. Etter ferie så var bagasjerommet stappet med all mulig drit. Kjerringa skulle bare ha noe som lå der så bakluka ble åpnet, men da hun skulle lukke den igjen så ville den ikke låse. Så vi trykket noen ganger men da stod den bare å gikk inn å ut. Tilslutt ble jeg forbanna å dro hele luka opp. Da kom det en knekk lyd. Å nå går bare motoren, men luke vil ikke løfte seg. 
Er det noen her inne som har hatt lignende problem? 

21 timer siden, mspec skrev:

Ja, det kalles for sinneproblem 😂

Haha ja, det kan du si. Angrer litt nå i ettertid.. 

Baklukemotoren går, men nekter å løfte luka. Har tatt ned litt av taktrekket bak for å se om noe var knekt, men finner ingenting som har gått i stykker. Kan det være inne i motoren tru? 

2 timer siden, Steni92 skrev:

Haha ja, det kan du si. Angrer litt nå i ettertid.. 

Baklukemotoren går, men nekter å løfte luka. Har tatt ned litt av taktrekket bak for å se om noe var knekt, men finner ingenting som har gått i stykker. Kan det være inne i motoren tru? 

Er jo bare å demontere og se etter! Noe har knekt iallefall..