Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

På 4.7.2016 den 21.40, Maxmek skrev:

Da har jeg hatt bilen hos Bavaria og skiftet ytre dørhåndtak m/sensor på førerside. kom ferdig lakkert i bilens farge. Trengte ikke koding, men de slettet feilkoder. Så da fungerer comfort access som det skal igjen. kom på ca 4000,- med CCN rabatt. De påsto at de ikke hadde skiftet mange av disse kun et par tilfeller sa de. Når jeg har lest her på forumet hadde jeg inntrykk av at dette var et "normalt" problem, men man hører jo mest om de som har problemer:?

Fikk også montert skvettlapper foran, ble ganske ok selv om bilen er M-sport.

-

 

Endret av Idland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Idland skrev:

Jeg har problemer med min F11 spesielt på de venstre dørene og av og til høyre fordør. Går fint å låse opp men virker ikke når man skal låse. Skal prøve å skifte de selv etterhvert, blir dyrt å bytte 3 stk på Bavaria :-) https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiFttTMr9_NAhVmMJoKHT4xBIsQFgg1MAU&url=http%3A%2F%2Ff10.m5post.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D780386&usg=AFQjCNFS_hvmVw7F9jicNIqpXmb2_i-CeA

 

Ja, det så jo greit ut å gjøre sjøl. Pass på så du ikke mister skruen ned i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da har jeg endelig tatt til fornuft og gått til annskaffelse av en 2013 520d Touring, Så langt (kun en dag) fornøyd med min nye bruktbil. Har lest i gjennom hele denne tråden, og har fått tilegnet meg litt kjekk info om bilen fra tråden her.

Men det er et par ting jeg ikke har funnet svar på, Jeg lurer på følgende:

 

Har min lokale BMW forhandler (Bavaria) tilgang til bilens service historikk (bilen min er en Oslo bil)?

Kan dem sjekke om det er kampanjer på bilen (leste i tråden her om venstre luftbelg bak).

Kan dem sjekke om det finnes software oppgraderinger til bilen ut i fra eventuell historikk, og må eventuelt jeg betale for det. (bilen er jo fortsatt innenfor garanti tiden på 5 år)?

Har sett for meg 19" felger på bilen (er vanlig understell...ikke m-sport)

Hvilke dekkdimensjoner er annbefalt?

Synes også at bilen, eller rettere sagt automaten, har litt merklig oppførsel ved lave hastigheter...for eksempel hvis jeg går av gassen på vei inn i en rundkjøring i veldig lav fart, for deretter å gi gass ut av rundkjøring..da tar bilen betenkningstid før den gir gass. Har lest at dette er et vanlig problem, og at man kan resette kassa med gasspedal og start stop knappen... men trådene jeg leser er gamle...er det noen som vet om BMW har funnet noe god løsing på dette...eventuelt i programmvare??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dopus skrev:

Hei.

Da har jeg endelig tatt til fornuft og gått til annskaffelse av en 2013 520d Touring, Så langt (kun en dag) fornøyd med min nye bruktbil. Har lest i gjennom hele denne tråden, og har fått tilegnet meg litt kjekk info om bilen fra tråden her.

Men det er et par ting jeg ikke har funnet svar på, Jeg lurer på følgende:

 

Har min lokale BMW forhandler (Bavaria) tilgang til bilens service historikk (bilen min er en Oslo bil)?

Kan dem sjekke om det er kampanjer på bilen (leste i tråden her om venstre luftbelg bak).

Kan dem sjekke om det finnes software oppgraderinger til bilen ut i fra eventuell historikk, og må eventuelt jeg betale for det. (bilen er jo fortsatt innenfor garanti tiden på 5 år)?

Har sett for meg 19" felger på bilen (er vanlig understell...ikke m-sport)

Hvilke dekkdimensjoner er annbefalt?

Synes også at bilen, eller rettere sagt automaten, har litt merklig oppførsel ved lave hastigheter...for eksempel hvis jeg går av gassen på vei inn i en rundkjøring i veldig lav fart, for deretter å gi gass ut av rundkjøring..da tar bilen betenkningstid før den gir gass. Har lest at dette er et vanlig problem, og at man kan resette kassa med gasspedal og start stop knappen... men trådene jeg leser er gamle...er det noen som vet om BMW har funnet noe god løsing på dette...eventuelt i programmvare??

 

 

Jeg har servicehefte på min 2013 f10. 

Når det gjelder dekk, så er 245/40/19 orginalt på 19". 

Det finnes nyere software, men vil anta du må betale dersom det ikke er en grunn til å oppdatere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, dopus skrev:

Hei.

Da har jeg endelig tatt til fornuft og gått til annskaffelse av en 2013 520d Touring, Så langt (kun en dag) fornøyd med min nye bruktbil. Har lest i gjennom hele denne tråden, og har fått tilegnet meg litt kjekk info om bilen fra tråden her.

Men det er et par ting jeg ikke har funnet svar på, Jeg lurer på følgende:

 

Har min lokale BMW forhandler (Bavaria) tilgang til bilens service historikk (bilen min er en Oslo bil)?

Kan dem sjekke om det er kampanjer på bilen (leste i tråden her om venstre luftbelg bak).

Kan dem sjekke om det finnes software oppgraderinger til bilen ut i fra eventuell historikk, og må eventuelt jeg betale for det. (bilen er jo fortsatt innenfor garanti tiden på 5 år)?

Har sett for meg 19" felger på bilen (er vanlig understell...ikke m-sport)

Hvilke dekkdimensjoner er annbefalt?

Synes også at bilen, eller rettere sagt automaten, har litt merklig oppførsel ved lave hastigheter...for eksempel hvis jeg går av gassen på vei inn i en rundkjøring i veldig lav fart, for deretter å gi gass ut av rundkjøring..da tar bilen betenkningstid før den gir gass. Har lest at dette er et vanlig problem, og at man kan resette kassa med gasspedal og start stop knappen... men trådene jeg leser er gamle...er det noen som vet om BMW har funnet noe god løsing på dette...eventuelt i programmvare??

 

 

Sånn er automatkassa på min F10 også, rimelig irriterende! 

Dog er responsen mye bedre i sport+, men gidder jo ikke å sette den i sport+ hver gang jeg skal ut å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.H.D skrev:

Jeg har servicehefte på min 2013 f10. 

Når det gjelder dekk, så er 245/40/19 orginalt på 19". 

Det finnes nyere software, men vil anta du må betale dersom det ikke er en grunn til å oppdatere. 

Spurte på Bavaria Lillestrøm og mener de sa ca 3500,- for å oppgradere software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg sjekket litt hos Bavaria. Det var ingen kampansjer på min bil..heller ikke på venstre belg bak...er dette begrenset til visse årsmodeller. Nevnte dette med girkassen og lave hastigheter, men dem på Bavaria mente at det kun tok litt tid før kassa fikk tilpasset seg min kjørestil.. Ellers så var alt av servicer fulgt.

Da det ikke er noe særlig teknisk som trenger utbedring så er det vel bare å ta fatt på lakken. Er lit steisprut og vaskeriper. Skal i hvertfall avfette med prikkbort og deretter Ironx, så får jeg se om det blir en eller annen form for claying, for deretter å polere/vokse. Må også få tak i touch up lakk til steinsprut skadene( eventuelt høre hva dem tar på et lakkverksted for å fylle i disse småskadene. Viser så jæ"W#R¤WE¤Rig godt på mørk/svart bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 6.7.2016 at 23.15, John Kr skrev:

Hei. Hvordan får jeg tatt av grillen under (den firkantet) på min F11/ 2012/ M-sport? Må gjøre rent der inne ...

Hei, jeg prøver på nytt, hvordan får jeg demontert grillen under (den firkantet) på min F11/ 2012/ M-sport? Må gjøre rent der inne ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, John Kr skrev:

Hei, jeg prøver på nytt, hvordan får jeg demontert grillen under (den firkantet) på min F11/ 2012/ M-sport? Må gjøre rent der inne ...

Den skal trekkes rett ut, men problemet er å få godt nok tak uten å ødelegge noe. I værstefall koster en ny original ca 500 kr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som har problemer med at fløyta henger litt?   Det er umulig å hilse eller gi korte dut for å påkalle oppmerksomhet uten å høres ut som en sinna aggressiv billist fordi hornet henger igjen 1-2sek. Meget plagsomt. Akkruat som om det er programmert en minimums lengde på tutingen istedefor at det er trykket på rattet som avgjør hvor lenge det skal fløytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...