Gå til innhold

Konfigurerer F31, hjelp til kloke valg

olemartin
 Share

Anbefalte innlegg

Min konfigurasjon ser slik ut nå:

320i Touring

Farge, interiør og lettmetallfelger

Estoril Blue (Del av M Sportspakke)

Stoff Hexagon/Alcantara anthracite/Black (Del av M Sportspakke)

LMfelg Stjerneeke 400 18" (Del av M Sportspakke)

Interiør

Interiørlister i aluminium (Del av M Sportspakke)

Utstyrspakker

Visibility pakke

Functionality pakke

Drive Comfort pakke

Adaptive Drive pakke

M Sportspakke

Ekstrautstyr

Oppvarmbart ratt (Del av Functionality pakke)

Adaptive M suspension (Del av M Sportspakke)

Variabel sportstyring (Del av Adaptive Drive pakke)

Bortfall av modellbetegnelse

Takreling matt sort (Del av Functionality pakke)

Aut. avblendbare innvendige speil (Del av Visibility pakke)

Elektrisk setejustering

Sportsseter foran (Del av M Sportspakke)

Oppbevaringspakke (Del av Functionality pakke)

Dekorkant interiørlist sort høyglans (Del av M Sportspakke)

Park Distance Control (PDC) (Del av Drive Comfort pakke)

Tåkelys (Del av M Sportspakke)

Regnsensor (Del av Visibility pakke)

Xenon

Adaptive kjørelys

Dynamisk cruise control (Del av Drive Comfort pakke)

Lyspakke (Del av Functionality pakke)

Fjernlysassistent

Nedfellbare hodestøtter bak (Del av Visibility pakke)

DAB+ radio

Harman Kardon høyttalersystem

Utøket tilkobling mobile enheter (Del av Drive Comfort pakke)

M Sportsratt i skinn (Del av M Sportspakke)

M Aerodynamikkpakke (Del av M Sportspakke)

Individual Shadow Line, høyglans (Del av M Sportspakke)

Individual antrasitt taktrekk (Del av M Sportspakke)

Kort oppsummert, ganske mye utstyr, men har utelatt skinn, automat og navigasjon. Hva synes folket om det? Dette er ekstrautstyr som jeg hadde valgt uten å blunke dersom jeg skulle kjøpt en F11, men jeg føler jeg står litt friere i en F31.

Skinn er dyrt, har skinn nå og liker det, men føler ikke det er verdt 20.000.

Automat har jeg aldri hatt, og jeg liker å gire. I en så sportslig bil så føler jeg behov for clutch også.

Navigasjon er altfor dyrt i forhold til hva du får. Det finnes så mange gode navigasjonsløsninger til android-plattformen, som får gratis kart-oppdateringer, at 20.000 er et ran.

Bensin, har diesel nå(118d), men har rett og slett ikke lyst på mer traktorlyd :-)

Er disse valgene veldig dumme når jeg en dag skal selge bilen igjen? Ville du kjøpt en brukt bil med det valgte ekstrautstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes du har fått med det meste og litt til jeg, ville selv valgt skinn da dette selger mer en gang bilen skal selges men. Ville nok også valgt Sportsautomat da disse kassene er helt formidable, folk kan ikke få rost dem nok :) Men at man vil gire er jo forsåvidt greit nok om man er vant til det, passer en såpass sportslig bil som dette bra :)

Rå farge du har valgt ut og takk å pris for bensinmotor, er så mye mer spennende med bensin en diesel selv om 320d også er en fantastisk motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000kr for navigasjon? Husker ikke det var så dyrt :-s

Jeg er helt enig mtp skinn i forhold til alcantara interiøret.

Hadde ikke betalt 20000 for den oppgraderingen selv om jeg helt klart hadde foretrukket det på alle andre måter.

Sålenge det er bensinmotor hadde jeg også valgt manuell når prisforskjellen er så stor.

Nå trodde jeg ikke navigasjon var så dyr som du sier da, men det er noe jeg helt klart hadde vurdert.

Det er først og fremst pga videresalg. De som er ute etter mye utstyr vil ofte ikke vurdere bilen om den ikke har dette. Ergo mange som bare klikker rett forbi annonsen.

Jeg tror også det faktisk i mange tilfeller holder verdien betraktelig mer enn på de uten.

Nå er det vel skjerm i disse bilene uansett, eller?

I så fall er vel ikke denne forskjellen så betydningsfull som den er på e90 der man ikke har skjerm/idrive om man velger bort navi.

Men jeg regner med de f30/31 som har navi pro har mer funksjoner enn akkurat bare navi delen i forhold til de uten navigasjon..

Når jeg så etter e90 LCI, la jeg merke til at en standard m-sport uten navi kostet gjerne rundt 300 mens en med navi pro og gjerne litt mer kostet kanskje 330-370 alt ettersom utstyrsnivået og kmstand.

Ser du har valgt Harman kardon, og det er jo forsåvidt fantastisk lyd, men koster det ikke sånn 14000 eller noe?

Da hadde jeg helt klart valgt navi pro i stedet.

Det er god lyd i Hifi anlegget også.

Ellers syns jeg det ser "berre lekkert" ut :)

Dette ble et langt innlegg på mobilen forresten, så beklager skrivefeil og evnt autocorrect :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at når jeg ser etter biler på finn så er navi og automat ett must. Hengerfeste er også noe jeg ville hatt.

Spørsmålet blir vel heller om du ser noen glede av å ha dette utstyret, bare det jeg nevner trekker bilen 50-60.000 opp i pris, og tviler sterkt på at du får igjen det ved salg, selv om det er litt mer aktraktiv i mine øyne med slik utstyr. Så blir litt opp til deg hva du ønsker å ha selv.

F31 kommer helt sikkert til å bli like poplulær på bruktmarkedet som e91,så å bli kvitt den senere burde ikke være noe problem.

Når det gjelder skinn ikke skinn, så mener jeg de som er med m-pakke er såpass kule, at det ikke trekker noe ned og ikke ha skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med hengerfeste, comfort access og head up. Hvis man skal spare inn litt, hadde jeg kuttet elektriske seter.

Setevalget ellers er helt riktig, hadde det vært mulig med alcantara setene da jeg kjøpte, hadde det vært valget. 320'n jeg hadde var med stoff, og jeg syns det ser penere ut, og er vel så behagelig og sitte i, som i det skinninteriøret jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tusen takk for mange tilbakemeldinger!

Nå har jeg gjort som Roger foreslo og tatt bort Harman Kardon anlegget og lagt til prof navigasjon. Da tar jeg også med bmw apps som kan bli bra med tid og stunder. (Hvis bmw apps kommer med en god podcast klient som synker med telefon + spotify så kan det bli veldig bra.. :) )

Comfort access er kult, men er ikke det mere showoff? Hvor plagsomt er det å trykke på knappen på nøkkelen i lomma egentlig? Det er jo en fin måte å verifisere at man faktisk har med seg nøkkelen :-)

Hengerfeste skjønner jeg at er kjekt, men jeg har ikke behovet gitt. Det er mulig å ettermontere (dyrt), hvis jeg plutselig skulle kjøpe meg en campignvogn eller lignende.

Dersom jeg kjøper med navigasjon så kan head up bli et reelt alternativ. Det må jeg tenke litt på.

Jeg skjønner også at jeg må vurdere automat. Jeg prøvekjøre en del forskjellige modeller fremover, får se hva jeg tenker da.

Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerfeste er kjekt uansett, også med tanke på videresalg.

Comfort acsess blir man veldig fort glad i. Og automat er ikke noe og lure på, prøv det, du kommer ikke til å savne kløtsjen.

Jeg sier det igjen, hadde jeg hatt muligheten på min, hadde jeg helt klart valgt sportsautomat.

Men for all del, du kommer til å få en flott bil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ofra Harman Kardon anlegget, men hvis man ikke er så spesielt opptatt av lyd så klarer man seg lenge med vanlig Hifi pakke. Synes selv Hifi i F10 var lite imponerende så i den modellen må man opp på Logic, men det kan variere fra modell til modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6vc Control Combox er viktig :)

Denne finnes ikke i prislisten/konfiguratoren, kun på utstyrslisten senere. :) Om man velger utvidet bluetooth-funksjonalitet (eller hva det heter) tror jeg den følger med der.

Av det utsyret som er ramset opp er nok elektriske seter set første jeg ville ofret. Ellers så ser jeg at jeg aldri bør handle en splitter ny bil, da jeg aldri hadde klart å velget vekk noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen er godt speccet med de fem pakkene. Ville også skippet skinn, navi og automat på en 3-serie. Men dersom jeg skulle kjøpt denne bilen ny ville jeg definitivt lagt inn et innsvingbart hengerfeste. Ikke bare fordi jeg trenger det selv, men det gjør bilen veldig mye mer attraktiv mtp videresalg. Svært få biler har nemlig dette. I tillegg ville jeg hatt med et soltak. Om nødvendig på bekostning av f.eks. Harmann Kardon. Og jeg er musikkglad. Den vanlige Hi-Fi professional holder greit til bilbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det sto på listen, men hva med varmeseter? :D

Ellers er jeg en av dem som ser på nyere bruktbiler, også jeg skipper de annonsene uten navi og skinn/delskinn.

Om det er liten navi eller navi pro, er ett fett for meg, da det ikke er så gale å kjøpe store skjermen på bruktmarkedet.

Kan nevne at lydpakke er bonus, men som regel det siste jeg tenker på når jeg ser på bruktbiler. Så lydpakken er sikkert viktigst for førstegangskjøperen. Eller er det bare jeg som tenker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...