Gå til innhold

Erfaringer med Konghelle Bil AS?


Idefix
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er dette en veldig bagatell sammenlignet med det andre har å si... men arbeidsstedet mitt ligger i samme gate som Konghelle, så jeg går forbi der 2 ganger om dagen...

 

For det første så misliker jo jeg sterkt at premium biler står under åpen himmel... så det gjør vondt i hjerterota å se en M5 stå ute i snøstorm med brøytebiler som dundrer forbi 2 meter unna og slenger saltblandet slaps på bilene... det er nå så...

men jeg har også bevitnet biler som blir startet, kjørt 4 meter ut til hovedveien og drar på avgårde så det skriker i dekka (bånn gass på iskald motor) - nå kan jo det være kunder som skal prøvekjøre, men det har også vært mennesker med logoen deres på ryggen.

Og jeg vil faktisk tro at en kunde som er interessert i en slik type bil, aldri ville dratt på avgårde på kald motor.

 

Sorry på kanten til off topic, da dette ikke har noen relasjon til svindel o.l. , men i mine øyne bevitner om en holdning om at "er ikke så nøye"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

Endret av Knutern_e36
Redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en veldig bagatell sammenlignet med det andre har å si... men arbeidsstedet mitt ligger i samme gate som Konghelle, så jeg går forbi der 2 ganger om dagen...

 

For det første så misliker jo jeg sterkt at premium biler står under åpen himmel... så det gjør vondt i hjerterota å se en M5 stå ute i snøstorm med brøytebiler som dundrer forbi 2 meter unna og slenger saltblandet slaps på bilene... det er nå så...

men jeg har også bevitnet biler som blir startet, kjørt 4 meter ut til hovedveien og drar på avgårde så det skriker i dekka (bånn gass på iskald motor) - nå kan jo det være kunder som skal prøvekjøre, men det har også vært mennesker med logoen deres på ryggen.

Og jeg vil faktisk tro at en kunde som er interessert i en slik type bil, aldri ville dratt på avgårde på kald motor.

 

Sorry på kanten til off topic, da dette ikke har noen relasjon til svindel o.l. , men i mine øyne bevitner om en holdning om at "er ikke så nøye"

 

Veldig bra bidrag :)  en ting er å la bilene stå ute men altså å dra på med kald motor er .... disse symbolene oppsumerer alt :

 

:stupid:  :devil:  :uh:  :gunfire:  :wae:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

 

Jeg har ikke noe vondt å si om dem jeg. Har selv handlet min bil hos dem, og synst det var OK service etc. Vi var 2 stk som handlet der når jeg var der. Hadde en fin samtale om bil og BMW generelt under kontrakt skrivingen. De handlet faktisk bil på nettet når vi var der, så de spørte oss om hva vi synest. Virka trivelige, begge to.

 

Var og inne i vaskehallen de har der mens de vasket bilen min før jeg overtok den, og har heller ikke der noe å utsette. Så ut til å være skikkelig.

 

Bilen har jeg hatt i over 1 år nå, og har ikke hatt noe tull med bilen, ikke ei lyspære en gang... Nada!

 

Så jeg er fornøyd med Konghelle. Når det er sagt, hadde jeg lest en slik tråd som dette før kjøp så hadde jeg nok tenkt meg om 5 ganger før jeg handlet. Og jeg skjønner at slike ting ikke er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle vil jo alltid være fornøyd med handelen om de kjøper en bil og den fungerer knirkefritt?

Det er først når/hvis det oppstår problemer at "forholdet" mellom kjøper og selger blir satt på prøve! Gjelder forsåvidt alle forhandlere og private selgere det. Ikke bare konghelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall aldri kjøpe bil av Konghelle bil etter å ha lest såpass mye negativt om de. Greit nok med en dårlig erfaring, men når det bare dukker opp mer og mer, så sier det seg selv at dette ikke er noe folk man vil forholde seg til. Synd de har såpass mange gromme biler...

En seriøs forhandler vil gjøre sitt ytterste for å holde kunden fornøyd, selv om det viser seg å ikke være så gunstig økonomisk sett. Et godt rykte er verdt myyye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg handlet min første E46 M3 hos di for mange år siden uten problemer! Har også hatt endel kontakt i ettertid viss det er noe jeg lurer på osv anngående en bil jeg vurderer kjøpe fra et annet sted feks. Jeg er iallefall kjempefornøyd. Bare for å nevne det så er det ikke alltid selgerne som er di slemme, er jævla mange kunder også som klager på alt mulig rart som er helt usaklig. Tror nok alle bruktbilbutikker Idag har både positive og negative historier rundt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøpe X6 av disse uten å kjenne til eventuell svindel med servicehefte og km. Kan virkelig ikke forstå hvorfor tråden som legger frem konkrete eksempler på svindel er slettet. Skal et entusiastforum virkelig la seg styre av en forhandler som lurer kundene sine? For meg som er blitt medlem her inne for kort tid siden så er det ingenting som tyder på at de opprinnelige påstandene om svindel ikke stemmer, så da ville det vært veldig surt å endt opp med en handel jeg kunne ha unngått.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp handlet bil hos de og nå blir jeg selvsagt skeptisk! :oEr det noen måte å sjekke om alt stemmer på? Bilen virket jo i bra stand i forhold til km samt servicehefte ser jo originalt ut men hvordan sjekker man om det stemmer?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

Screenshot_2016-04-13-08-40-44.png

Endret av Knutern_e36
Redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Hei!
Gammel tråd, men den dukker fortsatt opp hvis man googler Konghelle, så tenkte jeg kunne legge igjen min erfaring med firmaet:
Jeg kjøpte nylig en E92 M3 hos Konghelle som det har vært litt plunder med i ettertid. Selve salgsprosessen var veldig bra, hyggelige selgere og fine lokaler.
Ble ved kjøp informert om at "throttle actuators" var byttet, noe som er et kjent problem på disse. Dette var et avgjørende salgsargument for meg, da bilen hadde gått 95000 kilometer, som er den omtrentlige levetiden på disse delene.

Etter kun 1500 kilometer går bilen i nødmodus. Kobler opp og leser av feilkoder, og finner jo da ut at en throttle actuator har tatt kvelden igjen. Det viser seg da at tidligere eier kun har byttet den ene, noe som er høyst irregulært. Pris for å bytte den gjenstående er et sted rundt 15000,-. 
Sender da over en henvendelse til Konghelle hvor jeg forklarer situasjonen og gjør det klart at jeg ikke har noen intensjoner om å være vanskelig, men at jeg hadde satt stor pris på assistanse da jeg føler at jeg burde kunne kjøre mer enn 1500 kilometer før bilen må kostes på 15000,- kroner - for å rette opp i et problem de sa allerede var fikset. 
Tilbakemeldingen fra Konghelle var da at "dette klarer du å ordne opp i selv - lykke til.".

Ser at de stort sett har fått positive tilbakemeldinger ellers på nett, men mistenker at disse er fra folk som har kjøpt nyere biler og ikke opplevd noen problemer i ettertid. Jobber selv som bilselger og kjenner godt til hva som er rett og rimelig, og vi ville aldri funnet på å avvise en kunde i denne situasjonen - og vi selger biler til 50 000,-, ikke 500 000,-. 

Konklusjon; kjøper du bil hos Konghelle og opplever at noe går galt i ettertid, så er det ingen hjelp å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...