Gå til innhold

Min Bmw E61 ///Msport Alpinhvit


 Share

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring med noe veldig bra vaskemiddel/avfetting jeg kan spraye på før jeg spyler av bilen ?

Nå som det blir kaldere går det lenger tid mellom hver håndvask/berøringsvask og da hadde det vært kjekt å ha noe å spraye på både bil og felger som tok meste av schiten.

Nerta bruker jeg før håndvask men denne vil vel legge igjen en hinne om jeg ikke håndvasker?

Endret av pure_stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er ikke vanlig avfetting. Det er kun for bruk til å fjerne asfaltflekker. Nerta, Surfex HD etc. er vanlige avfettinger. 

Hinne vil du nok få uansett om du ikke tar en håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lurer på om jeg skal prøve å få lakkert vinterfelgene i denne fargen neste sesong.

Plastlakken har begynt å flasse litt så den kommer jeg til å spyle av en av de nærmeste dagene.

(dårlig lakkert pluss litt hard med høytrykkspylern....)

Skjer ikke stort her om dagen. Nå går alle pengene til sparing for kjøp av R-sykkel ;)

Satin Metallic Bronze

post-70964-0-00313600-1452283621_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det begynte å flasse på dine felger? Jeg har ikke merket noen antydninger til dette enda på min. Og jeg kjører gjerne høyttrykkspyleren 20 cm ifra felgene når jeg vasker, for å spyle unna skitten som fester seg. Min erfaring er at Foliatec har overrasket veldig med tanke på holdbarhet så langt :) En annen ting er at man må ha berøringsvask på felgene for at det skal se helt rent ut, men hadde ikke forventet annet siden overflaten ikke er så glatt som lakkerte/polerte felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det begynte å flasse på dine felger? Jeg har ikke merket noen antydninger til dette enda på min. Og jeg kjører gjerne høyttrykkspyleren 20 cm ifra felgene når jeg vasker, for å spyle unna skitten som fester seg. Min erfaring er at Foliatec har overrasket veldig med tanke på holdbarhet så langt :) En annen ting er at man må ha berøringsvask på felgene for at det skal se helt rent ut, men hadde ikke forventet annet siden overflaten ikke er så glatt som lakkerte/polerte felger.

Ja klarte å spyle av litt på alle felgene.

Men jeg er temmelig sikker på at dårlig forarbeid er årsaken.

Lakker dem skikkelig til neste vinter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...