Gå til innhold

Min BMW 420D M-Sport-- SOLGT! Ny bil :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

At tidlig moment er tilgjengelig er kanskje ikke ensbetydende med dieselbil lenger, men bilen bruker både mindre og er rimeligere å fylle. Selv om de nye bensinmodellene virker interessante, ville jeg nok gått for en tilsvarende bil med dieselmotor. Nå vil sikkert majoriteten skrike om hvor mye dyrere det er å drifte en dieselbil dersom noe går galt - og det er forsåvidt riktig, dersom noe skjer, men noen åpenbar fordel kan jeg ikke se at bensinen har lenger ettersom turboen og annen skit er på plass i disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

LED-lyktene er vanvittig lekre, men det er trist og skandaløst at de dugger etter så kort tid. Dette ville jeg ført en reklamasjon på. :)

Etter det jeg ha hørt er dette "helt normalt", det er endog nedskrevet i håndboken at dugging vil forekomme på både xenon- og LED-lykter. Antar det har noe å gjøre med at det ikke blir den samme varmen som ved halogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dem sier så, men jeg ville nok uansett kranglet meg til duggfrie lykter. At BMW ikke evner å forstå at varmetråder i lykteglasset er noe som burde kommet med xenonlyktene er tragisk. Dette ville eliminert problematikken i forhold til dugg og is som ikke smelter på grunn av manglende varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg ha hørt er dette "helt normalt", det er endog nedskrevet i håndboken at dugging vil forekomme på både xenon- og LED-lykter. Antar det har noe å gjøre med at det ikke blir den samme varmen som ved halogen.

Xenon utvikler like mye/mer varme enn halogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært på BMW og klaget på det. Men fikk beskjed om det var normalt og at selv om de byttet lyktene ville samme problemet komme igjen.

Det er som å stange hode i veggen å klage på noe slikt. Se for deg at du hadde kjøpt en fullutstyrt 435I og lagt godt over en million på bordet, da hadde jeg synes det var rimelig uakseptabelt å kjøre rundt med dugg i lyktene. Dette burde blitt utbedret av BMW, skuffende synes jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe forskjell om bilen koster 1M+ eller 200K når den er ny og det dugger i lykteglasset?

Like kjipt unsett, og dette bør produsenten løse uansett nybilpris.

Egentelig ikke, men man forventer høyere kvalitet av en bil til en million kontra en bil til 200 000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...